Hans, Sara en Marcel wonen in Alice Springs!

[size=14pt]JA HOOR DAAR HEB JE SARA WEER MET HAAR NT[/size]
:evil:​

Ik blijf het leuk vinden, Sara. Ben zelf ook al op zoek (nav hans' draadje) naar informatieve dingen over NT.  :-D

Als we dan bij jullie op bezoek komen, dan kunnen we samen over NT praten, en hoeven jullie niet ons alles uit te leggen. :up:

Gr. Rene

Ps. Ik hoop dat Rudi dat krijgt wat hij vraagt op de site. Het is héél leuk geschreven!!

[quote author=sarabaes link=topic=2514.msg32223#msg32223 date=1129729601]
Onze Rudi (de bullterrier die dus niet meegaat naar Oz) staat vandaag op de site van Bullterrier liefhebbers. Wel even schrikken om je liefje daar zo te zien staan, maar het is het beste voor hem.

Je kan hem zien op  http://www.hondenrecht.nl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=562&mode=thread&order=0&thold=0

Een beetje vedrietig nu, maar het moet...  :cry:  :cry:  :cry:

Sara
[/quote]

Lieve Sara en Hans een moedige maar dappere beslissing! Ik denk aan jullie!!

Hoi sara ,
Hier Katja ,echt mooi die bloem ,gewoon prachtig .Wou ook al lang eentje ,maar onze Tom is een beetje ouderwets dus.... :-D
Ik heb ook nog gedacht om naar N.T. te gaan eens we daar waren ,de robustheid ,de natuur ,..
Maar ja ,wij zitten met kleine patatten en ik denk (zeker als je ze meeneemt in dat avontuur) je ze toch een beetje stabiliteit  moet geven .Ook qua klimaat denk ik dat ze zouden verschieten .
Ik dacht aan Cairns ,omdat die stad nog in volle groei is en een enorme aantrekking heeft van chinesen en Japanners .Zeker als je iets toeristisch wil doen ,moet je goed gelegen zijn (in ons geval ).
Alvast véél succes :up: en we zullen uw avontuur op de voet volgen .
groetjes ,Katja

Sorry,sorry ,
:-oIk ben toch een kieken :lol: :blond: :wall:.
ken de staten nog ni vanbuiten
Groeten ,Katja

sorry njuscha,

Maar als je vanwege de kinderen niet naar NT wilt vind ik de keus voor Cairns wel vreemd.
Het is daar namelijk ook het hele jaar erg warm en vochtig(tropisch).
Als je dan een wat gematigder klimaat en toch toerisme wilt, ga dan ergens tussen zeg Brisbane en Sydney

Als je twijfelt aan Cairns...Alice Springs is een van dé toeristische steden in Oz! Dus klanten genoeg daar hoor!  :up:

Sara

Dat wel Sara, maar het is wel een groot verschil of je ergens als toerist komt of dat je ergens daadwerkelijk woont!

PS Ik vindt het NT ook erg mooi, zou er ook niets op tegen hebben om er te wonen mits ik geen twee kleine kinderen zou hebben.

WAUW..wat een avontuur toch ook he?!!! SUPER!!!

Heel veel succes daar...in Alice Springs..apart ook moet ik zeggen dat jullie voor die locatie kiezen...maar ja..als je rust wilt..is dat volgens mij wel een ideale plaats ja....haha..

Groetjes Jackie

hoi Wilbert,
Ik heb me misschien foutief uitgedrukt .We dachten erover na om naar Cairns te gaan ,maar mede door de kinderen hebben we beslist om toch maar voor Brisbane te gaan  :wink:.
Omdat we een eigen zaak willen ,moet je wel ergens gaan waar er ook vraag naar is en waar er een markt is voor dat product .
Vriendelijke groeten ,Katja

:) :)Sara, ik vind het helemaal top dat je naar NT gaat.... Clint gaat regelmatig voor zaken naar Alice Springs, hij vindt het erg leuk daar...
We gaan zeker een keertje met z'n tweeën..

Ellen  :)

Ellen, als we daar zijn, ben je steeds welkom hoor! Alice is echt een leuke stad en we kijken er enorm naar uit om er te wonen!

Tot daar dan hé!

Sara

Ik ben momenteel bezig met de waardering van mijn drie diploma's..een heel gedoe hoor! Maar ik wil ze graag én vertaald in het engels én gewaardeerd meenemen naar Oz....kwestie van mijn kansen op werk te verhogen...

Een heel gedoe hoor (tweede maal  :lol: )! In België moet je aan het Ministerie van Onderwijs een speciaal papier vragen dat je diploma ook doet gelden in het buitenland, maar daarnaast moet een australische orgaan je diploam ook nog eens waarderen, om te zien met wat het overeenstemt in Oz.
Erg ingewikkeld allemaal, want ze moeten je punten per jaar hebben, een omschrijvnig van alle vakken,...

Net alsof je opnieuw voor een visum gaat!  :lol:

Ik weet wat jullie denkne "huh, is dat niet al gedaan toen ze voor het visum ging?". Nee dus, want Hans was de head applicant en ik ga gewoon mee als zijn gezin...maar ik wil daar wel werken natuurlijk!

In ieder geval, een hele papierwinkel ... en we waren nog maar net van de vorige af!  :lol:

Sara

Jemig zeg dat is zeker een hoop organiseerwerk! Maar wel goed, je kan maar beter goed beslagen ten ijs komen! Hoe lang gaat dit alles in beslag nemen?

@ Lin: Ik weet niet hoe lang het allemaal zal duren om alles bij elkaar te krijgen, maar de assessment zelf duurt drie maand. Dus toch nog een tijdje!

Sara

In Nederland heb je daar het Nuffic voor. Je moet dat een formulier invullen en, ik dacht, een gecertificeerde kopie van je diploma's. Zij waarderen dat dan voor jou. Kost je alleen wel 75 euri per diploma dacht ik. Duurt dan ongeveer een weekje of 3 a 4 dacht ik.

Ja dat weet ik....spijtig genoeg hebben we dat in België niet...dus het moet allemaal naar Oz voor waardering...stom hé!  :cry:

Sara

Nah... wat stom! Je kunt geen contact opnemen met het Nuffic en vragen of ze jouw diploma's niet ook gewoon kunnen waarderen? Volgens mij kan dat...

Dag Sara en Hans,

Hoewel wij de hele papierwinkel maar in april zouden starten, maakt dit forum dat het nog meer begint te kriebelen dan het al deed en heb ik dus vanmorgen gebeld naar het ministerie van Onderwijs te Brussel.
Daar moeten wij langsgaan om de diploma's te legaliseren en daarna nog naar Buitenlandse Zaken.
Vraagje : - hebben jullie kopies van jullie diploma's meegenomen om te legaliseren en zoja, hoeveel?
              - is het waar dat er bij Buitenlandse Zaken altijd heel veel volk staat en je dus ruim tijd moet voorzien?

Grtjs,
Nath

Back