Hallo!

Cursive

New Member
Hi,

Na lang getwijfeld te hebben, toch maar eens een post maken om mij/ons voor te stellen, ook omdat ik wat vragen heb. Ik volg dit forum al een aantal jaren, voor info, verhalen van anderen. Heel veel gehad aan dit forum voor de orientatie op ons vertrek en enorm veel informatie te vinden, bedankt allemaal.

We zijn een aantal keer in Australie geweest, voor korte en lange periodes tussen 2010 en 2016, steeds als toerist of op een WHV. In 2012/2013 een jaar lang aan het reizen geweest, Azie, NZ, Australie. Bijna de hele kust rond geweest (afgezien van het stuk Adelaide - Perth en het gedeelte tussen Daintree en Darwin), een keer door het midden vanaf Adelaide - Darwin en Tasmania ook niet overgeslagen. De zus van mijn vrouw woonde in Australie, dus we hadden ook een fijne uitvalsbasis rondom Town of 1770/Agnes Water.

We hebben een hele mooie tijd gehad, en dat land bleef maar knagen toen we terug waren. Aanvakelijk meer bij mijn vrouw dan bij mij, maar dat is langzaam gegroeid. Uiteindelijk na (heel veel) twijfelen toch de stap gezet om voor een skilled independent (189) te gaan, op Computer Networks and System Engineer. ITA in November 2018 gehad, dus we zijn nu al een tijdje aan het wachten op de grant, 2x CO contact gehad ondertussen.

Ik zelf ben IT'er, HBO Technische Informatica afgerond. Ik zit ook in mijn vrije tijd altijd wel wat te pielen met techniek, computers, auto's, retro audio meuk en dat soort spul. Werk bij een leuk klein bedrijf, met focus op opensource software. Mijn vrouw heeft sport-management gestudeerd, maar heeft daar niet veel mee gedaan, afgezien van een afstudeerstage in Australie. Ze is daarnaast veel met haar eigen schilderkunst bezig.

Moi!
 
Hoi en welkom op het forum. Wachten op de visum grant is altijd spannend, en eenmaal je visum binnen beginnen de echte voorbereidingen en het afscheid nemen!
Succes en houdt ons op de hoogte!
 
Thanks! Het is inderdaad erg spannend nu, we blijven maar myimmitracker checken. Grants voor 189 staan bijna stil sinds begin augustus, geen idee wat ze daar aan het doen zijn.
We zijn ondertussen wel echt "klaar" met het wachten en daarom besloten om ergens in november alvast weg te gaan, een paar maand in Azie en omgeving rondtrekken. We waren gelukkig al wel aan het afbouwen in Nederland, al een afscheidsweekend van mijn werk gehad en bij onze familie/vrienden is het al heel lang geen nieuws meer dat we weg willen. Als we het visum krijgen gaan we door naar Australie, en zo niet dan hebben we een mooie vakantie gehad.
 
Welkom!

De Immi dienst is niet het meest efficiënt werkende departement gok ik. Van de week was nog in het nieuws dat nu het onder Goebbels valt.... ik bedoel Peter Dutton, meer dan 1/3 van het personeel denkt aan vertrekken. Dus ik vermoed dat men wellicht wat minder gemotiveerd is om eens even lekker door die stapel visa aanvragen te gaan.


Hebben jullie niets aan natuurlijk :(

Hoop dat tie snel op de mat valt!
 
Welkom! Al lekker onderweg met het hele proces zo te lezen. En ik zie moi ... Grunneger? We kunnen hier best wel wat nuchtere Groningers gebruiken ;-) Ik hoop dat het visum op tijd is en je gewoon kunt blijven. Succes met de laatste loodjes.
 
Bedankt allemaal!

@Oberon 60 punten EOI in eind 2017, daarna met PTE de punten naar 70 gehaald. 30 leeftijd, 20 engels, 15 studie en 5 voor werkervaring.

@afterbang Ja ik heb inderdaad 1 en ander meegekregen van de potato. Snap dat motivatie wel tot nulpunt gedaald is onder Dutton. Ondertussen hebben ze 2x3 maanden de tijd genomen om te vertellen dat mijn proof of employment wel wat beter (vertaald) kon, en nu vanaf juli weer wachten op bericht.

