Gokken

Helemaal mee eens Michiel. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn of haar keuzes. 't Is natuurlijk wel lekker gemakkelijk om anderen de schuld te geven van je sores.

Dat moeilijke-jeugd-syndroom is in mijn ogen gewoon een excuus om slechte gewoontes te blijven handhaven.

Erna
 
[quote author=hawk link=topic=6714.msg84204#msg84204 date=1173842134]
Ik zou er geen probleem mee hebben als alle auto's in de wereld niet harder konden dan de maximum snelheid in dat land (begrenzers). Het gebeurt echter niet WANT dan mist de EVIL overheid weer een bron van inkomsten: boetes voor te hard rijden.
[/quote]
Proest kuch kuch.... Barry verslikt zich in zijn koffie... Op die manier is het wel moeilijk in halen als er weer is zo'n ramp toerist met zijn veel te grote 4x4-- caravan combo met precies 100KM/h voor je rijd. Zo zal ik niet graag naar Alice rijden.

Maar iig iedereen is verantwoordelijk voor zich zelf.

Als je zelf is lekker wilt door zakken en daarna ook nog een gokje wagen moet je dat natuurlijk zelf weten en dat dan de ATM lekker in de buurt zit is alleen maar makkelijk.
Heel dat gedoe hier in ozzie met onder anderen je responsible service of acohol badge etc.. Vind ik al ver genoeg gaan. Als barman moet je iedereen in de gaten houden,... of ze niet teveel drinken etc,... Anders kun je zelfs een boete krijgen... ik bedoel :-x :-x Dat vind ik al flink ver gaan dat je persoonlijk gepakt kan worden omdat iemand anders teveel drinkt en dan vervolgens van zijn kruk valt en zijn been breekt oid .....Je staat daar gdvd gewoon je brood te verdienen... 1 keer een verkeerd iemand voor je en heel je leven staat op zijn kop omdat je een mega boete moet betalen.

Wat is het volgenden responsible service of fat badge.... Bij de Mac..." euhhh nee mevrouw u krijgt geen hamburger meer u ziet er veel te dik uit...Stel je voor zeg!!!
 
Wat is het volgenden responsible service of fat badge.... Bij de Mac..." euhhh nee mevrouw u krijgt geen hamburger meer u ziet er veel te dik uit...Stel je voor zeg!!!

:grin: Ja precies. Ik geloof dat er eens een keer zoiets in (uiteraard) America is geweest met een aantal vetzakken die een rechtzaak wilden beginnen tegen Mac Donalds. Waarom? Omdat zij "reclame" maakten en omdat ze er elke dag langs liepen zijn ze volgens hun zo vet geworden. lalalalalalalalalala.......
 
Hoi allemaal,

Ik begrijp uit de reacties dat de meesten mijn gevoel niet delen mbt de ex-service clubs ( of hoe ze in en andere plaats ook mogen heten )
En ja een formuliertje in vullen. De mensen waarover ik spreek en die ik daar heb ontmoet hebben dit tig jaar geleden natuurlijk al gedaan.

groeten

Wim
 
De clubs (zoals RSL, ex Services, Workers enz) zijn ontstaan in de tijd waarin de gewone pubs nog zeer beperkt open waren (net als in Engeland overigens). Men wilde buiten de gewone pub uren ('s avonds van 6 tot 10 in de "strenge tijd" -tot eind 70'er jaren) om ook nog wel eens een biertje drinken, maar dat kon alleen in "besloten gezelschappen". Vandaar de clubs. Maar dat betekent dat je lid moet zijn om daar te mogen drinken. Iedereen boven de 18 jaar kan lid worden. Er zijn "regular members " en "temporary members". Die tijdelijke leden zijn iedereen die de club willen bezoeken (ook al is het voor een bijeenkomst van de EHBO in een van de function rooms) Daarvoor moet je aan de ingang een formuliertje invullen met je naam en adres er op. De copy van dat papiertje scheur je af en dien je altijd bij je te hebben zolang je in de club verblijft en op verzoek te tonen. Je kunt overigens alleen maar "tijdelijk" lid worden wanneer je meer dan 5 km (hemelsbreed) van de club weg woont. Als je dichterbij woont moet je "regular" member worden (kost overigens maar $3 - $5 per jaar). Meestal heeft men ook een kaart van de omgeving bij de ingang met een rode cirkel.....kun je het zelf bekijken.
Ook regular members dienen hun lidmaatschap bewijs (meestal in de vorm van een credit card achtig kaartje) altijd bij zich te hebben.

