[quote author=tinus link=topic=3774.msg99703#msg99703 date=1190293529]
Sorry dat ik dit oud berichtje quote, maar ik vroeg me af of je die peut gas in de "P" stand of de "D" stand moest uitvoeren bij een automaat? Misschien dat daar veschil in zit ofzo. heb ook de rest uit je berichtje bewaard voor tegen de tijd dat ik naar een auto ga kijken. Goede tips zijn altijd handig.
[/quote]
Daar hoef je niet echt te nauwkeurig over te doen. Als er olie in je benzine verbrand wordt is het vrij opvallend. Gelijk als hem start komt er wit/grijs stinkende rook uit de pijp. Lijkt dan wel op een ouwe diesel truck die tot leven komt. Me maat heeft zo'n wagen gekocht. Telkens als tie hem start staat heel de voor tuin blauw met stinkende rook. :grin: :grin: Ik dacht eerst dat het een diesel was. Maar het was gewoon een benzine wagen....
Als ik naar een auto ga kijken laat ik hem eerst keuren door zo'n ventje van de RAA. Helaas komen ze niet kijken naar 4X4 wagens, geen idee waarom :dunno:. Ik weet ook niet of ie ook de compressie meet van de cilinders.
Dat deed het ANWB ventje in Nederland wel,.. alhoewel dat was bij een motorfiets keuring. Zo'n meeting geeft een goede indicatie van het blok weer.
anyway succes
Sorry dat ik dit oud berichtje quote, maar ik vroeg me af of je die peut gas in de "P" stand of de "D" stand moest uitvoeren bij een automaat? Misschien dat daar veschil in zit ofzo. heb ook de rest uit je berichtje bewaard voor tegen de tijd dat ik naar een auto ga kijken. Goede tips zijn altijd handig.
[/quote]
Daar hoef je niet echt te nauwkeurig over te doen. Als er olie in je benzine verbrand wordt is het vrij opvallend. Gelijk als hem start komt er wit/grijs stinkende rook uit de pijp. Lijkt dan wel op een ouwe diesel truck die tot leven komt. Me maat heeft zo'n wagen gekocht. Telkens als tie hem start staat heel de voor tuin blauw met stinkende rook. :grin: :grin: Ik dacht eerst dat het een diesel was. Maar het was gewoon een benzine wagen....
Als ik naar een auto ga kijken laat ik hem eerst keuren door zo'n ventje van de RAA. Helaas komen ze niet kijken naar 4X4 wagens, geen idee waarom :dunno:. Ik weet ook niet of ie ook de compressie meet van de cilinders.
Dat deed het ANWB ventje in Nederland wel,.. alhoewel dat was bij een motorfiets keuring. Zo'n meeting geeft een goede indicatie van het blok weer.
anyway succes