@Red dust @Beebmeep @afterbang Leuk dat het opviel, noorderling inderdaad, oet Drenthe maar nu al een tijdje in Grunn :)
 
@Red dust @Beebmeep @afterbang Leuk dat het opviel, noorderling inderdaad, oet Drenthe maar nu al een tijdje in Grunn :)
[/QUOTE]

Allebei goed, wij hebben het andersom gedaan. Opgegroeid in Oost Groningen, paar jaar in en ten westen van de stad gewoond en toen 12 jaar in Westerveld. En nu alweer ‘dik’ 5 jaar hier.
 
Welkom op het forum. Lekker bezig al.
Ik heb volgens mij gemist waar in Australië uiteindelijk naartoe willen.
 
@Red dust @Beebmeep @afterbang Leuk dat het opviel, noorderling inderdaad, oet Drenthe maar nu al een tijdje in Grunn :)
Met Drenthe is ook niks mis :) Ik ging om de ca 10 jaar iets verder naar het zuiden. Begonnen in Veendam, toen Hoogeveen, daarna Zwolle en vervolgens Adelaide en Whyalla. Veel verder naar het zuiden ga ik niet, hoewel het me best gaaf lijkt om een tijdje op de zuidpool te werken, maar ja... :D
 
Met Drenthe is ook niks mis :) Ik ging om de ca 10 jaar iets verder naar het zuiden. Begonnen in Veendam, toen Hoogeveen, daarna Zwolle en vervolgens Adelaide en Whyalla. Veel verder naar het zuiden ga ik niet, hoewel het me best gaaf lijkt om een tijdje op de zuidpool te werken, maar ja... :D

Port Lincoln next?
 
Leuk om te lezen wat mijn "moi" allemaal heeft losgemaakt, zit nog wel diep, dat noorden ;).

@Thijsvr dat gedeelte is nog wat vaag inderdaad, aangezien het nog niet 100% zeker is dat we ook echt in Australia terecht komen om te wonen, hebben we dat nog niet gepland. Als we het visum krijgen, ligt het er aan waar ik goed terecht kan voor een eventuele baan in de IT. Dat gaat in ieder geval niet iets regional worden, hoewel me dat wel wat meer trekt. Heb een zwak voor QLD, Brisbane/Gold Coast (hinterlands), dus mogelijk daar. Aan de andere kant, @afterbang weet Canberra goed te verkopen in veel andere threads, ben er zelf nog nooit geweest, misschien daar ook even kijkje nemen :). Melbourne vond ik zelf wel wat, lekker internationaal en leuke stad.
 
weet Canberra goed te verkopen in veel andere threads

Hahaha, Ik wist niet dat ik zoveel los maak ;)
Maar... één kanttekening; kijk goed naar de banen die hier beschikbaar komen en check de requirements. Veel IT banen zijn bij de federale overheid, en vragen citizenship. Dus voor je naar Canberra afreist, kijk goed of je daar wel aan de bak kunt.

Ik weet, het is allemaal nog heeeeeel ver weg, maar wil het iig wel even meegeven.
(Ik werk zelf in IT Project Management maar werk voor een NL bedrijf)
 
Last edited:
Haha, bedankt voor de tip, ik heb op Seek e.d. vaak voorbij zien komen dat er bepaalde security levels gevraagd worden. Dat zal bij Canberra nog wel wat extra zijn, dus denk dat het "kijkje nemen" alleen vacatures bekijken gaat zijn.

Ik denk dat voor ons de kans groter is dat we ergens rondom Brisbane belanden, maar goed, wie weet :).
 
Haha, bedankt voor de tip, ik heb op Seek e.d. vaak voorbij zien komen dat er bepaalde security levels gevraagd worden. Dat zal bij Canberra nog wel wat extra zijn

Correct, voor IT banen in Canberra is een bepaald security level bijna standaard. En die kun je weer alleen krijgen als je citizen bent.
 


OFX
Back
Top