Hans, Sara en Marcel wonen in Alice Springs!

sarabaes

XPdite Sponsor
Hallo iedereen,

Ik zal dan ook maar eens een laatste stand van zaken geven. Waar begin ik? Hans en ik zijn reeds van in het begin van onze relatie (nu zo'n vier jaar geleden) aan het nadenken over emigratie. Het stond vast dat we geen van beiden hier in België wilden blijven, maar ik zag Afrika (en dan vooral Congo) ook wel zitten. Hans zijn eerste keus is altijd Oz geweest en ik moest toegeven dat een leven opbouwen in een land verscheurd door oorlog en armoede, zoals Congo, niet eenvoudig was. Zeker niet omdat we toch ook ooit een gezin wilden. En dus werd het Oz. Eerst hebben we veel informatie opgezocht en met Australiërs in België gesproken. Langzaam werd voor ons duidelijk dat Oz echt wel was wat we wilden en toen hebben we online een 'eerste assessment' ingevuld. Daaruit bleek dat we genoeg punten hadden, indien Hans 'appliede' als Goudsmid. Aangezien hij hierin ook verschillende jaren ervaring al had en ik met mijn Master in de Medisch-sociale wetenschappen nog te weinig (Hans is 37 nu en ik 27), besloten we Hans als head applicant te bombarderen. We zagen enorm tegen de rompslomp van papieren op en besloten in zee te gaan met het migratieburo op de Oranje Nassaulaan in A'dam.  Zij adviseerden ons om dus een applicatie in te dienen met Hans als 'goldsmith' bij de TRA en zo gezegd zo gedaan, in de volgende anderhalf jaar hebben we de hele reeks testen doorlopen: TRA, IELTS, medische checks,...
Begin dit jaar kregen we onze skilled independent visums en we zijn dan ook een paar maanden later direct een maand naar Oz getrokken, om uit te maken waar we zouden gaan wonen. We hadden de regio Melbourne-Sydney in ons hoofd, maar aangekomen in Alice Springs en na een rondreis in de Red Centre, wisten we dat we 'ons' stekje gevonden hadden. We vertrekken dus in Mei 2006 naar Alice Springs, voor minstens twee jaar. Nadien willen we graag aan kinderen en echt aan een carriere beginnen, dus die twee jaar zijn enkel voor onszelf: net genoeg werken om te kunnen genieten van de omgeving, de mensen,...
Onze honden Marcel en Rudi gaan mee en zijn dus ook al volop bezig met 'hun' migratieproces.
Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,
Sara

Ik ben eigenlijk het belangrijkste nog vergeten te vertellen: in maart dit jaar zijn we getrouwd!
:-D

:congrats: dan nog met jullie huwlijk, en verder niet geheel onbelangrijk succes met de overtocht naar Oz.  :up:

Groeten,

Koen & Katrina

Wat komt er allemaal bij kijken om je hond mee te kunnen nemen?
Hoelang moeten ze in quarentaine?Of hoeven ze niet in quarentaine?

groetjes girlie

Honden uit België en Nederland moeten voor minstens 30 dagen in quarantaine, omdat onze landen nog niet 'hondsdolvrij' zijn. Op de website van AQIS (www.aqis.gov.au) vind je de hele procedure, er komt redelijk veel bij kijken. We kiezen natuurlijk wel voor een quarantainestation waar je je hond elke dag mag bezoeken, want lang zonder mijn twee jongens Marcel en Rudi kan ik niet!

Sara

Nu de data zowat vastliggen en ons vertrek dus 'officieel' is, merk ik dat vooral mijn moeder die afreisdata als sterfdata beschouwt.... Niet altijd even leuk...ik hoop dat ze het een plaatsje zal kunnen geven en toch nog ergens blij zal kunnen zijn voor ons....én dat ze beseft dat ze ons heus nog wel zal zien!!!!
We hebben besloten om onze oudste hond Rudi niet mee te nemen, zo'n maand in quarantaine zou hem te veel traumatiseren (hij is angstig agressief) en dus zijn we volop op zoek naar een goed baasje voor hem.... :cry:

Ik hou jullie op de hoogte!

Sara

Hoi Sara,

Lekker gevoel he, als je een vertrekdatum kunt gaan prikken.

Die reactie van je moeder is dezelfde als die van mijn vader. Die heeft vanaf het begin dat hij afweet van onze emigratie plannen gedaan alsof ik sterf. Gisteren heb ik 'afscheid' van hem genomen (donderdag vertrekken wij) en hem op het hart gedrukt dat ik contact met hem zal houden net zoals ik dat hier altijd heb gedaan en dat ik ook echt wel van plan ben nog eens naar Nederland terug te komen. Meer kon ik niet voor hem doen, behalve hem troosten.

