hallo allemaal,even voorstellen..

konijntje1976

New Member
Hoi,
ik ben Tanja en ik ben blij dat ik een site heb gevonden met mensen die toch wel hetzelfde als mij denken,erg prettig.Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven,ik ben van plan om volgend jaar naar mijn vriend te gaan in Oz,hij heeft al besloten niet meer naar NL terug te komen,en ik ben opgelucht om hier eindelijk weg te kunnen! :D :D :D :lol: :lol:

Tot later...
 
Hoi Tanja!

Welkom!

Ik ben benieuwd op welk visum je gaat? En op welke zit hij er?
En waar?

Ja, ik ben nieuwsgierig!!! :D

Succes met alles!!

groetjes
Simone
 
Hallo allemaal,

Wat een heerlijk welkom :!: :!:
Mijn vriend zit op het moment in de bush,ik weet niet precies waar want de verbinding is erg slecht...En ik weet ook niet met wat voor een visum hij binnen is gekomen.
Ik ga het proberen met een werk/vakantie visum(3 maanden werken 1 week vakantie).Of anders het partner visum.We willen toch gaan trouwen,dus kunnen we het ook op die manier proberen. :D .
heeft iemnad tips voor me,hoe ik het beste het werk visum kan aanvragen,en weten jullie prijzen hiervan??En ik wil mijn konijn meenemen,weet iemand hoe dat in zijn werk gaat??En de laatste vraag:hoe gaat het met de inboedel verhuizen??

Alvast bedankt en tot snel.. :D :D
 
Hallo lieve mensen,

Ik heb mischien een domme vraag :oops: ,maar kan iemand mij uitleggen hoe het met de bookmarks werkt waar ik zo veel over lees.Het is mij niet helemaal duidelijk namelijk.Ik ga denk ik toch met het werk vakantie visum aan de slag,lijkt mij het makelijkste. :? En dan kom ik bij die bookmarks aan :?: :?:

MVG Tan
 
konijntje1976 said:
Hallo lieve mensen,

Ik heb mischien een domme vraag :oops: ,maar kan iemand mij uitleggen hoe het met de bookmarks werkt waar ik zo veel over lees.Het is mij niet helemaal duidelijk namelijk.Ik ga denk ik toch met het werk vakantie visum aan de slag,lijkt mij het makelijkste. :? En dan kom ik bij die bookmarks aan :?: :?:

MVG Tan

Als jij yahoo hebt dan kun jij de bookmarks exporteren vanuit internet explorer en importeren naar yahoo bookmarks dan waar jij gaat alle tijden alle bookmarks en links kunnen bij komen..

Exporteren vannuit explorer ga naar File -> Import and export kies bookmark export ...

Gr
Badri
 
konijntje1976 said:
Hallo allemaal,

Wat een heerlijk welkom :!: :!:
Mijn vriend zit op het moment in de bush,ik weet niet precies waar want de verbinding is erg slecht...En ik weet ook niet met wat voor een visum hij binnen is gekomen.
Ik ga het proberen met een werk/vakantie visum(3 maanden werken 1 week vakantie).Of anders het partner visum.We willen toch gaan trouwen,dus kunnen we het ook op die manier proberen. :D .
heeft iemnad tips voor me,hoe ik het beste het werk visum kan aanvragen,en weten jullie prijzen hiervan??En ik wil mijn konijn meenemen,weet iemand hoe dat in zijn werk gaat??En de laatste vraag:hoe gaat het met de inboedel verhuizen??

Alvast bedankt en tot snel.. :D :D
Hmmm, als je vriend een visum nodig had om Australie in te komen, dan is hij dus geen Australisch burger, en kan hij jou alleen sponsoren op een Partner Visum als hij een permanent visum heeft en (normaalgesproken) in Australie woont, en misschien nog wel meer voorwaarden die ik niet weet. Het is dus wel even belangrijk dat je eerst uitzoekt wat voor visum hij heeft. De prijzen voor visa vind je op www.immi.gov.au, zoek naar Form 990i.
 
konijntje1976 said:
Hallo lieve mensen,

Ik heb mischien een domme vraag :oops: ,maar kan iemand mij uitleggen hoe het met de bookmarks werkt waar ik zo veel over lees.Het is mij niet helemaal duidelijk namelijk.Ik ga denk ik toch met het werk vakantie visum aan de slag,lijkt mij het makelijkste. :? En dan kom ik bij die bookmarks aan :?: :?:
Bedoel je niet booklets i.p.v. bookmarks? Je kunt de booklets vinden op de immigratie site van de Australische overheid (http://www.immi.gov.au).
 
