GIRLS ONLY! PMS and VISA-STRESS....

[quote author=Marie en Dan link=topic=10245.msg144304#msg144304 date=1248896612]


@ Ingrid En jullie wonen nog wel zo groots! Ik kijk hier aan de ene kant op een muur en de andere kant op de "race"baan. :cry:

[/quote]
We wonen niet meer zo groots Marie  :-( We zijn eind vorig jaar uit het klooster gezet. Ze gingen beginnen met de bouw. Er was helaas geen nieuwe anti kraak ruimte beschikbaar. Daar baalde behoorlijk van, maar ja was wel een risico wat we op voorhand wisten. Nu huren we een flatje in Veldhoven. Ook leuk maar stuk duurder!

Weet je wat me tegenvalt : nu het 1 juli is geweest had ik gedacht dat de een na de ander een visum zou krijgen. Eventjes was het druk in het topic CSL wachtenden, maar na,  vlgs mij 3 mensen die een visum hadden gekregen, was het weer stil. Jammer.... lijkt toch niet op te schieten
 
[quote author=Catkin link=topic=10245.msg144330#msg144330 date=1248943107]
[quote author=skippie link=topic=10245.msg144329#msg144329 date=1248942985]
Ik weet nog iets wat helpt bij visa stress! Tenminste... ik vindt het erg leuk, maar het kan bij een ander misschien juist nog meer ongeduld opleveren  :grin:

Huizen kijken op realestate.com.au !


[/quote]

Dat doe ik ook vaak, of auto's bekijken haha...
[/quote]

hee auto's kijken, dat heb ik nog niet gedaan! Lijkt me ook leuk, waar moet ik zijn? ( www....)
 
[quote author=skippie link=topic=10245.msg144334#msg144334 date=1248944358]
hee auto's kijken, dat heb ik nog niet gedaan! Lijkt me ook leuk, waar moet ik zijn? ( www....)
[/quote]

Bijvoorbeeld op: http://www.drive.com.au/
Maar even googlen op buying a car Australia en je krijgt zo meer sites!!!
 
aangezien het topic nu wat afgeweken is ... (;-)..

caesales.com.au
redbook.com.au (niet zozeer een verkopende site, maar meer een koerslijst meen ik)
 
Nu heb ik wel even genoeg autootjes bekeken. Helaas is de Toyota Rav4 bijna net zo duur als in NL... jammer, ik heb er een tijdje een gehad ( kleintje, 3 deurs ) en ik vond m zo fijn, dat ik die ook in Oz wel zou willen rijden. Maar ik heb toch liever iets goedkopers.( en nog tijd genoeg, we gaan toch pas vlg jaar, als we het visum dan hebben)

Maar euh geen meiden meer die ff willen zeuren over het een of ander? Zit iedereen op realestate.com te kijken? :wink:

Ik kom nog keertje terug op wat ik al schreef:
Wat me tegenvalt : nu het 1 juli is geweest had ik gedacht dat de een na de ander een visum zou krijgen. Eventjes was het druk in het topic CSL wachtenden, maar nu is het weer stil. Jammer.... lijkt toch niet op te schieten he?
 
Wachte duurt lang, lang, lang, wachten duurt lang. Ik wacht nu al zo lang, lang lang, ik wacht nu al zolang (liedje van bert en ernie  :grin:).
Maaruh. Ik vermoed ook dat we nog even geduld moeten hebben.Maar goed, hopelijk ooit... krijgen we ook zo'n mooi papiertje. een half jaar geleden gokte DIAC dat ik rond februari een CO zou krijgen, maar dat was een wilde gok. Ik doe er dus maar een paar maandjes bij. Hopelijk wel de eerste helft van volgend jaar :|
Jammer dat het weer even stil is in het visum department inderdaad!
 
visa stress, jaaaaaaaaaaaaaaa ik ken het, en dan zeiden ze heel lief op het forum , als je hier bent ben je het vergeten en denk je: het was me het heel erg waard.


en nu zit ik hier sinds een maand, na een jaar stress, ook om het huis dat maar niet verkocht raaktte en visa strubbelingen en wat denk je>>>

het was het helemaal en nog veel meer waard en dat huis is verkocht nadat we hier 2 weken waren en zelf hier een huis vonden, alles op 1 dag goed gekomen.

ben 10 kilo aangekomen  door de stress, dus ik wil je nu een riem onder het hart steken om die 10 kilo te voorkomen,

lieve meid, het komt uiteindelijk allemaal goed en het is het meeeeeeeer dan waard,
hou focus !!!!!!!!
 
