Goedkopere vluchten via IOM

Als je me goed opvouwt en dezelfde trolley hebt als die ik gisteren gezien hebt lukt dat wel! Was een trolley van 150 liter!!!  :-o  MEGA groot ding!

Hoi Annemiek, ik mail je even zo terug. Ik heb met martijn in utrecht idd naar koffer ed gekeken. Thuis hebben we onze wandelrugzakken er nog eens op nagekeken. En alles wat ik graag mee wilde nemen, zonder echt te kijken wat ik in de koffer wilde en wat met de verhuizer mee mag... Pastte dus alles en had ik nog ruimte over zelfs. Terwijl mijn tas slechts 55 liter is (één derde van die trolley  :-D). Dus martijn en ik hebben besloten om het met de wandeltassen te doen. Kost verder niets. Alleen nog een flightbag scoren (tas om je rustas te beschermen tegen het wilde gedrag van de medewerkers op de diverse luchthavens  :roll:)  en dan zijn we alles bij elkaar voor 30 euro klaar! Bij singapore konden we wel voor 55 euro extra 10 kilo extra meenemen. Dat is niet heel duur. Maar ik denk dat het niet nodig is.

[quote author=jufrebekka link=topic=654.msg8408#msg8408 date=1107458003]
...Alleen nog een flightbag scoren (tas om je rustas te beschermen tegen het wilde gedrag van de medewerkers op de diverse luchthavens  :roll:) ...[/quote]Ik raad je aan om die bij de V&D of een outdoorzaak of zo te kopen. Veel goedkoper dan op Schiphol...

Voor de vakantiegangers: zag op vliegwinkel.nl een retourtje Sydney voor 749 euro. Leek me niet te duur.
Zijn er overigens wel eens mensen met de boot gegaan?
Groet,
Arno

Even een oude thread opnieuw leven inblazen:

Heeft iemand recentelijk ervaringen met tickets via IOM?

Ik ben nu met ze in (mail)contact en zal mijn bevindingen hier posten. Op 't eerste gezicht lijken ze wel goedkoop.

Hoi Aris!

Bij SA kun je als je een Visa Grant letter of je visa kunt laten zien extra bagage meenemen. Je moet dat wel van tevoeren regelen (Zie de site van Singapore Airlines en dan kiezen voor het land waar je vandaan reist) en krijgt dan een registratienummer van de Senior Officer die jouw vraag behandeld. Je mag dan per persoon 10 kg extra bagage meenemen en SA kent een wereldwijde coulance van 5 kg per persoon. Dus in totaal kun je per persoon 35 kilo schoon aan de haak vervoeren zonder extra kosten. Maar je moet het wel vooraf regelen.

Erg snel zijn ze in ieder geval (nog) niet.  :koekkoek:

Bij SQ kan je idd 10kg extra meenemen

[tt]Geachte heer,

Wij hebben inderdaad een 10 kg p.p. extra baggage regeling voor emigraten naar Austrialie.
Indien u ons per omgaande een kopie kunt mailen of faxen voor uw emigrantenvisum, zullen wij de goedkeuring
voor de extra kilo's in uw boeking zetten. Ik hoor graag spoedig van u.

Vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Singapore Airlines Pte Ltd [/tt]

Hansie,

ik heb in een ander draadje gezien dat jullie de ticketten geboekt hebben.
Is dit via  IOM gegaan? Wat zijn je bevindingen?
Wij hebben hen vorige week gemaild maar zoals je zei, snel zijn ze niet.

groetjes,
An

De boeking loopt inderdaad via IOM. Omdat ze nog bezig zijn om een andere/betere vlucht te regelen had ik hier nog niets gepost.

Ik denk persoonlijk dat IOM als organisatie eigenlijk niet echt op "ons soort mensen" zit te wachten, die voor een "koopje" willen boeken. Ik denk dat ze meer een hulpverlenende dan een dienstverlenende organisatie zijn.

Zodra ik iets definitiefs te melden heb zal ik het hier posten :)

Ok  :up: ,  zal onze bevindingen hier ook zetten.
We hebben nog tijd, wij gaan ook rond eind oktober/begin november.

groetjes,
An

Waar staat IOM voor eigenlijk?

Gisteren even gezocht en het goedkoopste ticket zat om en nabij de 750 euro incl.

Hoi Annemiek,

IOM staat voor International Organisation for Migration. Zij helpen om goedkopere one way tickets te bemachtigen.
http://www.iom.int/australia/projects.html
Ze nemen wel hun tijd, nog altijd geen antwoord.  :knit:

groetjes,
An

International Organisation for Migration...

ze zitten lager dan de standaard tarieven en  IOM regelt ook extra baggagevrijdom.

met die in Australië, denk ik, Steve heeft de mail verstuurd, ik ga eens checken.
vandaar dat er geen mail terugkomt zeker? we zullen bij de vestiging van land van herkomst moeten zijn?
Wel verwarrend allemaal.

An

[quote author=Annemiek link=topic=654.msg92041#msg92041 date=1181215017]
Waar staat IOM voor eigenlijk?

[/quote]

Ik vind het wel interessant om dit topic te volgen. Ik ken IOM ook wel via mijn werk, toen ik nog in Azie woonde. Hun hoofdtaak - voor zover ik wist - is vooral het zorgen voor migranten die op de een of andere manier in de knoop zijn geraakt (denk aan vrouwenhandel bijv, gerepatrieerde bootvluchtelingen). Had me nooit gerealiseerd dat ze ook faciliterend zijn voor 'ons soort migranten'! Zo leer je nog eens wat :wink:

groet
Sunburnt

Dat is dus ook meteen het probleem volgens mij. Ze zijn niet echt ingericht op ons soort vragen. Wij willen op een bepaalde dag, met een bepaalde maatschappij, met korte overstaptijd goedkoop naar bestemming X; terwijl ze voor de "knoop-migranten" met hele andere vragen te maken krijgen.

Back