Goedkeuring Diploma Verpleegkundige

Serge

New Member
Hallo lezers van dit forum...

Hier even een vraag van mij vanuit Noorwegen. Ik zou graag willen weten wat je er voor moet doen, om als geautoriseerd verpleegkundige in Australie te mogen gaan werken. Hier in Noorwegen is het zo dat, als je als verpleegkundige wil gaan werken, je eerst een autorisatie/registratie moet hebben alvorens je mag beginnen met werken. Het zelfde als ze in Nederland kennen met de wet BIG. Kennen ze dit in Australie ook? En kennen ze dit ook voor ziekenverzorgende? Wie zou me op weg willen helpen?

B.v.d.

Serge...........................
 
Serge said:
Hallo lezers van dit forum...
Hier even een vraag van mij vanuit Noorwegen. Ik zou graag willen weten wat je er voor moet doen, om als geautoriseerd verpleegkundige in Australie te mogen gaan werken. Hier in Noorwegen is het zo dat, als je als verpleegkundige wil gaan werken, je eerst een autorisatie/registratie moet hebben alvorens je mag beginnen met werken. Het zelfde als ze in Nederland kennen met de wet BIG. Kennen ze dit in Australie ook? En kennen ze dit ook voor ziekenverzorgende? Wie zou me op weg willen helpen? Serge

Hoi Serge! Welkom op dit forum !

Wat je schrijft klopt: ook voor Australie geld dat je een Registered Nurse moet zijn om als verpleegkundige aan de slag te kunnen.

Ik ben al maaanden in gevecht met de Queensland Nursing Council om mijn inservice A opleiding en registratie erkend te krijgen.

Men vraagt namelijk om een HBO opleiding ! Jarenlange werkervaring telt niet mee bij het assessment !

Mocht ik mijn Registratie niet krijgen van QNC heb ik twee opties:
1) Enrolled Nurse, wat een veel lager niveau is en je kunt hier maar zeer beperkt mee aan de slag in Australie en dan ook nog alleen in Designated areas.
2) Studie gaan doen < Bachelor of Nursing> waarna ik alsnog geregistreerd ben: ze hebben mijn voorgaande opleiding in aanmerking genomen en ik zou dan ipv de drie jaar twee jaar aan de universiteit gaan studeren.

Ziekenverzorgende is volgens mij zoiets als 'Enrolled Nurse' maar zeker weten doe ik het niet, daar heb ik me nog niet helemaal in verdiept.

Van belang bij een skilled migration als verpleegkundige is dat je extra points krijgt , want het beroep staat op de Most On Demand List:
http://www.immi.gov.au/migration/skilled/modl_trades.htm

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent en dat je verder kunt ?!

Succes !

Ingrid.
 
[quote="Aussielover

Ziekenverzorgende is volgens mij zoiets als 'Enrolled Nurse' maar zeker weten doe ik het niet, daar heb ik me nog niet helemaal in verdiept.

.[/quote]

Inderdaad, alleen verpleegkundigen tellen mee voor nurse div 1, ziekenverzorgenden helaas niet. Terwijl ze die net zo hard nodig hebben....
 
Als eerste bedankt voor jullie antwoorden... Maar wat ik me afvroeg is, gelden de eisen landelijk of verschillen ze per provincie?

Serge
 
Het is misschien een rare vraag............ Maar aangezien een niet gestelde vraag een domme vraag is, stel ik hem toch, of liever gezegt ik vraag het me af........ Zou de studie Bachelor of Nursing waar jij Ingrid het over hebt ook in het buitenland gevolgd kunnen worden????????????????????

Serge...................
 
Serge said:
Als eerste bedankt voor jullie antwoorden... Maar wat ik me afvroeg is, gelden de eisen landelijk of verschillen ze per provincie?
Serge

Het verkrijgen van een visum en de eisen die daarbij gesteld worden gelden landelijk ! :shock:

Echter: het verkrijgen van een, in mijn geval, registratie als verpleegkundige kan 'per state' anders worden beoordeeld ! In sommige staten, ik dacht bijvoorbeeld 'Victoria' , kan iemand met een inservice A / B opleiding in de verpleging wel in aanmerking komen voor stages en daar op aansluitend een visum en baan. Ik denk hierbij aan het verhaal van Simone en Rene op dit forum.

Greets,

Ingrid.
 
Serge said:
Het is misschien een rare vraag............ Maar aangezien een niet gestelde vraag een domme vraag is, stel ik hem toch, of liever gezegt ik vraag het me af........ Zou de studie Bachelor of Nursing waar jij Ingrid het over hebt ook in het buitenland gevolgd kunnen worden???????
Serge...................

Tja, Serge, dat weet ik dus niet !

Je zou het moeten uitpuzzelen bij een van de Nursing Councils in Australie of er ook soortgelijke opleidingen bestaan in 'het buitenland' . Maar ik weet zeker dat de HBO-V opleiding wel erkend word en tot registratie leid !

Succes maar weer !

Ingrid.
 
Hoi Ingrid,

Bedankt voor je bericht... Ik begin maar even zo deze keer, aangezien jij en ik eigenlijk een twee gesprek voeren hier over de autorisatie........... Toen ik net je bericht las schoot me te binnen dat ik ook over een Noorse autorisatie beschik !!!!! Lucky me !!! En hier in Noorwegen is het zo dat als je verpleegkundige wilt worden je de hoge school moet hebben gedaan....... Vergelijkbaar met Australie..... Misschien kan ik daar iets mee...........

Serge
 
Back
Top