BINGO!
Ik ben dus Gaming Manager, ik heb ruim een jaar in de Gaming Industry gewerkt. Ik heb een cursus gedaan om gokverslaving te herkennen en mensen daarmee te helpen/ te begeleiden. Ik ben verantwoordelijk binnen het bedrijf voor ALLES wat met gokken ( inclusief Pokies, TAB en KENO) te maken heeft. Ik ontzeg mensen de toegang tot het gokken ( oa door verslaving) en houdt minimum leeftijden in de gaten (zijn voor de verschillende onderdelen verschillend). Ik moet door het jaar heen op herhalingscursus om bij te blijven op dat gebied. De boetes die ik kan krijgen voor het niet naleven van deze wetten op gaming beginnen bij $5000 dollar. Ik ben geen schoenmaker maar IK weet wel degelijk waar ik over praat, wie is hier de leek?
Alsof wat ik zeg absoluut het meest belachelijke is ...
Nee hoor Mariekske maar het geeft wel aan dat je met de hele gokindustrie in Australie erg weinig ( niets) te maken hebt of zelfs zou willen hebben ( ben jij misschien schoenmaker van beroep?)
maar laten we niet vergeten dat er ook een hele hoop mensen verantwoord gokken en gezellig een avondje uitgaan naar een hotel om wat te eten, te drinken en wat in de Pokies te gooien
.
Een "hotel" is geen plaats waar mensen de godganze dag straalbezopen waggelend van ATM naar bar naar Pokies / KENO / TAB trachten te lopen. Als dat zo zou zijn dan was het a) erg slecht gesteld met de gastvrijheids industrie hier in Australie en B) de meeste zaken zouden gesloten zijn door de "
Office of the
Liquor and
Gambling
Commissioner" Deze heren en dames bezoeken alle horecagelegenheden in SA, nemen de hele zaak onder de loupe, inclusief alle voorwaarden, trainingen, foldertjes, visitekaartjes, stickers en posters in allerlei talen met telefoonnummers, register met gasten die de toegang wegens gokverslaving ontzegd zijn etc. etc. en deze
OLGC deelt bij niet naleving van de wet boetes uit waar ik een heel jaar van kan leven.
http://www.problemgambling.sa.gov.au/Default.aspx?tabid=1
Relax, ga eens lekker een avondje uit, eet en drink wat in een echt Australisch hotel zet eens een paar dollar op de nummertjes van KENO, een dollar op een Mystery Trifecta (paarden) en gooi eens wat in die Pokie machines ( op Anzac Day mag je zelfs legaal two-up spelen).
Leef eens als een echte Australier! "Come in Spinner"
Willem