Al met al zijn die regeltjes nog al "antiek": Nog zo iets... als je TV reclames of kranten advertenties van 'clubs" ziet hoor je ook altijd even heel snel aan het eind het zinnetje (of staat afgedrukt): "Information for the members and their guests". Zonder dat is de club strafbaar voor het maken van reclame... ze mogen alleen informatie verschaffen. Het hele lidmaatschapbewijzen gedoe en overige regelgeving is erg omslachtig, maar er zijn flink wat ambtenaren en andere mensen die daar hun brood mee verdienen..... En de clubs hebben het er graag voor over - het bepaalt hun status in verhouding tot de "gewone" pubs en die willen ze graag zou houden....
Een biertje in de RSL kost toch meestal 25 % minder dan in de pub... en als je op verantwoorde wijze een avondje lekker doordrinkt scheelt dat een flinke slok op een borrel.....
 
Wat had je met het berichtje van Michiel willen doen dan  :lol: ?

Ik kan aan de postings van Michiel in ieder geval niet ontdekken dat hij zich aangevallen voelt. wat een onzin.

Ik kan me prima vinden in de bewoordingen van Michiel. Het is een forum Mariekske waar ieder zijn mening kan geven, eens of oneens dat maakt niet uit. Je weet niet half aan hoeveel regels de "pokies" zijn gebonden om gokverslaving tegen te gaan, maar laten we niet vergeten dat er ook een hele hoop mensen verantwoord gokken en gezellig een avondje uitgaan naar een hotel om wat te eten, te drinken en wat in de Pokies te gooien. (Wedden dat ik daar van jou weer een reactie op krijg?)

Willem
 
[quote author=willem-lenie link=topic=6714.msg84558#msg84558 date=1174043558](...) Wedden dat ik daar van jou weer een reactie op krijg? (...) [/quote]

Tss Willem, ga je ons nu verleiden te gaan gokken? Waar moet dat eindigen?  :up:
 
Lo,

Dat er bij de RSL ATM's staan, maakt het voor mij mogelijk flappen te tappen om nog wat Spaatjes te kopen, of geld voor m'n maaltijd.

(Gok)verslaving is wel een erg heavy onderwerp voor de leek. Elk zelfdestructief gedrag komt ergens vandaan, en kan soms wel en soms niet opgelost worden binnen het leven van een mens, verslaafd of niet. Het verslaafd zijn aan iets vind ik eigenlijk off-topic, en de uitspraken erover hier vind ik misplaatst. Een verslaafde heeft duidelijk zijn leven niet onder controle, maar ik denk niet dat 'ie dat voor de lol zover heeft laten komen, wel? Dus ja, iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf, maar nee, niet iedereen lukt het dat op een positieve manier in te vullen.

Voortvloeiende uit het bovenstaande zou ik met betrekking tot de bijna spottende moeilijke-jeugd-opmerkingen willen zeggen: "Schoenmaker, hou je in dit geval bij je leest", want verslaving is een veeeeel te ingewikkeld onderwerp voor de alledaagse mens. Plus off-topic, oeps... :)

Cheers,

Ireen
 
Gokverslaving, Drugsverslaving, Alcoholverslaving, Rookverslaving en wat velen van ons zijn... inclusief mijzelf... Internetverslaafd  :lol: , het blijft een onderwerp van gesprek. Dat er wat aan gokverslaving wordt gedaan, het is soms vervelend voor de cafeeigenaar absoluut.
 
Irene, ksuit me helemaal bij je aan!
Zou willen dat ik zo goed met woorden was!
Wat betreft Michiel en Wim, natuurlijk geeft iedereen zijn eigen mening. Vind het alleen jammer dat je zo kort door de bocht reageert door PFFF te zeggen. Alsof wat ik zeg absoluut het meest belachelijke is ... No hard feelings verder hoor...! :lol:
 
BINGO!

Ik ben dus Gaming Manager, ik heb ruim een jaar in de Gaming Industry gewerkt. Ik heb een cursus gedaan om gokverslaving te herkennen en mensen daarmee te helpen/ te begeleiden. Ik ben verantwoordelijk binnen het bedrijf voor ALLES wat met gokken ( inclusief Pokies, TAB en KENO) te maken heeft. Ik ontzeg mensen de toegang tot het gokken ( oa door verslaving) en houdt minimum leeftijden in de gaten (zijn voor de verschillende onderdelen verschillend). Ik moet door het jaar heen  op herhalingscursus om bij te blijven op dat gebied. De boetes die ik  kan krijgen voor het niet naleven van deze wetten op gaming beginnen bij $5000 dollar. Ik ben geen schoenmaker maar IK weet wel degelijk waar ik over praat, wie is hier de leek?

