GOT IT!!!!!....

Ivette

New Member
Hallo,

Ook hier even mijn verhaaltje.
In 2004 heb ik mijn vriend leren kennen door mijn geloof. Wij zijn lid van het Apostolisch genootschap en ondanks dat het een nederlands geloof is zijn er verschillende buitenlandse gemeenschappen van geëmigreerde nederlanders.
Toen ik een jaar wou gaan backpacken ben ik via internet in contact gekomen met Neil uit Perth. Na wat over en weer geemailt te hebben en al 2,5 maand in Oz te hebben gezeten kwam ik in Perth waar Neil mij zou ophalen om mij rond te leiden en ik mocht ook bij hem verblijven.

En van het èèn kwam het ander...  :-D  :up:

Sinds boxingday 2004 zijn wij een "item".
Ik ben desondanks wel verder gereist en heb het hele rondje gedaan. In september (361 dagen later) kwam ik weer terug in Nederland. Neil is voor 5 weken overgekomen met kerst en oud en nieuw 2005/2006.
Tussen kerst en oud en nieuw zijn we naar Praag geweest waar we allebei het idee hadden om elkaar ten huwelijk te vragen op de charles bridge... maar ik was hem 10 minuten voor....  :-o oeps...  Geëmancipeerde europese vrouw he!!!  :wink:

Ik ben in Mei weer voor 3 weken in Perth geweest en Neil is net 2 weken hier geweest, heb hem helaas gister weer zien vertrekken  :cry:

Het was al wel duidelijk dat ik naar Australië zou gaan maar op welk visum...
Gelijk gezien dat ik niet voor een Skilled visum in aanmerking zou komen beveiligingsbeambte/bewaarder staat niet op de lijst.
Spouse... lang mee bezig geweest ook wezen sparen maar wij komen niet eens in de buurt van een jaar samenwonen en dus wouden we niet de 850 euro verspillen.
Maar ja wat dan... 2e WHV, geen optie. Sponsord employee, geen optie. Trouwen... opzich wel maar willen in 2008 trouwen zodat familie de tijd heeft om te sparen om er bij te zijn (buiten het feit om dat ik niet voor een visum wil trouwen).

Dus gaat het nu met een omweg gebeuren. 27 November vlieg ik naar Perth op een 6 maanden visum, na die 6 maanden ga ik een 9 maandse ELICOS (Language course) doen en daarna zitten we 8,5 maand voor het huwelijk en dus kunnen we dan een prospective marriage visum aanvragen.

Bijna is het zover... nog 6 weken werken en dan nog 5 weken thuis en op 28 november kom ik aan in Perth!!!!
Wat spannend hoor, iedereen hier achterlaten, nieuw leven beginnen, voor het eerst samenwonen en dan nog wel aan de andere kant van de wereld!!!

Heb er zin in!
Het is een lang verhaal geworden maar wou het graag kwijt en zal zeker gaan bijhouden hoe en wat!

Liefs Ivette
ivettedownunder.web-log.nl

Hoi Ivette,

Welkom op dit forum en heel veel succes met alles. Veel plezier in Perth en veel geluk met het samenwonen met Neil.

Erna

wow, heel verhaal! Hopelijk gaat t allemaal voorspoedig verlopen, veel succes en welkom op dit verslavende forum!!! Waar wonen / willen jullie gaan wonen in Oz in Perth?

Hey allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!!! Zit nou bijna een jaar op dit forum en het is inderdaad errug verslavend!!!

Neil woont al 10 jaar op de Nicholsonroad in Lynwood en ik trek bij hem in. Maar na het huwelijk willen we samen een nieuw huisje kopen. Het liefst in die buurt. Het is een geweldige plek! Vlak bij Roe Hwy, albany hwy en carousel!!!

Groetjes Ivet

Hallo Ivette en Neil,

Leuke verhaal om te lezen  :)

Geniet van je laatste weken in Nederland Ivette, ze zullen snel voorbij vliegen.

Groetjes,
Susan

gaat erg snel inderdaad!!!
Hoef nog maar 2,5 week te werken. Dan rustig alles in pakken en afscheid nemen.
Pfieuw Spannend hoor allemaal!!!
Ben zo band dat ik dingen ga vergeten, en ook omdat ik "officieel" nog niet ga emigreren zit ik af en toe te twijfelen wat ik nu al zal doen of wat ik vanuit Oz nog allemaal kan doen!

