graagweg wil graag weg

graagweg

Well-Known Member
Hey Catlin!
sorry dat ik zomaar eventjes inbreek hier.
Las namelijk een berichtje op dit forum van 2006 waarbij jij bezig was met als SPH op zak richting OZ te vertrekken. Nu ben ik zelf hiermee ook bezig en stuit tegen het probleem; ben ik nu een waardig Social Worker (staat wel zo op mijn engelstalige diploma) of een welfare worker (en daarmee niet op de skilled workers list..) Heb momenteel 4 jaar ervaring in kinder-en-jeugdpsychiatrie... wat mogelijk kan helpen?
Zou jij me hier wat meer wegwijs in kunnen maken? zooo frustrerend om dubbele berichten te lezen

Thanks!
Sylvia
 
Hoi Sylvia, Catlin is al een maand of 10 niet meer op het forum geweest, dus het kan zijn dat je niet zo snel antwoord zal krijgen op je vraag. Misschien dat je de info wel hier op het forum kunt vinden. Succes!
 
Hoi Sylvia, Catlin is al een maand of 10 niet meer op het forum geweest, dus het kan zijn dat je niet zo snel antwoord zal krijgen op je vraag. Misschien dat je de info wel hier op het forum kunt vinden. Succes!
Hoi Sylvia,

Misschien kan ik je helpen. Om volgens Australie een 'Social Worker' te zijn, moet je een opleiding hebben gevolgd in Nederland die op de www.aasw.com.au staat (Australian Association of Social Workers). Volgens mij valt alleen de Nederlandse MWD hieronder en niet SPH. Hun moeten ook je diploma 'omzetten'.
 
Wat Gwen zegt klopt. SPH = welfare worker...

Ik weet niet f jouw werkervarig dit kan conpenseren. Ik zou als ik jou was een bureau een advies laten gven.
 
Hey Gwen en FOL!

Super zo'n snelle respond! Heb direct eventjes gezocht op die site, en men stelt idd MWD als " enige eche Social Work". Met wat stug door-Googlen op "welfare work visa", en kom dan op de site
http://www.visabureau.com/australia/community-and-welfare-workers.aspx
begrijp nu dat door mogelijke definiering van opleiding en ervaring, de starre termen rondom social work te versoepelen zijn... anders is het zowat onmogelijk om als SPH'r ri Oz te gaan op skilled visa, en rest een zoektocht via sponsorship? Denk maar eens de zolder een bezoekje te brengen, op zoek naar mijn vakkenpakket en Engelstalig diploma om eens te kijken wat die zeggen ;)
 
Als je iets van info nodig hebt, dan horen we het wel, succes! :)
 
Als ik ook nog wat voor je kan betekenen.. Ben zelf (nog) niet bezig met Skill Visum aanvraag, maar heb wel MWD gestudeerd.. Werk nu echter meer in het SPH werkveld..
 
hi,
ben zelf van origine ook een SPH (voorloper HBO J) ba. Heb begrepen dat je om als social werker aangemerkt te worden lid moet zijn van de eerder genoemde vereniging. Heb ook flink gegoogled en ergens gezien dat je als SPH wel BSW bent. mocht je meer info willen dan zal ik ff mijn historie nakijken om je het adres te geven van de org waar je je aanvraag voor 'vertaling' moet indienen in geval van social work.
succes !
 
hi,
ben zelf van origine ook een SPH (voorloper HBO J) ba. Heb begrepen dat je om als social werker aangemerkt te worden lid moet zijn van de eerder genoemde vereniging. Heb ook flink gegoogled en ergens gezien dat je als SPH wel BSW bent. mocht je meer info willen dan zal ik ff mijn historie nakijken om je het adres te geven van de org waar je je aanvraag voor 'vertaling' moet indienen in geval van social work.
succes !

Hey Petra963!

Bedankt nog voor je reactie! Heb zelf eea rondom emigratie noodgewdongen stop moeten zetten de afgelopen maanden, maar weer de draad opgepakt.
Momenteel nog weinig verandering rondom SPH-gebeuren, dus als je me wat op weg kunt helpen, heel graag!

Ben ook wel benieuwd naar jouw werkervaring hier in NL en hoe jij eea heb aangetoond!

@Gwen; benieuwd naar je beweegreden om naar SPHwerkveld over te stappen en hoe jij eea rondom visa aanpakt!

thanks!
 
@Gwen; benieuwd naar je beweegreden om naar SPHwerkveld over te stappen en hoe jij eea rondom visa aanpakt!
Hoi Graagweg,

Ik ben in het SPH werkveld gaan werken omdat er in het MWD werkveld weinig vacatures waren, en ik bij elke sollicitatie te horen kreeg dat ik nog niet genoeg ervaring had. Lekker makkelijk als niemand je de kans geeft om die ervaring op te doen. Maar kon dus wel bij SPH binnen komen, en daar heb ik veel ervaring opgedaan die ook zeker doorgaat als MWD ervaring.
Op dit moment zit ik op een WHV in Australië, en wil ervoor zorgen dat ik mijn 2e WHV ook aan kan vragen. Hoe ik het daarna wil gaan doen met visum weet ik nog niet.

Groetjes Gwen
 
Als je de juiste studie hebt (MWD) kan je je werkervaring (ook al is het SPH achtig) nog wel goed lullen dat het social work is (in ogen van de AASW). Een verkeerde studie (geen MWD) is echter een stuk lastiger/niet mogelijk recht te lullen.