De reden die je aanvoert om je hond niet mee te nemen, begrijp ik heel goed. Wij hadden hetzelfde met onze poes Non. Ook wij wilden haar de trauma's niet aandoen. Ze is tenslotte al 14 jaar. We hebben een goed thuis voor haar gevonden waar ze het inmiddels prima naar haar zin heeft.

Succes met alles en gewoon doorgaan.

Groetjes,

Erna

Hi Hans en Sara,

Zomaar even een vraag;

Wat trok jullie aan van The Alice om daar te gaan wonen???

Ben toch wel benieuwd, ook met de gang van zaken en de vooruitgang.

Rene

Hey Rene,

Hans en ik waren eerst van plan om ergens in NSW of Vic te gaan wonen, maar toen we in Alice en de NT aankwamen, werden we op slag verliefd en wisten we dat we niet verder moesten zoeken. In de eerste plaats is de natuur en de omgeving er ongelooflijk, een opluchting na de drukke steden waar wij vandaan komen (Antwerpen en Brussel). De mensen zijn er ook enorm vriendelijk en er zijn zoveel mogelijkheden, op alle vlakken! Het klimaat is niet altijd even vriendelijk, maar zolang we nog geen kinderen hebben hoeven we enkel aan onszelf te denken en wij hebben daar zo geen last van. We willen een jaar of twee dit 'echte' Aus beleven en nadien zien we wel waar we naartoe gaan. Werk is er in ieder geval genoeg en er is erg veel te doen in Alice, dus vervelen zullen we ons zeker niet. We zijn niet erg materialistisch en vinden het niet erg om bepaalde dingen op te geven, we krijgen er veel voor terug, we zullen nieuwe culturen leren kennen en de woestijn kunnen intrekken. Het leven ligt op een ander nivo in Alice, alsof het andere dingen zijn die belangrijk zijn.
We kijken er enorm naar uit en zouden liever vandaag vertrekken dan morgen....

Sara

Hi Sara,

Desalniettemin, niettegenstaande, bovendien, wens ik jullie echt het beste daar.

Ik hoop derhalve regelmatig een update van jullie te mogen lezen (klinkt goed hè?)

Rene :up:

Rene, fantastisch taalgebruik en dat op een maandag!  :-D

Ik ben zeker van plan om regelmatig te laten weten hoe het staat en we gaan ook een website starten met al onze avonturen..en foto's.

Sara

He wat leuk een goudsmid!

Ik zelf ben van het jaar geslaagd voor mijn diploma dus kon niet als goudsmid een assessment doen (na het behalen van mijn diploma te weinig jaar werkervaring) maar ga zeker in Australie mijn vak uit oefenen. Gelukkig heeft Eric wel een beroep waarmee we verder kunnen.
Alice Springs dat hoor je niet vaak dat mensen zich daar willen gaan vestigen. Ik ben heel benieuwd hoe het jullie vergaat  de komende tijd. Hou ons allemaal goed op de hoogte. Misschien maak je iedereen wel zo nieuwsgierig dat er meer naar Alice vertrekken.
Veel succes met de rest van de voorbereidingen en het afscheidnemen van dieren en mensen in de tijd naar jullie vertrek.

Groetjes,
Marjon

Inderdaad, de meesten kijken dan ook een beetje verbaasd als we het hebben over Alice. Maar de meeste mensen beseffen niet dat het gaat om een zeer bruisende stad met veel verschillende soorten mensen, velen komen en gaan, er is altijd wel een of ander festival aan de gang. Oke, ze ligt afgelegen maar tegenwoordig kan je om het half uur op een vliegtuig naar een andere grote stad. En je bent zo diep de natuur in, op een half uurtje van grote afgelegen billabongs waar je naar hartelust kan zwemmen en rusten. Ook omdat de stad zo afgelegen ligt, moeten alle voorzieningen er zijn: ziekenhuis, uni, sprotcentra, pubs,.... Velen miskijken zich en zien Alice als saai en stoffig, maar dat is het allerminst!
Ik hoop dat er nog mensen zijn die de stap willen wagen en het eens in Alice te proberen! Ze zijn in ieder geval welkom!  :-D

Sara

Het is zeker een leuke stad alleen voor ons geen optie. Wij willen dichtbij het strand (niet langer dan 30 minuten) en kunnen surfen (lukt niet in een billabong).

Veel succes met het overtuigen van de rest.

Als je in de buurt bent, mag je wel eens in ons zwembad komen surfen!
:cool:  :-D
En zand hebben we genoeg hoor! Het is alleen rood ipv wit....

Sara

En er zitten geen haaien!

Nou dat aanbod sla ik zeker niet af. Als we eens in de buurt zijn hoor je het wel.
Wat betreft die haaien die deden toch niets als je rood droeg? Nou dat wordt dus een rood badpak aan schaffen en als is in orde toch.

Groetjes

Dat rode badpak in combinatie met rood zand zal er voor zorgen dat er geen haai voor honderden kilometers rondom in de buurt is!! :lol1:

Rene

Back