Heb advies nodig

Maike

New Member
Ik heb even jullie advies nodig.
Ik heb eens na zitten denken.
Wij willen emigreren met een skilled idependent visum.
Ik ben 24, verpleegkundige, en voldoe aan de basic requirements en mijn skills assessment zal geen probleem zijn.
Mijn vriend is 26, loodgieter, voldoet ook aan de basic requirements maar zijn skills assessment zal wat lastiger zijn.
Het zal sowieso een stuk langer duren en een hoop geld kosten aan vertalingen, assessment kosten etc.
Kan ik niet gewoon mijn skills assessment doen (wat heel snel gaat bij de ANC heb ik gehoord) en daarna de aanvraag
voor het skilled independent visum en dat mijn vriend met mij meelift? Dit scheelt enorm veel tijd en ook geld denk ik.
Is dit slim? Of is het slimmer om allebei de skills assesment te doen voor de aanvraag?
De extra 5 punten hebben we namelijk niet nodig.....
Alle tips zin welkom!!
Bedankt
 
Die punten heb je dan wel niet nodig, maar ik vraag me af of jou vriend dan gewoon op jou visum kan liften, zijnde niet jou familie??
 
Is het niet zo dat je met een skilled independent visum altijd je partner mee kan nemen?
Mits je kunt bewijzen dat het je partner is (dat lukt wel, hypotheek, gezamelijke bankrekening etc.)
Het zou ons zooooo veel werk schelen als hij zijn skills assessment niet hoeft te doen (TRA schijnt heel streng te zijn)
En we komen nu al op 130 punten (met alleen mijn skills assessment dus)
 
Als jij idd kunt aanronen dat hij jou partner is, zou dat geen probleem moeten zijn, kijk wel even na aan welke voorwaarden jullie dan moeten voldoen!! Die kun je dan waarschijnlijk onder spouse terug vinden!!

Gr Wilbert

PS je vriend kan dan altijd nog in Australie zorgen dat hij zijn skill assesst, dus toch handig om in ieder geval zijn diploma's en papieren vast te laten vertalen en certificeren!
 
Maike,