Hallo iedereen!!!

NataschaV

New Member
Hallo iedereen,

Ik zal mij even voorstellen, mijn naam is Natascha en ik ben 28 jaar en mijn partner is 30 jaar en samen hebben we een dochter van 7 jaar.
Samen dromen we toch van een emigratie naar het buitenland,vooral voor een aangenamer leven en natuurlijk beter weer! Australië was toch een land die ons altijd intresseerde, hoorde alleen maar positieve verhalen hierover!
Nu is mijn vriend héél toevallig voor zijn werk een maand naar Sydney (voorteken!).
Hij vind het daar fantastisch, hij werkt daar nu ook elke dag van 7u-17u dus het is niet enkel het 'vakantiegevoel'. Fantastische mensen, prachtig weer en iedereen geniet meer van het leven...
Nu zouden we graag de stap zetten, maar weten niet goed of dit mogelijk is.
Graag zouden we graag emigreren naar Perth, deze regio spreekt ons het meeste aan.
Nu vragen we ook ons af of er in deze regio wel gemakkelijk werk te vinden is in deze branche (industrieel onderhoudstechnieker)

We zouden dus een Skilled Visa aanvragen en hebben hierover enkele vragen:
Mijn vriend is een industriële onderhoudstechnieker heb dit al eens nagekeken en dit staat alleszins al op de SOL lijst.
Hij doet dit werk al zo'n 8 jaar.
Ik ben administratief bediende, dus daar ben ik in Australië niet veel mee. Dat zal vast iets anders worden :)
Nu zou ik graag jullie mening weten of jullie denken dat wij kans maken op een visum?
Nog een vraagje i.v.m de visa, ik heb gezien dat de kosten voor deze visa 4500 euro bedragen voor ons 3tjes.
Moet je dit betalen voor je je aanvraag doet (ook al wordt dit niet goedgekeurd) of moet je dit betalen aan het einde van de rit als je visa goedgekeurd wordt?

Alvast bedankt voor de reacties, ik ben benieuwd!!!!

Groetjes
Natascha
 
Hoi Natascha!

op de site van immi.gov.au kun je al heel veel antwoorden vinden op je vragen, vooral ook zelf berekenen op hoeveel punten je uit komt (je moet minimaal op 60 uitkomen, alles boven de 70 wordt extra interessant voor de immi) en daarnaast is het handig om t ekijken bij welke autoriteit je een assessment moet doen voor een skilled visum, en daar dan uitzoeken wat de vereisten zijn in ervaring etc.
Wij hebben op basis van de immi.gov.au berekend dat we kans maakten, en dat we alles (assessment, IELTS en visumaanvraag) zonder immi-bureau wilden proberen. Mocht je ergens on the road al wat onzekerheden voorzien, dan is het altijd goed om een kansberekening door een immi-bureau in te schakelen!
ow, en w.b dat geldbedrag... yep, dat moet je gewoon bij de aanvraag betalen, anders gaan ze daar niet aan het werk ;)

Succes met alles uitvogelen
 
Bedankt voor je antwoord! Ik had er ook al over nagedacht om een kansberekening te maken door een immigratiebureau!
Ik had hier al veel positieve commentaar gelezen over M2M, maar op hun website staat er dat ze tot januari geen kansberekeningen meer doen.
Nu is mijn vraag of er toch iemand een positieve ervaring heeft met een ander immigratiebureau?
Ik zou enkel een kansberekening laten doen door hen, de rest zou ik toch zelf willen proberen.
Dit lijkt me toch een pak goedkoper :)
 
Hoi Natascha,

Aanvullend op wat graagweg zegt (goed advies van de kansberekening), wil ik je ook wel meegeven dat er naast het aanvragen van het visum nog heel veel andere kosten bij het hele visum traject komt kijken.

In een ander 'threadje' heb ik de kosten die wij (2 personen op basis van skilled visum waarbij we 1 beroep laten assessen) maken en gaan maken uiteengezet:

http://xpdite.net/forum/threads/paar-vraagjes-skilled-visa.13465/

Ik wil je niet ontmoedigen, wat ik wel wil doen is je een realistisch beeld meegeven.
Voor wij begonnen had ik niet kunnen denken dat het allemaal zo duur is, maar als het echt je droom is dan zal dit zeker geen reden zijn om er niet voor te gaan. Kijk maar naar het aantal mensen op dit forum dat er mee bezig is, of het traject al succesvol hebben afgerond :)

Succes en hou ons op de hoogte!
 
Wij zitten bij Visa4You en zijn heel tevreden met het bureau. Succes! Het is een hoop geld, zeker als je dan ook een visumbureau in de arm neemt.
 
Net antwoord gekregen van Justmigrate, volgens hun kansberekening zitten we aan 60 punten. Juist genoeg dus!:)
We komen in aanmerking voor visum 189 of 190.
Er stond ook bij als je state nomination 5 of 10 punten extra krijgt. Zou dit dan interessant zijn moesten we dit ook doen?
Zijn beroep staat ook op deze lijst... Of is dit overbodig omdat we toch al de nodige 60 punten behalen?
We zouden zoiezo naar WA willen gaan, dus voor ons is het geen probleem om ons daar "verplicht" te vestigen.
 
  • Like
Reactions: FOL
Volgens mij kost het je iets meer tijd ( stapje extra ) maar meer punten is volgens mij in het huidige systeem wel weer handig. Lees even het LaStaVaZa draadje van @FOL die heeft volgens mij redelijk nauwkeurig zijn bevindingen en tijdlijnen bescreven voor een WA visum.
 
  • Like
Reactions: FOL
Lees even het LaStaVaZa draadje van @FOL die heeft volgens mij redelijk nauwkeurig zijn bevindingen en tijdlijnen bescreven voor een WA visum.
Als aanvulling dat de kosten die wij beschreven wel een stukkie lager zijn dan tegenwoordig voor zover ik het hier en daar heb gehoord (ben er niet echt veel meer mee bezig uiteraard).
 
Back
Top