Gokken

[quote author=hawk link=topic=6714.msg85069#msg85069 date=1174452135]Nou, zit je al de hele dag vlak naast je telefoon Michiel? [/quote]

Helaas, ik woon in de zuidelijke suburbs...
 
Iedereen heeft het recht om bij zijn bijdragen te leveren aan een discussie. Iedereen heeft verschillende meningen of opvattingen en laten we met zijn allen dit respecteren en zo houden. Kan dit niet dan stoppen we met deze discussie, want het moet wel leuk blijven.
 
Oke dames, ik geef me gewonnen. Weer een discussie aan gort geslagen.

Neem nog lekker wat rooibosthee (koekje erbij?) en geef 'het systeem' de schuld van alles. Arme zielige gokkers...

Ik bekijk eea meer vanuit het generatie Y gevoel geloof ik.

Krijg de hik.
 
Weddenschappen of iemand ook daadwerkelijk gaat hikken kunnen bij mij afgesloten worden. Mensen met een moeilijke jeugd zijn uitgesloten van deelname.
 
[quote author=M5 link=topic=6714.msg85192#msg85192 date=1174512138]

Iedereen heeft het recht om bij zijn bijdragen te leveren aan een discussie. Iedereen heeft verschillende meningen of opvattingen en laten we met zijn allen dit respecteren en zo houden. Kan dit niet dan stoppen we met deze discussie, want het moet wel leuk blijven.
[/quote]

Helemaal mee eens.
 
Hoi,

generatie Y gevoel????? Nou maak je me wel nieuwsgierig, welke leeftijdscategorie moet je dan vallen??

groeten Wim
 
[quote author=wimellen link=topic=6714.msg85233#msg85233 date=1174565666]
Hoi,

generatie Y gevoel????? Nou maak je me wel nieuwsgierig, welke leeftijdscategorie moet je dan vallen??

groeten Wim
[/quote]

ff googlen en hatchikidee:
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=235400

En ik maar denken dat de nu twintigers zoals ik bij de generatie x behoorde. Dus de groep die alles al heeft en uit verveling niet weet wat ze moeten doen. :grin: alles behalven studeren en werken zeg maar..... :evil: :grin:
anyway :eek:fftopic:
 
Hoi Bear,

Bedankt ik heb even gekeken, maar helaas ik ben te oud om tot deze generatie te behoren!

kenmerkend voor deze generatie was volgens betreffend onderzoeksbureau:

Vertroetelende aandacht van hun opvoeders, gevolg zelfverzekerd, optimistisch en is gewend haar zin te krijgen.

Kijk dat kan wat verklaren.

groeten Wim
 
[quote author=wimellen link=topic=6714.msg85233#msg85233 date=1174565666]generatie Y gevoel????? Nou maak je me wel nieuwsgierig, welke leeftijdscategorie moet je dan vallen??[/quote]
Ai ai ai.  :stupid2:  Twee termen door elkaar gegooid, ik bedoelde iets heel anders dan Bear (juist) gevonden heeft op internet...

Ik bedoelde niet generatie Y maar de 'Y-type' van McGregor (theorie X en Y), zie http://www.twynstragudde.nl/tg.htm?id=1258. Ik denk dat mensen zelfdenkende en zelfverantwoordelijke wezens zijn (tot op bepaalde hoogte, maar zeker niet nul!).

Ter verduidelijking: met 34 jaren op de teller val ik niet in generatie Y!
 
He michielsylvia,

Ook deze link even bezocht. Interessant, ook de kanttekeningen die daarbij worden geplaatst zijn het vermelden waard. Omgevingsfactoren spelen dus volgens deze theorie wel degelijk een rol. Men noemt bijvoorbeeld soort collega's dat men op het werk heeft.

Dus stel ik even de hypothese; stel je voor dat al jouw collega's avonden stomdronken achter, laten we zeggen om ontopic te blijven, een gokautomaat zitten....dan is er een gerede kans dat....ja jij natuurlijk niet, dat iemand zich hierdoor laat beinvloeden en zeg maar ook dat gedrag vertoont.

Ja ik ben niet zo van de Mc Gregors. Ik had een mager vijfje voor mijn Havo-examen wiskunde dus correct me if I am wrong.

groeten Wim
 
@Wim
Inderdaad. Dus als die meeloper ook gaat gokken dus kun je zeggen dat als je een X-beeld hebt, diegene middels gokverboden etc van het gokken af geholpen moet worden. Terwijl als je een Y-beeld hebt dan ga je ervan uit dat diegene 'volwassen' genoeg is om te onderkennen dat 'ie te veel gokt en dus ermee stopt (of hulp zoekt).

Het is een manier om verschillen te onderscheiden in mensen/collega's/ondergeschikten. Er zijn nog veel meer theorieen en vaak zijn ze allemaal wel een beetje van toepassing. Maar goed, we raken het topic een beetje kwijt zo...

Disclaimer: ik ben geen management-o-loog dus als iemand het beter weet, laat het even weten
 
Back
Top