Grond kopen

Lijkt me nogal wat risico's hebben. Heb je net een lekker bedrijfje opgestart is je contract afgelopen en wordt het niet verlengd....  Blijft een gok dus.

Een gok voor beide kanten. Het is heel simpel. Jij hebt een kontrakt van 2 jaar, daarna , op de dag , moet je er uit.
Er is niets duidelijker dan dat. Sorry, maar zo zijn de regels.
Het werkt wel van 2 kanten he.....
En alweer, in hemelsnaam ga dit niet met NL vergelijken. Het is zooooo anders.

Hallo luitjes.
Nou ben ik me een beetje aan het oriënteren op de huizen markt van Adelaide en ik moet toch zeggen dat het een beetje teleur stellend is. Voor een starter die waarschijnlijk rondt de 3000AUD p/m gaat verdienen is er niet veel moois te koop. Als beginner moet je daar misschien door heen prikken. Maar zoals menig twintiger ben ik ongeduldig en wil gelijk al een 50acres land met 2 paartjes, 3 konijnen, 2 honden, grote schuur en een leuk huisje. :wall:
Als je nou zo'n 100Km vanaf Adelaide gaat kijken is er best veel leuks te krijgen voor 100K- 150K(AUD) het meeste ook nog eens gewoon met G/W/L/ riolering, huisje, schuur en in de buurt van een dorp. Dus nu begint toch langzaam het plan te groeien om zo'n 50-80acre land te kopen.  Als dan na 10jaar de grond voor het grootste deel  is afbetaald dan gaan beginnen aan het bouwen van een droom huis. Of verkopen en dan met de over waarden, etc, etc ... Maar kan je wel als jong pikkie die net een hypotheek kan krijgen van rond de 200K(AUD)zo'n mega land kopen of zijn er nog veel meer anderen kosten waar ik rekening mee moet houden (belasting per acre??, pacht, weet ik veel, weet ik veel,etc, etc). Kan iemand me dat uitleggen. Het lijkt mij namelijk zo onrealistisch om straks als 28 jarig pikkie een mega stuk land te kopen?? Wat betreft die 200Km per dag “commute” vind ik geen probleem heb het een tijdje gedaan van Den Haag- Oss. Het enigste waar ik genoeg van kreeg was de hoge benzine prijs en de giga files waneer het een beetje regenden of sneeuwden. De normalen files vond ik nog geen eens erg/ De tijden ook nie ging altijd om 5:45 weg en was weer netjes om 18:00 thuis. dusss :up:

Of is Bear nou te dromerig en onrealistisch aan het denken :|  :wink:  :roll:

Wil je niet uit de droom halen, maar hier 200 km rijden elke dag is niet hetzelfde denk ik als in NL 200 km over de weg rijden. In nederland is het wel druk. Maar als jij in een huisje achteraf woont, dan is 200 km echt ver! Als ik hier van de ene naar de andere kant van de stad moet ben ik al in gunstige omstandigheden zeker 30-45 minuten bezig... om over de spits maar te zwijgen. Van 3000 dollar per maand (komt neer op 1500 dollar per twee weken, hier wordt je per fortnight= twee weken uitbetaald) zouden wij HELE leuke dingen kunnen doen! Je kunt toch ook beginnen met huren? Een stuk goedkoper om mee te beginnen. En hier is gewoon woonruimte beschikbaar. Helemaal niet zoals in Nederland!
Veel plezier met rondneuzen naar ideeen... en als je een stekkie op het oog hebt... zet je het er even op? Ben wel benieuwd!

Hoi Juf :)
Jaja dat is ook nog steeds de bedoeling om het eerste jaar te huren. Maar uhh :| ik had gewoon eventjes niks te doen dus zat alvast te zoeken naar wat voor hypotheek ik kan krijgen van uitgaand dat ik 3000AUD p/m verdien..... Zoals ik al zij viel de uitkomst gewoon een beetje tegen of je moet 100KM van de stad gaan af zitten... Voorlopig zou ik graag weten of er nog bepaalde extra kosten aan hangen als je zo'n lap grond koopt.
Bedank voor je antwoord :up:  :up:  :up:

Hoi Syl :)
Inderdaad nu na een aantal uurtjes verder met rond neuzen ben ik er achter dat die 50-80acres wat extreem is de meeste stukken grond zijn toch rond de 5-8 acres. Het probleem is gewoon dat ik er helemaal niks bij kan voorstellen. Wat is nou een voetbalveld 2acres??? ikke kweet nie :roll: :-D Maar goed hoe je het ook wend of keert het blijft steeds zo'n 100Km van Adelaide en als je binnen de 50KM komt dat stijgen de prijzen ook ineens naar 280k-400k en dat is net weer te veel. Heb al 1 stukje grond gezien van 4 acres met 50olijf bomen en iets van 200 pistache bomen lijkt me perfect :up: Maar goed voorlopig eerst maar verhuizen, huren, baan vinden en flink sparen :up:.

is goed hoor, ik ken het gevoel helemaal. Je zit in Nederland en dan is het heerlijk om een beetje rond te neuzen naar wat er allemaal te krijgen valt  :up:. Wachten duurt lang helaas  :-(. maar zo heb je een leuke tijdsbesteding gevonden  :cool:. Veel snuffel plezier!