Alsof wat ik zeg absoluut het meest belachelijke is ...

Nee hoor Mariekske maar het geeft wel aan dat je met de hele gokindustrie in Australie erg weinig ( niets) te maken hebt of zelfs zou willen hebben ( ben jij misschien schoenmaker van beroep?)

maar laten we niet vergeten dat er ook een hele hoop mensen verantwoord gokken en gezellig een avondje uitgaan naar een hotel om wat te eten, te drinken en wat in de Pokies te gooien
.

Een "hotel" is geen plaats waar mensen de godganze dag straalbezopen waggelend van ATM naar bar naar Pokies / KENO / TAB trachten te lopen. Als dat zo zou zijn dan was het a) erg slecht gesteld met de gastvrijheids industrie hier in Australie en B) de meeste zaken zouden gesloten zijn door de "Office of the Liquor and Gambling Commissioner" Deze heren en dames bezoeken alle horecagelegenheden in SA, nemen de hele zaak onder de loupe, inclusief alle voorwaarden, trainingen, foldertjes, visitekaartjes, stickers en posters in allerlei talen met telefoonnummers, register met gasten die de toegang wegens gokverslaving ontzegd zijn etc. etc.  en deze OLGC deelt bij niet naleving van de wet boetes uit waar ik  een heel jaar van kan leven.

Gambling-Helpline.jpg
http://www.problemgambling.sa.gov.au/Default.aspx?tabid=1

Relax, ga eens lekker een avondje uit, eet en drink wat in een echt Australisch hotel zet eens een paar dollar op de nummertjes van KENO, een dollar op een Mystery Trifecta (paarden) en gooi eens wat in die Pokie machines ( op Anzac Day mag je zelfs legaal two-up spelen).

Leef eens als een echte Australier!      "Come in Spinner" 

Willem
 
Ach Willem, neem zelf een biertje! Erg laid-back ben je zelf ook niet zeg! De schoenmaker/leest-opmerking die ik maakte had te maken, zoals ik al schreef, met de mensen die het laatdunkend over 'moeilijke-jeugd'-opmerkingen maakten. Daar zat jij niet tussen, wel dan?

Maar om nog maar even een koe bij de horens te nemen, het feit dat jij de regels van de wet m.b.t. drank en gokken en weetiknogwatmeer weet, zegt nog geen bal over je pyschologische/psychiatrische kennis over wat verslaving/zelfdestructie allemaal behelst of kan behelzen. Heb jij die mensen in therapie? Nee dus. Dat je hen op de goede weg kan wijzen, dat geloof ik meteen, maar hoor 's, ik kan leuk verven, maar ik vergelijk me niet met Rembrandt. En laten we dat maar zo houden, want zelfdestructief gedrag is een heel triest en complex onderwerp dat wayyyy beyond onze kennis ligt.


Joh, ik weet dat jij in een heel andere omgeving woont dan ik, maar met truttige en patronizing opmerkingen als Relax, ga eens lekker een avondje uit, eet en drink wat in een echt Australisch hotel en Leef eens als een echte Australier! kan niemand in míjn omgeving uit de voeten, of komt dat omdat ik rond Brisbane leef? Ik weet niet tegen wie je het had, en of je het zo bedoelde, maar jee, wat komt het er lullig uit.

Je kent deze toch wel hè: To ASS-U-ME is to make an ASS out of U and ME.


Cheers.

Ireen
 
...maar jee, wat komt het er lullig uit.

Nou dat valt nog wel mee, vind ik. Er is op dit onderwerp door sommige mensen toch wel een beetje erg "gevoelsmatig" gereageerd en Willem (die ik eerder met Michiel verwarde, sorry) geeft in ieder geval feitelijke en inhoudelijke informatie over het onderwerp. Bij het ontbreken van dat soort informatie zullen vooral de nog in NL woonachtige mensen wellicht een heel verkeerd beeld krijgen en daardoor veel negatiever reageren dan wij hier in Oz kunnen begrijpen. En dat soort negatieve reacties lokt weer wat uit...... enz.

En ik speel elke week legaal "head and tails" (variant op "two up") dus inderdaad: come in Spinner!
 
@ irene. Moet je helaas teleurstellen met " neem zelf een biertje" want ik drink namelijk helemaal geen alcohol!

