Thijsvr
Well-Known Member
@afterbang kan ook Noosa Hinterland goed verkopen hoor
@afterbang kan ook Noosa Hinterland goed verkopen hoor
Haha, bedankt voor de tip, ik heb op Seek e.d. vaak voorbij zien komen dat er bepaalde security levels gevraagd worden. Dat zal bij Canberra nog wel wat extra zijn, dus denk dat het "kijkje nemen" alleen vacatures bekijken gaat zijn.
Ik denk dat voor ons de kans groter is dat we ergens rondom Brisbane belanden, maar goed, wie weet .
Misschien eerst een jaar of 2 naar Sydney of Melbourne gaan. In Brisbane is het lastiger werk te vinden, vooral als je geen Australische werk ervaring hebt denk ik.
In Sydney maakt het totaal niet uit. Als je skills hebt, kun je aan de slag.
Vanuit hier (NL) is het lastig om te beoordelen wat een goede plek zou zijn voor een eventuele kans op een baan binnen mijn vakgebied, bedankt voor de info. Als Sydney/Melbourne wat makkelijker is voor iemand zonder Australische werkervaring (mijn schoonmaakbaantjes tijdens de WHV niet meegerekend ), dan is dat wel het overwegen waard. We zitten wat dat betreft ook niet heel erg vast aan een plek eerst.
In Sydney vinden ze dat niet zo belangrijk? Of zitten ze daar heel erg te springen om IT'ers?
Thanks, prettig om wat info van meer IT'ers te horen. Had zelf Melbourne/Sydney wat buiten de lijst gehouden, maar denk dat dat toch wel het overwegen waard is. Had er niet zo bij stil gestaan dat er zo veel voorkeur voor lokale ervaring is, en natuurlijk gebrek aan een professioneel netwerk. In NL ben ik vanuit mijn opleiding zo via de stage in mijn huidige bedrijf terecht gekomen, dus nooit echt druk over hoeven maken.
Ik zit meer in de SRE hoek (system engineer/kubernetes/high availability/open networking) en herken het wel wat van de Linkedin messages. Vorige maand nog toevallig vanuit AWS in Sydney, maar over het algemeen meer bericht vanuit de randstad hier. Ik ga iig de zoektocht weer wat uitbreiden, ook al is het voor een jaar ofzo, die lokale ervaring en netwerken kan ik dan weer goed gebruiken. Zie ik daarna wel weer verder .