goede auto voor backpackers

zie subject

• holden (ute)

Votes: 2 7.7%
  • ford falcon

Votes: 11 42.3%
  • van

Votes: 2 7.7%
  • 4wd

Votes: 10 38.5%
  • iets anders

Votes: 1 3.8%

• Total voters
    26
[quote author=tinus link=topic=3774.msg99703#msg99703 date=1190293529]
Sorry dat ik dit oud berichtje quote, maar ik vroeg me af of je die peut gas in de "P" stand of de "D" stand moest uitvoeren bij een automaat? Misschien dat daar veschil in zit ofzo. heb ook de rest uit je berichtje bewaard voor tegen de tijd dat ik naar een auto ga kijken. Goede tips zijn altijd handig.
[/quote]

Daar hoef je niet echt te nauwkeurig over te doen. Als er olie in je benzine verbrand wordt is het vrij opvallend. Gelijk als hem start komt er wit/grijs stinkende rook uit de pijp. Lijkt dan wel op een ouwe diesel truck die tot leven komt. Me maat heeft zo'n wagen gekocht. Telkens als tie hem start staat heel de voor tuin blauw met stinkende rook.  :grin: :grin: Ik dacht eerst dat het een diesel was. Maar het was gewoon een benzine wagen....

Als ik naar een auto ga kijken laat ik hem eerst keuren door zo'n ventje van de RAA. Helaas komen ze niet kijken naar 4X4 wagens, geen idee waarom :dunno:. Ik weet ook niet of ie ook de compressie meet van de cilinders.
Dat deed het ANWB ventje in Nederland wel,.. alhoewel dat was bij een motorfiets keuring.  Zo'n meeting geeft een goede indicatie van het blok weer.

anyway succes

[quote author=Bear link=topic=3774.msg99739#msg99739 date=1190348726]
Als ik naar een auto ga kijken laat ik hem eerst keuren door zo'n ventje van de RAA. Helaas komen ze niet kijken naar 4X4 wagens, geen idee waarom :dunno:. anyway succes
[/quote]

Wat kost dat ongeveer en moet je dan langs de RAA of komen zij naar jouw (naar de locatie van de auto)?
Klinkt erg interessant namelijk.

Hoi Tinus
ik was een linkje aan het zoeken op de RAA site tot dat ik me bedacht dat de RAA de SA wegenwacht is. Dus je kan het beste even kijken op de site van de wegenwacht van jouw state. De links voor raa is iig:

http://www.raa.net/page.asp?TerID=157&rnd=0.7747401

edit: Het is niet helemaal duidelijk in welke staat je woont als ik in je profiel kijkt. Maar uit voorgaande post, begrijp ik dat je naar.../ of al in WA woont. Daar hebben ze de RAC
klikkerdeklik:
http://rac.com.au/go/motoring/vehicle-inspections

Ik zelf denk dat je met een beetje gezond verstand al menig auto zelf kan keuren. Dat doe ik zelf ook tot 5000AUD daar boven vind ik het veel geld worden en ik wil dat er iemand met wat meer dan gezond verstand naar de auto kijkt.

Vorig jaar heb ik al een keer in de outback naast me auto gestaan, omdat ie ineens geen vermogen meer had. We waren gelukkig net zo'n 20km van Pimba SA vandaan. Dus ben ik op 3 cilinders door gereden of eigenlijk wist ik dat niet...? Maar dat bleek toen ik de auto inspecteerde bij Pimba. en dan toch nog na het tanken proberen om naar Coober Pedy te rijden het was nog maar een kleinen 300km :evil: Maar helaas na 10 km begon ie toch te roken en stinken hehehehehe. U turn vlug weer terug naar Pimba. RAA gebeld. Die hebben motel geregeld, bus tickets en de auto naar Coober Pedy gesleept. Dan moet je wel premium member zijn...  :up: :up:

...

Dat is wel uitermate interessant...

Kent iemand toevallig de website van een dergelijke instantie in NSW?

Groetjes!
Brecht

[quote author=Brecht G link=topic=3774.msg99820#msg99820 date=1190447236]
Dat is wel uitermate interessant...

Kent iemand toevallig de website van een dergelijke instantie in NSW?

Groetjes!
Brecht
[/quote]

Ja in elke staat zitten die:

Victoria: www.racv.com.au
Queensland: www.racq.com.au
New South Wales: www.mynrma.com.au

Op de site van WA kon ik wel prijzen vinden van inspection. vanaf 175$, dus moet je inderdaad wel bij een serieuze/duurdere auto uit laten voeren.

Tinus,

Ja de RACQ komt ook aan huis. Dat is dan wel een minder uitgebreide (en iets goedkopere) test dan als je hem voor inspectie wegbrengt. Maar dat wil de verkoper niet altijd (of kan het niet regelen met vervoer of zo).
En....ze kijken ook naar 4wd, alleen heb ik niet het idee dat ze die (de 4wd functie) ook testen!
Mijn huisgenoten heeft net op die manier een 4wd laten testen en het was een net rapport, maar geen melding over 4wd functies. En......met een beetje verstand kom je zelf ook een heel eind.
Een goede testrit is toch echt minimaal! En test dus ook de 4wd!!!!!! Je wil nie weten hoe vaak die of daaruit schiet, of helemaal niet erin wil, of niet werkt......Niet iedereen gebruikt die functie in zijn auto, vandaar.
Het voordeel van een inspectie waarbij je hem naar de RACQ werkplaats brengt is dat ze goed onder de auto kunnen kijken, dat gebeurt niet bij inspectie ter plaatse.

Overigens, overall zeker goed idee om te laten test als je van plan bent om de auto te kopen. Als een soort laatste beoordeling.....

Henriette

Back