De opmerking over eens een avondje uitgaan was/is niet truttig nog patronizing maar bedoeld om duidelijk te maken dat het "hotel" een belangrijk onderdeel is in de Australische cultuur EN dat je niet straalbezopen hoeft te zijn om in een hotel wat te eten, drinken, gokken of geld te pinnen. Als jij (en je omgeving?) daar "niet mee uit de voeten kunt" dan blijf je lekker thuis, kan ook gezellig zijn !

Ik beperk mij tot mijn vakgebied waar ik wel veel van af weet ( en dat zouden meer mensen moeten doen). Ik ben geen psycholoog, geen psychiater of wat dan ook maar een Hotelier in hart en nieren die het beste met zijn gasten voor heeft op ALLE gebied. Je begint iedere keer weer over " zelfdestructief gedrag" en geeft gelijk weer toe dat het " way beyond ONZE kennis is ( mmmmm to Assume was .......). Praat dan over iets waar je wel verstand van hebt.

Er wordt alleen wel erg fel gereageerd op het onderwerp gokken (met name door de dames) en erg persoonlijk aangetrokken. Nogmaals een forum is een open plaats waar men met elkaar praat over allerlei onderwerpen. Je hoeft het niet met alles eens te zijn, da's nou het mooie ervan.

Geniet maar "forum" met mate!! 

Willem
 
:eek:fftopic: "Leef eens als een echte Australier"

Het zijn teksten als deze waar ik het niet mee kan worden. Ik denk dat mensen daarvan een ander beeld van Australie krijgen dan dat het is. Alsof elke "echte" australier regelmatig in de kroeg zit, gaat gokken op allerlei zaken (voor niet al te veel geld) en aardig wat drinkt.

Net als dat een "echte" hollander ook regelmatig in de kroeg zit, een pakje sigaretten per dag rookt, aardig wat drinkt, met zijn vrienden praat over de politiek en wat er allemaal niet deugt aan de politici, en elke avond voetballen zit te kijken.

Zo, dat is even een opsomming van een "echte" hollander die ik dus niet was!
Wat mij betreft zijn de echte hollanders en australiers dus gewoon de mensen die in de buurt van een grote stad wonen, 's-ochtends even ontbijten, daarna naar het werk gaan om 's-avonds weer thuis achter de buis te zitten. En die in het weekend even gezellig hun hobby gaan uitoefenen. Of dat nu Cricket, golf, wandelen of bijvoorbeeld naar het strand gaan is, dat maakt weinig uit.
Pff, er waren zelfs mensen die zeiden dat "ik het hier nog moeilijk zou krijgen omdat ik niet drink". Tsjonge, jonge, jonge zeg he!

Wedden dat ik hier ook een reactie op krijg. Ik als man zijnde.
 
[quote author=mariekske link=topic=6714.msg84984#msg84984 date=1174383387]Alsof wat ik zeg absoluut het meest belachelijke is ... [/quote]

Nee hoor, helemaal niet. Die 'PFFF' was in z'n algemeenheid bedoeld richting de (in mijn ogen, zal het er vast bij zetten!) vreselijk betuttelende manier waarop in NL met het strafrecht wordt omgegaan en dus niet persoonlijk naar jou.

@Irene
Ik kan met niet aan de indruk onttrekken dat deze post draad jou heel persoonlijk raakt. En in dat verband kan ik dan jouw reacties begrijpen - mijn opmerkingen zijn algemeen en generaliserend en zijn bedoeld om richting te geven aan mijn mening over het gokken in Australie (het is hier geen sodom en gomorrah. Er wordt meer gegokt dan in NL maar dat is onderdeel van de cultuur en als zodanig zijn de wet- en regelgeving daarop in mijn ogen prima aangepast). Maar in lijn met Willems laatste reactie: dit is een forum waarop een ieder - binnen bepaalde grensen, daarvoor hebben de moderators - zijn of haar mening kenbaar kan maken. Dus misschien nog iets duidelijker: het is absoluut niet mijn bedoeling jou (en ieder ander) te kwetsen door actief bij te dragen aan discussies hier. Als jij wel dat gevoel hebt: I'm sorry.  :up:

[quote author=Eerainuh link=topic=6714.msg85024#msg85024 date=1174397718]Erg laid-back ben je zelf ook niet zeg! [/quote]
Ja, op basis van persoonlijke ervaring moet ik dat toch ten stelligste ontkennen!
 
