Het is niet echt een verandering van plannen of zo maar ik wilde het jullie toch niet onthouden.
Een jaar of twee geleden heeft Hans voor mij een tatoeage uitgetekend. In totaal is er zo'n jaartje aan gesleuteld vooraleer het dan definitief op mijn rug gezet is. Ik wilde iets vrouwelijks, liefst met bloemen, die elegant op mijn rug omhoog kwamen. Hans combineerde mijn 3 favoriete bloemen en creërde een onbestaande bloem. Ook de kleuren werden door ons gekozen. Het is dus geen bestaande bloemsoort, alles is verzonnen of esthetisch gekozen.
Toen we naar de NT gingen (wij werden instantly verliefd op het NT, maar dat weten jullie wel al hé), zag onze australische gids mijn tattoo en hij vroeg waarom ik voor die bloem gekozen had. Ik vertelde hem dat de bloem verzonnen was, de knoppen en de stengel ook. Nee, zei hij, dat is een Desert rose, het symbool van de staat NT. Ik heb de bloem gezien, en inderdaad, zelfs de kleuren komen overeen.
Nu blijkt mijn tattoo, die totaal uit onze verbeelding is ontsproten, het nationaal symbool van de staat te zijn waar we naartoe verhuizen!
Ik ben een wetenschapper en geloof niet in het lot, maar hiermee doen ze me wel ontzettend twijfelen...
Sara