Goedkopere vluchten via IOM

Op de grant letter staat:
Having been granted visas to enter Australia as migrants, the visa holders must make their own
travel arrangements and pay their own airfares. However, visa holders may be eligible for a special
reduced one-way economy fare, as well as a more generous baggage allowance.
These concessions, which may be available to prospective migrants through the International
Organization for Migration (IOM), are the result of negotiations with a large number of
international carriers on designated routes.
To receive more information on IOM concessional fares, baggage allowance and eligibility criteria,
please do not hesitate to contact IOM at –
E-mail: IOMAustralia@iom.int
Dus we hebben naar dit adres gemaild.
Hans, met wie verloopt het contact bij jullie dan?

groeten
An

Ik denk niet dat IOM veel voor mensen kan betekenen die op een toeristenvisum of WHV-visum naar het immigratieland willen en daar in afwachting van hun definitieve visum willen verblijven. Zal voor ons dus weinig uitmaken....maar een mailtje er naar toe sturen kan idd geen kwaad....

Het gaat bij hun sowieso om enkele reis tickets. Met een toeristenvisum zal je daarop wrs niet eens mogen reizen met een one way ticket.

Ik heb zo'n driekwart jaar geleden met ze gemaild en mij vertelden ze dat ze me niet konden helpen met het boeken van een enkele reis (op een PR-visum).

Geen idee wat een PR visum is, maar wij hebben geboekt bij ze met een BN-136 visum (Skilled Independent).

[quote author=Hansie link=topic=654.msg92164#msg92164 date=1181309530]
Het gaat bij hun sowieso om enkele reis tickets. Met een toeristenvisum zal je daarop wrs niet eens mogen reizen met een one way ticket.
[/quote]

Schijnt wel te kunnen. Maar dan wordt je bij de douane in Oz. uit de rij gehaald en moet je dus verklaren waarom je een single-ticket hebt. Als je dan een case-number van de DIAC kunt overleggen kunnen ze opzoeken in het systeem dat je dus al in de emigratieprocedure zit. En dan hoef je nog maar aan 1 voorwaarde te voldoen: genoeg geld op je rekening hebben om, mocht het visum toch niet toegekend worden, je terugvlucht te kunnen boeken.

[quote author=Hansie link=topic=654.msg92171#msg92171 date=1181312292]
Geen idee wat een PR visum is, maar wij hebben geboekt bij ze met een BN-136 visum (Skilled Independent).
[/quote]

Die bedoel ik ook: PR...Permanent Resident.
Mooi dat het bij jullie wel kon.

Da's nie waar! jij bent niet blond!!

even wat anders, als de prijzen van IOM eigenlijk niet zo laag zijn, is de luggage allowance eigenlijk nog het enige voordeel, toch??
Ik bedoel; even kijken op andere sites (atp) en je hebt een stuk goedkopere tickets. (nou, ja, of gelijk, maar zonder weken op antwoord te wachten...)
Of zie ik het verkeerd?
auk

nou de prijs die ik nu bij IOM heb is globaal 650. Daarvoor krijg je meer luggage allowance, maar ook betere voorwaarden voor het wijzigen en/of annuleren . De tickets bij bijv. vliegwinkel zijn meestal niet wijzigbaar. Voor onze datum is het alternatief in de markt ongeveer 800, dus 2x150eur=300eur goedkoper. Maar idd, je hoeft niet te wachten. Maargoed wij hebben de tijd.

650 incl?
da's wel interessant.
Hoe lang heb je moeten wachten? (wij hebben nog ruim 2,5 maand, en zitten niet op een datum)

Even een update van de definitieve prijs:

2 tickets a EUR 631.00
1x IOM kosten EUR  90.00
--------------------------
TOTAAL EUR 1352.00

Ofwel 676 pp.

Dat is met British Airways en met 2stuks baggage van 23 kg = 46kg Per Persoon !  :plane:

Hi,

wij zijn ook met IOM bezig, ik heb net de aanvraag voor vluchten vanaf 5-11 gemaild.
Dit is dan IOM in Duitsland, die vliegen van Frankfurt met Quantas voor 661 Euro volw. en 470 Euro kind.
En dan mogen we p.p 40 Kg meenemen. (Wij wonen in Duitsland :wink: :wink:)
Ben benieuwd.

Inge

Back