Hallo!

Haha, bedankt voor de tip, ik heb op Seek e.d. vaak voorbij zien komen dat er bepaalde security levels gevraagd worden. Dat zal bij Canberra nog wel wat extra zijn, dus denk dat het "kijkje nemen" alleen vacatures bekijken gaat zijn.

Ik denk dat voor ons de kans groter is dat we ergens rondom Brisbane belanden, maar goed, wie weet :).

Misschien eerst een jaar of 2 naar Sydney of Melbourne gaan. In Brisbane is het lastiger werk te vinden, vooral als je geen Australische werk ervaring hebt denk ik.
In Sydney maakt het totaal niet uit. Als je skills hebt, kun je aan de slag.
 
Misschien eerst een jaar of 2 naar Sydney of Melbourne gaan. In Brisbane is het lastiger werk te vinden, vooral als je geen Australische werk ervaring hebt denk ik.
In Sydney maakt het totaal niet uit. Als je skills hebt, kun je aan de slag.

Vanuit hier (NL) is het lastig om te beoordelen wat een goede plek zou zijn voor een eventuele kans op een baan binnen mijn vakgebied, bedankt voor de info. Als Sydney/Melbourne wat makkelijker is voor iemand zonder Australische werkervaring (mijn schoonmaakbaantjes tijdens de WHV niet meegerekend :p), dan is dat wel het overwegen waard. We zitten wat dat betreft ook niet heel erg vast aan een plek eerst.

In Sydney vinden ze dat niet zo belangrijk? Of zitten ze daar heel erg te springen om IT'ers?
 
Vanuit hier (NL) is het lastig om te beoordelen wat een goede plek zou zijn voor een eventuele kans op een baan binnen mijn vakgebied, bedankt voor de info. Als Sydney/Melbourne wat makkelijker is voor iemand zonder Australische werkervaring (mijn schoonmaakbaantjes tijdens de WHV niet meegerekend :p), dan is dat wel het overwegen waard. We zitten wat dat betreft ook niet heel erg vast aan een plek eerst.

In Sydney vinden ze dat niet zo belangrijk? Of zitten ze daar heel erg te springen om IT'ers?

De meeste grote bedrijven hebben hoofdkantoor vaak in Sydey (of in Melbourne) en vaak locaties in Melbourne of Sydney. Helaas valt Brisbane wat dat betreft buiten de boot.
Vooral een goede stabiele baan is dan toch lastiger te vinden, en vooral als je geen connecties hebt. Professionele relaties opbouwen duurt echt wel een paar jaar. Ik woon zelf nu 12 jaar hier. Heb in Brisbane, Melbourne en Sydney gewoond.

Concreet voorbeeld: ik krijg letterlijk bijna iedere dag een mail of telefoontje voor banen in Sydney en letterlijk slechts 2 of 3x in totaal voor een baan in Brisbane het afgelopen jaar.
Ik werk zelf ook in IT. Ben software developer, vooral React/Redux (JavaScript en een beetje JAVA).
 
Last edited:
Thanks, prettig om wat info van meer IT'ers te horen. Had zelf Melbourne/Sydney wat buiten de lijst gehouden, maar denk dat dat toch wel het overwegen waard is. Had er niet zo bij stil gestaan dat er zo veel voorkeur voor lokale ervaring is, en natuurlijk gebrek aan een professioneel netwerk. In NL ben ik vanuit mijn opleiding zo via de stage in mijn huidige bedrijf terecht gekomen, dus nooit echt druk over hoeven maken.

Ik zit meer in de System Engineering hoek (system engineer/kubernetes/high availability/open networking) en herken het wel wat van de Linkedin messages. Vorige maand nog toevallig vanuit AWS in Sydney, maar over het algemeen meer bericht vanuit de randstad hier. Ik ga iig de zoektocht weer wat uitbreiden, ook al is het voor een jaar ofzo, die lokale ervaring en netwerken kan ik dan weer goed gebruiken. Zie ik daarna wel weer verder :).
 
Last edited:
Thanks, prettig om wat info van meer IT'ers te horen. Had zelf Melbourne/Sydney wat buiten de lijst gehouden, maar denk dat dat toch wel het overwegen waard is. Had er niet zo bij stil gestaan dat er zo veel voorkeur voor lokale ervaring is, en natuurlijk gebrek aan een professioneel netwerk. In NL ben ik vanuit mijn opleiding zo via de stage in mijn huidige bedrijf terecht gekomen, dus nooit echt druk over hoeven maken.

Ik zit meer in de SRE hoek (system engineer/kubernetes/high availability/open networking) en herken het wel wat van de Linkedin messages. Vorige maand nog toevallig vanuit AWS in Sydney, maar over het algemeen meer bericht vanuit de randstad hier. Ik ga iig de zoektocht weer wat uitbreiden, ook al is het voor een jaar ofzo, die lokale ervaring en netwerken kan ik dan weer goed gebruiken. Zie ik daarna wel weer verder :).

Ik zou zeker aanraden om te solliciteren voordat je op het vliegtuig staps om te overstap te maken. Seek.com.au is samen met LinkedIn de plek voor jobs hier.
Solliciteer op 10 banen, en kijk hoeveel er reageren en hoeveel uiteindelijk een video interview will aangaan.
 
Het visum laat al een tijd op zich wachten, dus we hadden al besloten om sowieso op het vliegtuig te stappen en te gaan reizen in ZO-Azie na november/december. De baan is opgezegd, dus no way back :). Of we daadwerkelijk terecht komen in Australie weten we dus nog niet zeker, maar we hebben aardig wat gespaard om het even uit te houden.

Zo zonder visum gaan solliciteren levert verwacht ik niet veel op, maar kan in ieder geval beginnen met mijn C.V. en LinkedIn profiel wat op te poetsen en wat in contact te komen met recruiters. Mocht dat visum toch ergens de komende maanden op de mat vallen, dan ga ik zeker gebruik maken van je tip.
 
Last edited:
Het kan nooit kwaad om te starten met solliciteren vanuit NL. Maar reken zonder visum en vanaf overzee nergens op. Bedrijven krijgen hier gewoon teveel sollicitaties van ‘geluk zoekers’ van over de hele wereld.
 


OFX
Back
Top