Hey, ook ik heb je verhaal gelezen, erg leuk.
Nog een paar weekjes en je bent weer bij je lief.
Succes met het regelen en het afscheid hier.

Groetjes van Jolanda

Weer ff een update,

Gister zijn al mijn spullen opgehaald, nou ja... het waren maar 11 dozen.. haha.
Dus 1 december komt het aan in Fremantle. Ben nu alweer bijna een week gestopt met werken.

Ook druk bezig met mijn Auto theorie leren, zodat als ik aankom ik gelijk mijn theorie kan doen!

Verder vooral met vrienden en familie aan het afpreken. Gek hoor allemaal.

Groetjes Ivet

Gewoon genieten van alles wat je doet. Blijkt het achteraf niet te werken, dan heb je niks verloren, behalve een beetje tijd.... Succes met afscheid nemen en veel plezier in je nieuwe woonplaats.

Hehe, daar zijn we weer!!

Zit nu al bijna 3 maanden in het heerlijke Perth!
Mijn spullen waren uiteindelijk pas op 23 december in Fremantle... Dus dat was een mooi kerstkado  :up:

Inmiddels ook 6 weken in Joondalup gewerkt met 9 Koreaanse kinderen die hier kwamen om Engels te leren en Australie te leren kennen.
Vorige week zijn ze vertrokken en nu zijn we bezig met het huis te verbouwen, laminaat erin, nieuwe badkamer etc.

Ook aangenomen op Aspect Language school. 16 april begint mijn 9 maandse opleiding Engels.
Voor het studenten visum moet ik Medicals doen dus morgen naar de Health doctor voor de examination, geen idee wat ik moet verwachten.

Dit was het wel weer even voor nou,

Groetjes Ivet

p.s. hebben ook 2 nieuwe gezinsleden. Ashes and Crash... onze kittens wat een duiveltjes  :evil:
Maar wel errug schattig  :smile:

Gaat goed daar  :smile:  Succes met je medical, en alvast voor je studie  :up:

Groetjes,
Susan

hey Yvette,

Succes met je medicals en je studie :up:

Ga je trouwens voor de fulltime en dan voor 9 maanden.
Ben nl ook even aan het neuzen geweest op ELICOS wat betreft locatie, duur en prijs, want wil hier ook iets mee.
Kstuur je ff een PMtje hierover.

Groetjes, Mariette

Hey Mariet,

Zag het dus heb je een reply gestuurd.
De medical is goed gegaan. Moest een extra bloedtest doen omdat ik een piercing en een tattoo heb... dus een extra 45 dollars.
Maandag voor het laatste gedeelte (gesprek met de dokter) en dan alles naar DIMIA opsturen!

Op www.ivettedownunder.web-log.nl zijn foto's te zien!

Groetjes Ivet

Hoi Ivette,

Dat is alweer een stap verder, je medical in orde en die
extra bloedtest....ach.....je hebt vast een goede
tattoeerder (vast niet goed geschreven) en piercer
gezocht  :up:

groetjes Miran  :smile:

Die 2e medical stelde echt geen *** voor!!!
Zonder een woord gezegt te hebben werd overal "'goed" aangekruist (het schijnt dus dat ik normaal ben...  :p)
Bloeddruk was goed, hart was goed en de tattoeerder in Adelaide schijnt goed te zijn want heb geen HIV!
Dus werd 3 minuten later weer naar buiten gestuurd met de resultaten en heb het gelijk maar afgegeven bij de immigratie dienst.

Nu afwachten... Geen idee hoelang het duurt maar hoop dat ik eind deze week of volgende week te horen krijg of het visum is goedgekeurd.

Groetjes Ivet

fijn dat alles zo voorspoedig verloopt! En heerlijk dat je nu in Perth vertoeft! Ksnap alleen nix van dat extra betalen als je een tatoeage hebt! Die van mij is 10 jaar geleden gezet op mn bovenarm. Hmmm, kzal maar een extra zak geld meenemen, boehoe...

Back