:-D Good on ya bear :up: Ik zag je al dag in dag uit op je "ride-on-mower" zitten om het zaakie bij te houden. 5acre is een boel. Een doorsnee, suburban achtertuin is rond de 1/4 acre en nee da's niet waanzinnig groot maar het geeft wel wat 'speelruimte" voor een BBQ, een paar kinderen (just in case :)) en een hond of twee. 5 Acre geeft je gelijk een gevoel van vrijheid en dus "meer speelruimte" gewoon lekker blijven zoeken dan kom je echt wel wat redelijks tegen.

p.s.  dat van die Olijfbomen klinkt niet verkeerd trouwens.

Groetjes
Syl ....enneh....keep dreaming ok :up: dat is toch prima voorpret?

[quote author=Bear link=topic=1810.msg28207#msg28207 date=1127111299]
Wat is nou een voetbalveld 2acres??? ikke kweet nie :roll: :-D [/quote]Een acre is iets van 4000m2 dus 2 acres is inderdaad ongeveer een voetbalveld. :up:
Mijn schoonouders hebben ongeveer zo'n lap en geloof me, da's groot genoeg. Je wilt toch niet elke (paar) we(e)k(en) een halve dag op een grasmaaier zitten?

Dam dat is toch best wel een lap 4000M[sup]2[/sup]  :up: Tja of het een droom is.... Ik hoop het toch niet. Het is toch echt wel iets waar ik graag naar toe wil werken en dan heb ik het niet over een tijd bestek van 10jaar maar eigelijk al in een frame van 2-3 jaar vanaf vandaag :roll:   Het zal er wel op neer komen wat Syl zegt:
gewoon lekker blijven zoeken dan kom je echt wel wat redelijks tegen
Het zal inderdaad uit lopen op een compromis, dus geen 5 acres 100KM buiten de stad maar 1[sup]1[/sup]/[sub]2[/sub] - 2 acre op nog maar 20Km vanaf de stad voor de zelfde prijs :wall: ....

Ja, maar niet zo precies 
Nou, het was ook niet helemaal van mezelf hoor (beetje van mezelf en een beetje van Google) want ik ben verre van precies :-D :-D Maar het stond wel dapper.

Syl :)

Iemand een idee voor een site waar je even kan snuffelen voor een stukkie grond (light industrial) voor evt een motel op te zetten??
De algemene real estate sites geven alleen maar "residential" grond, ik wil een beetje kijken of de droom haalbaar is zeg maar!!
Kijken wat je globaal kwijt bent voor "bouw"grond want dat zal wel duurder zijn dan residential.
Even niks te doen dus maar even internetdromen.

Ik zoek in Queensland tussen Cairns en Marybourough ongeveer.

Thanks
Groetjes
Ineke

Als alternatief zou ik aan bevelen om ook even te kijken om een bestaand motel  te kopen.
Daarna kun je er allerlei veranderingen aanbrengen naar eigen inzicht en dat zal veelal goedkoper zijn dan maar "effe" een stukkie land te kopen met de bedoeling er "effe" een motel neer te zetten.

Advies: Ga voor verschillende mogelijkheden en hou niet halstarrig vast aan wat je in je kop hebt.
Je zult ook nauwkeurig de mogelijke bezettingsgraad in het gebied moeten vaststellen.
Als je een paar kilometer van de hoofdweg een motel wilt bouwen, dan heb je waarschijnlijk alleen je familie uit Holland eens per 5 jaar op bezoek.
Ook , ga zien of er geen ringweg om die plaats wordt gebouwd, een kleinigheid welke je in een dag bankroet maakt.
Het is enorm belangrijk deze aspecten af te wegen, want voordat je het weet ga je afschuwelijk de "boot" in.

[quote author=Jan H. link=topic=1810.msg34989#msg34989 date=1131173245]
Als alternatief zou ik aan bevelen om ook even te kijken om een bestaand motel  te kopen.
Daarna kun je er allerlei veranderingen aanbrengen naar eigen inzicht en dat zal veelal goedkoper zijn dan maar "effe" een stukkie land te kopen met de bedoeling er "effe" een motel neer te zetten.[/quote]

Ik heb niet gezegd dat ik effe snel wat wil neerzetten. Ik wil alleen de verschillende opties bekijken, dus ook het stukje grond om zelf op te bouwen.
1 stap op z'n tijd, dit is er 1.

Back