Hallo allemaal,

Mijn vriend is met een working visa naar binnen gekomen.Hij zei tegen mij dat je op de luchthaven een visa kan kopen...
Maar nu zit ik nog met de vraag of mijn konijn mee kan ja of nee.Ik heb op verschillende sites gekeken maar het is mij niet echt duidelijk.Kan het nu wel of niet :?: :?:

Alvast bedankt,
MVG TAn
 
konijntje1976 said:
Hallo allemaal,

Mijn vriend is met een working visa naar binnen gekomen.Hij zei tegen mij dat je op de luchthaven een visa kan kopen...
Maar nu zit ik nog met de vraag of mijn konijn mee kan ja of nee.Ik heb op verschillende sites gekeken maar het is mij niet echt duidelijk.Kan het nu wel of niet :?: :?:

Alvast bedankt,
MVG TAn
je had die vraag ook al ergens anders gesteld:
http://www.xpdite.net/forum/viewtopic.php?t=357

Nee, dus, sorry! Alleen honden en katten!

Je kan echt niet een visum kopen op het vliegveld daar hoor!
Ik vind dat een hele rare uitspraak, en vraag me ook af wat hij bedoeld, en welk visum!!!!!!????
Australische immigratie dienst is best streng hoor! Je komt echt niet zomaar binnen!
En als je op een toeristenvisum gaat, moet je uitkijken dat ze niet denken dat je er echt komt wonen, want dan kom je ook niet binnen.

Succes! Ik ben echt benieuwd hoe je dit gaat doen, het klinkt behoorlijk vaag allemaal!
Een working holiday visum is voor een jaar, en die kun je ook niet zo heel makkelijk verlengen....
 
"konijntje1976 said:
Nou mijn vriend zegt dat je het visum via internet kunt aanvragen"]
Oh, dat is dan een working holiday visum. Ja, dat kan alleen elektronisch aangevraagd worden(www.immi.gov.au), en dan haal je de sticker daar idd.
Geldig voor een jaar, max 3 maand bij 1 baas werken.

Succes! :)

Simone
 
konijntje1976 said:
Hoi,
ik ben Tanja en ik ben blij dat ik een site heb gevonden met mensen die toch wel hetzelfde als mij denken,erg prettig.Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven,ik ben van plan om volgend jaar naar mijn vriend te gaan in Oz,hij heeft al besloten niet meer naar NL terug te komen,en ik ben opgelucht om hier eindelijk weg te kunnen! :D :D :D :lol: :lol:

Tot later...
Dus als ik het goed begrijp is je vriend in Australie op een Working Holiday Visa, en van plan niet terug te keren, en, naar ik aanneem, dus in Australie te blijven. Hoe denkt hij dat te gaan doen? Het is echt NIET zo makkelijk om een permanente verblijfsvergunning te krijgen, en het wordt heus niet zomaar ineens makkelijker omdat je al in het land bent. Met een WHV mag je 1 jaar blijven, daarna moet je het land uit, tenzij je een ander visum hebt gekregen; wat je waarschijnlijk alleen lukt als je bepaalde unieke kwaliteiten hebt en daarmee een baan weet te krijgen en een baas die je wilt sponsoren. Blijf je toch in Australie zonder visum, dan ben je dus illegaal, en word je zodra ze dat merken het land uitgeschopt en kom je er de volgende 3 jaar niet meer in.

En voor zover ik weet kun je een WHV niet verlengen, en je kunt ook niet als over een jaar je WHV verlopen is nogmaals een WHV aanvragen, dat mag maar 1 keer.
 
Hallo Hans,

Om even terug te komen op jouw vraag:Mijn vriend heeft een wergever gevonden die hem wil sponseren. Dan krijgt hij toch gewoon een visum?!En hij komt een tijdje terug naar nederland om zijn visum af te wachten...

MVG Tanja :D
 
"Simone said:
Hans de Visser said:
En voor zover ik weet kun je een WHV niet verlengen"]

Yep, klopt...

Ik vind het ook erg vreemd...........

Mijn vriend heeft een werkgever gevonden die hem een vaste aanstelling gaat geven,krijgt hij dan zijn vaste visum???
 
"konijntje1976 said:
Simone said:
Hans de Visser said:
En voor zover ik weet kun je een WHV niet verlengen"]

Yep, klopt...

Ik vind het ook erg vreemd...........

Mijn vriend heeft een werkgever gevonden die hem een vaste aanstelling gaat geven,krijgt hij dan zijn vaste visum???

Oops, sorry! Ik had je bovenstaande berichtje niet gelezen toen ik postte!

Nou, dat heeft hij mooi voor elkaar met die werkgever! :D
Hoop dat dat voor jou dan ook lukt!

Succes! :D
 
Nou, dat heeft hij mooi voor elkaar met die werkgever! :D
Hoop dat dat voor jou dan ook lukt!

Succes! :D[/quote]

dat vind ik ook,en hoop het ook voor mij,wat ben ik blij als ik uit NL weg kan zeg,poeh poeh.... :wink:

Groetjes,Tanja
 
Back
Top