[quote author=hawk link=topic=6714.msg85057#msg85057 date=1174430702]Wat mij betreft zijn de echte hollanders en australiers dus gewoon de mensen die in de buurt van een grote stad wonen[/quote]

Eens met je post. Alleen bovenstaand zinnetje zie ik toch anders. Afgezien van de dissussie of Aboriginals de enige echte Australiers zijn, hoeven echte Ozzies van mijn niet in de grote stad te wonen. Sterker nog, bij mensen die in afgelegen townships wonen - ik vind het heerlijk om er door/langs te rijden op vakantie maar ben net zo blij als ik weer terug ben in (de buurt van) Adelaide - zie ik heel sterk het ploeteren wat tot een a twee generaties geleden zo het beeld bepaalde van mensen in Australie. Als je in je verdiept in wat zich hier in de mining industrie heeft afgespeeld, als je ziet hoe verschrikkelijk hard de omstandigheden waren toen de infrastructuur hier werd neergelegd, dat waren echte opbouwers. De huidige Australiers zijn veel meer consumenten: lui als de neten, de auto wordt gebruikt om een brief 100m verderop te posten. Maar ook de manier waarop ze hier bouwen is vreselijk korte termijn: het huis waar ik nu in zit (acht jaar geleden gebouwd) valt binnen 50 jaar uit elkaar. Houten framepje, gipsplaten, beetje metselen en we hebben een huis, kijk dan maar eens hoe de duitsers bouwen, wat een verschil. En Europa waar nog steeds dingen staan die de Romeinen 2000 jaar geleden bouwden om maar eens een vergelijking te maken. Maar daar is alweer genoeg over geschreven in andere topics...

[quote author=hawk link=topic=6714.msg85057#msg85057 date=1174430702]er waren zelfs mensen die zeiden dat "ik het hier nog moeilijk zou krijgen omdat ik niet drink". [/quote]

Ja, dat is natuurlijk onzin. Maar omdat alcohol hier nogal in de cultuur zit moet je wel duidelijk hebben voor je zelf wat je wilt. Bij mij op het werk is het een gezapige boel, maar iemand die ik ken werkte voor een verzekeringskantoor. Gemiddelde leeftijd ca 35 en overdag waren het nette mannen (en vrouwen!) in pak, maar bij kantoorborrels liep het maximaal uit de hand. De baas betaald en iedereen is volkomen laveloos. Mede hierom heeft hij een andere werkomgeving gezocht en is daar nu prima op z'n plek.
 
Hè, ik heb in eerste instantie alleen maar gezegd dat verslaving (wat een vorm is van zelfdestructie) te complex is om afgedaan te worden als 'moeilijke jeugd-problemen'. Ik wilde niet verder/meer dan die nuance aan te geven.

Discussiëren op papier kan verdomd onhandig zijn, en het is makkelijk iets verkeerd uit te leggen. En misschien heb ík dat gedaan. Ik lees Willem waarschijnlijk niet zoals hij 't bedoelt. Ik begrijp zijn praat- en schrijfstijl niet goed. Maar laat ik het daarbij houden, want het wordt off-topic, en het is ook weer niet zo dat ons leven van dit topic afhangt. Alleen kan ik, net zoals Hawk, niets met opmerkingen 'Leef 's als een echte Australiër'. Ik ken hier nothing but Australiërs, en ze leven allemaal anders, en dat maakt geen van hen minder Australisch.

Ik hou hier mee op, en eindig mijn post met een vrolijke noot; de leuke tekst van een vrolijk liedje van Fay Lovsky...

Appellation controlée

Appellation controlée, la la la la la la (4x)

Chateau Migraine (la la la la la la)
When you wake up the next day
Mise en bouteille (la la la la la la)
Only yesterday

Appellation controlée, la la la la la la (2x)

Vive la France!
Drinking wine ç'est des vacances

Appellation controlée, la la la la la la (4x)

Brown paper bag au bord du Seine (appellation controlée)
Ile de la Cité
It's the rouge in the flag que (appellation controlée)
Veut dire fraternité

Appellation controlée, la la la la la la (6x)

Mmm, ç'est vraiment du bon vin ça

Appellation non-controlée
Hic! Hic! Hic! Hic! Hic! Splash! 
 
@Irene
Als je niets hebt bij te dragen aan de discussie, draag dan ook niets bij...

MICHIEL


En over een heel andere boeg: http://www.news.com.au/story/0,10117,21420352-1246,00.html?from=public_rss
 
Back
Top