[quote author=Bear link=topic=3774.msg47041#msg47041 date=1139410772]
Nissan patrol, 251.000KM, 1984 Voor 3000 dollar dus mooi binnen het buget van 5000AUD
of is deze te oud. Nog tips voor goede betrouwbare garages in Adelaide. Om zo'n koekblik, voordat we weg gaan eerst een beurt en inspectie te laten geven?
[/quote]
Er zit op South Road een onafhankelijk 4WD garage (naast de Opposite Lock 4WD shop), die kunnen hem helemaal onder de loep nemen. Adres ff niet bij de hand, maar kan ik wel opzoeken. RAA doet ook inspecties, maar das meer voor normale auto's. 4WD rijden toen ze niet tijdens een test. Als de auto goed geserviced is gaat ie nog makkelijk 50.000 km. mee.
Ik kom ook veel "Holden Jackaroo" wagens tegen. Die zijn meetsal nieuwer en goedkoper dan die patrols. Is dat wat? Iemand..?
Ik zie ze weinig rijden in de outback en hoor en lees er weinig over... Zegt misschien wel genoeg.
[edit]
Ik zou bij een diesel altijd een turbo nemen anders heb je echt te weinig vermogen.
Hier http://www.exploroz.com/InfoPages/TripPrep3.asp is een artikel over het kopen van een 2de hands 4WD.
En als je in Coober een auto met benzine motor stalt, zorg dat er een slot op de bezine dop zit en wees voorbereid op wat schade als ie buiten staat.