Hey Girls,

Ben weer terug van weggeweest. Vakantie gehad.

@ Ingrid idd stil na 1 juli, ik dacht eerst ook dat de visa over de toonbank vlogen, maar helaas.
    Balen dat jullie uit jullie huis moesten. Was best een "leuk optrekje".  :wink:

Ik ga weer even bijlezen, kijken of ik wat gemist heb.
Geen spannende post gehad terwijl we weg waren.................
 
Ik val altijd gigantisch af van stress  :? en van bouwvakker zijn... heb de afgelopen 3 weken mijn huis helemaal opnieuw in de verf gezet. Alles afgekrabt, in de grondverf gezet en opnieuw gelakt  :crazy: De gevel helemaal opnieuw in de verf gezet... toen ook maar de tuin opnieuw ingericht de omheining (grote stenen muur) schoongemaakt en opnieuw in de verf gezet. Kon gewoon niet stoppen met klussen uitvoeren... ben af en toe ook gewoon echt weg gegaan want ik bleef aan de gang... gelukkig heeft mijn zus een zwembad bij haar huis dus ben daar af en toe gewoon naar toegevlucht om mijn rust te nemen. Lekker naar het strand geweest met de hond en met mijn neven. Met de paarden bezig geweest.... Ben dus van een bijna maat 42 naar een maat 38 gegaan...

Alles voor het goede doel... Australie! Hoop dat mijn huis een lekkere dollar gaat opleveren na al dat harde werk.

Gelukkig heb ik geen visa stress want er zou anders niets van mij overblijven... :wink:
 
pas maar op Kathren, je zal de vrijgezelle ozzies van e af moeten meppen .. :) ;-)

BTW, tegen de tijd dat je hier bent, hebben we misschien ook wel een paar klussen voor je ...  :evil: :evil:
 
Goh Pete, dan zou ik misschien kunnen kiezen uit mannen?  :p... Ik vind klussen zoals schilderen, tuinen opknappen, reparaties aan van alles uitvoeren echt heeeerlijk. Ben op dit moment een hardhouten tuintafel aan het maken, wordt leuk al zeg ik het zelf! Is ook nog eens een stuk goedkoper. Dus als je wat te doen hebt? Dan roep je maar kom ik wel langs  :wink:

Weer even on topic.... wat mij op dit moment de nodige "stress/zorgen" geeft zijn mijn paarden. Moet ik van beiden afscheid gaan nemen of niet? Alles is afhankelijk van de overwaarde van mijn huis of ik de jongste mee kan nemen. Iemand gaf mij onlangs een paar vragen... "jij houdt van je paard, maar houdt hij wel van jou? Zou een andere eigenaar jouw plaats in kunnen nemen?" Toch wel vragen om over na te denken.... heb een paar offertes opgevraagd en de totale kosten voor het overbrengen van mijn paard gaan rond de 15.000 euro zitten... slik!  :shocking: Per augustus zijn de prijzen weer omhoog gegaan. Is wel een hoop geld die ik daar goed kan gebruiken voor het opnieuw opbouwen van mijn toekomst. Maakt het toch allemaal wel moeilijk...
 
Moeilijke keuze Kathren. Ik heb dezelfde keuze moeten maken met Mouse, mijn poes. Ik vind het heel erg haar achter te gaan laten, maar Mouse heeft wel wat moeite met verandering en is bang voor andere poezen honden. Als ik ga zou ze eerst in Nederland bij iemand moeten gaan logeren, dan lang in het vliegveld, vervolgens in een quarantaine station met meerdere katten en honden, alvorens ze weer bij mij is. Ondanks dat ze echt heel lief is en ik het heel erg vind haar achter te laten, heb ik toch besloten dat zij in Nederland gaat blijven. Als ik haar meeneem doe ik dat puur voor mezelf, niet voor haar bestwil. Gelukkig ken ik iemand die haar een goed thuis gaat bieden. Ik denk dat dit nog wel de moeilijkste beslissing is van het weggaan, maar voor haar is het beter zo. Dan hoeft ze maar 1x te wennen aan een nieuw huisje en niet door de hele toestand van vliegen en een, voor haar, zeer stressvolle ervaring van de quarantaine.

Succes met het beslissen wat jij gaat doen. Hopelijk kun je je jongste paard meenemen en anders hoop ik dat hij/ zij een heel goed nieuw thuis krijgt :up:
 
Nee nog steeds niet Alie, de dame die geïntresseerd is, is net bevallen. Dus voordat die deze kant op komt duurt nog wel eventjes....

Thnx for asking  :wink:
 
Back
Top