AFAIK.
 
hmmm... dat helpt me weer wat verder!
Zat te denken; mijn SPH naar social work lullen, of mijn 5 jaar ervaring naar Mental Health Nurse lullen, zonder HBO-V... Denk na bovenstaande toch maar voor het eerste te gaan.
Heb daarnaast gezien dat ik de mogelijkheid heb om te gaan voor de 190, met daarbij 90 punten te kunnen halen.... Nog maar even alles napluizen en eens een voorzetje maken om mijn SPH naar Social Work om te lullen....
@ Gwen; WHV, superrr! Plannen al rond wat je gaat doen/zien? En 3maanden werken voor je 2de WHV valt mee! Ondertussen kan het ook nog interessant zijn om een cursusje/engelse taal te gaan doen, om later mee te nemen voor je 189! Pfoeh, zou zo weer terug willen naar mijn WHV-jaartje. Geniet-ze!!
 
Dat gaat je dus echt niet lukken!!
zo balen dat men hier in NL veel makkelijker omgaat met diploma's vs werkervaring. Doe nu dus 5 jaar werk als psychiatrisch verpleegkundige (oke, op puur geluk erin gerold...) maar lijkt alsof ik me nu dus en niet kan verhalen op de SPH en niet op psych.vpk.....
 
hi,
ben zelf van origine ook een SPH (voorloper HBO J) ba. Heb begrepen dat je om als social werker aangemerkt te worden lid moet zijn van de eerder genoemde vereniging. Heb ook flink gegoogled en ergens gezien dat je als SPH wel BSW bent. mocht je meer info willen dan zal ik ff mijn historie nakijken om je het adres te geven van de org waar je je aanvraag voor 'vertaling' moet indienen in geval van social work.
succes !
hey Petra.
Begrijp ik goed dat je dus al voordat je je visa hebt en gaat werken in oz, je moet aanmelden bij een org? Dan ben ik benieuwd naar dit adres, mogelijk ook online vindbaar?
Thanks!
 
Hm. Betekent dit dan ook dat een verklaring van de Avans (SPH-opleiding) in het Engels dat ik opgeleid ben tot Social Worker in Residential Institutions niet voldoende is? Het Nuffic heeft het in de vertaling van mijn diploma netjes mee overgenomen.
Mijn probleem is dat mijn werkervaring niet die van een maatschappelijk werker is. Eigenlijk ben ik activiteitentherapeut, (diversional therapist in Oz, staat sinds juli 2012 niet meer op de lijst... grrrr.... net te laat he...) en heb ik bakken ervaring met gecompliceerde persoonlijkheidsstoornissen.
Het emigratiebureau adviseert om toch zeer dicht bij de AASW-taken te blijven in de beschrijving van je werk, om te voorkomen dat je de boel terugkrijgt omdat het niet duidelijk is.
 
Hm. Betekent dit dan ook dat een verklaring van de Avans (SPH-opleiding) in het Engels dat ik opgeleid ben tot Social Worker in Residential Institutions niet voldoende is? Het Nuffic heeft het in de vertaling van mijn diploma netjes mee overgenomen.
Mijn probleem is dat mijn werkervaring niet die van een maatschappelijk werker is. Eigenlijk ben ik activiteitentherapeut, (diversional therapist in Oz, staat sinds juli 2012 niet meer op de lijst... grrrr.... net te laat he...) en heb ik bakken ervaring met gecompliceerde persoonlijkheidsstoornissen.
Het emigratiebureau adviseert om toch zeer dicht bij de AASW-taken te blijven in de beschrijving van je werk, om te voorkomen dat je de boel terugkrijgt omdat het niet duidelijk is.

hey Mountains!
voor welk visum ga je? En wil je gaan op basis van Social Work, of op basis van Res.worker?
OP basis van SW lijk je meer kansen te hebben, echter wel belangrijk om dan idd in je aanvraag dicht bij AASW te blijven.
 
hey Mountains!
voor welk visum ga je? En wil je gaan op basis van Social Work, of op basis van Res.worker?
OP basis van SW lijk je meer kansen te hebben, echter wel belangrijk om dan idd in je aanvraag dicht bij AASW te blijven.

Skilled Nominated. We zijn de laatste zaken nog aan het uitpluizen. We moeten het contract met het emigratiebureau nog aangaan, we zitten nog in het voortraject met kansbeoordeling.
Bedoel je met Res.Worker soms wellfareworker? Probleem is dat mijn daadwerkelijke werkervaring wel meer aansluit op die taakomschrijving, maar inderdaad, met SW meer kansen. Ik kan haast niet geloven dat het zo makkelijk zou kunnen gaan dat de verklaring van mijn opleiding en die van het Nuffic m.b.t. de term 'Social Worker' voldoende zouden zijn, tezamen met een werkgeversverklaring (mits mijn werkgever die wil tekenen natuurlijk, want dat wordt een wel erg ruimdenkende interpretatie van de werkelijkheid :confused: ).
Ik werk al 24 jaar in de psychiatrie, waarvan de laatste vier jaren als vaktherapeut bij gecompliceerde persoonlijkheidsstoornissen en complexe trauma, en hoop daar werk in te vinden. Eerste idee is richting Melbourne.
Moet zeggen dat mijn man zo nice is om zich te ontfermen over alle technische details rondom de visumaanvraag.

Wie weet in hoeverre de werkgeversverklaring een formaliteit is? Heeft er iemand de ervaring dat er daadwerkelijk navraag is gedaan bij een werkgever in NL, door een beroepserkennende organisatie uit Australië? Dat is nl. waar ik nog op zit te hikken.

Groet, Juuut
 
Back
Top