Heb advies nodig

Maike

New Member
Ik heb even jullie advies nodig.
Ik heb eens na zitten denken.
Wij willen emigreren met een skilled idependent visum.
Ik ben 24, verpleegkundige, en voldoe aan de basic requirements en mijn skills assessment zal geen probleem zijn.
Mijn vriend is 26, loodgieter, voldoet ook aan de basic requirements maar zijn skills assessment zal wat lastiger zijn.
Het zal sowieso een stuk langer duren en een hoop geld kosten aan vertalingen, assessment kosten etc.
Kan ik niet gewoon mijn skills assessment doen (wat heel snel gaat bij de ANC heb ik gehoord) en daarna de aanvraag
voor het skilled independent visum en dat mijn vriend met mij meelift? Dit scheelt enorm veel tijd en ook geld denk ik.
Is dit slim? Of is het slimmer om allebei de skills assesment te doen voor de aanvraag?
De extra 5 punten hebben we namelijk niet nodig.....
Alle tips zin welkom!!
Bedankt
 
Die punten heb je dan wel niet nodig, maar ik vraag me af of jou vriend dan gewoon op jou visum kan liften, zijnde niet jou familie??
 
Is het niet zo dat je met een skilled independent visum altijd je partner mee kan nemen?
Mits je kunt bewijzen dat het je partner is (dat lukt wel, hypotheek, gezamelijke bankrekening etc.)
Het zou ons zooooo veel werk schelen als hij zijn skills assessment niet hoeft te doen (TRA schijnt heel streng te zijn)
En we komen nu al op 130 punten (met alleen mijn skills assessment dus)
 
Als jij idd kunt aanronen dat hij jou partner is, zou dat geen probleem moeten zijn, kijk wel even na aan welke voorwaarden jullie dan moeten voldoen!! Die kun je dan waarschijnlijk onder spouse terug vinden!!

Gr Wilbert

PS je vriend kan dan altijd nog in Australie zorgen dat hij zijn skill assesst, dus toch handig om in ieder geval zijn diploma's en papieren vast te laten vertalen en certificeren!
 
Maike,

Je kan gerust zijn. Een van jullie hoeft in principe maar een Skills Assessment te doen. En dat moet dus diegene doen waarbij de meeste kans van slagen bestaat. Jouw vriend en jij moeten dan wel aantonen dat jullie minimaal 1 jaar een relatie hebben of minimaal 6 maanden samenwonen op hetzelfde adres (uittreksel bevolkingsregister), maar ook gezamenlijke bankrekening, over en weer verzonden e-mails zijn bewijs....foto's van gezamenlijke vakanties...

Ga dus lekker alleen voor de skills assessment...ook omdat je die punten al niet nodig hebt....

In Booklet 6 kun je alle informatie vinden.....

(Mijn vriendin en ik zitten in hetzelfde schuitje, maar moeten nu onze emigratie nog wat uitstellen)...als je nog meer vragen hebt....vraag....

Ik vraag me alleen af of je als verpleegkundige de Skills Assessment bij de TRA moet doen...ik zit zelf niet in de medische richting...maar bijv. Aussielover weet daar ontzettend veel vanaf.....
 
Bedankt voor de tips
Nee ik moet de skills assessment doen bij de ANC
Mijn vriend zou hem moeten doen bij de TRA (en dat zou wel eens lastig kunnen  worden)
Voor mij wordt het als het goed is makkie want ik heb de HBO-V gedaan.
Bedankt allemaal!
Ik ben helemaal gerust gesteld, het gaat in ieder geval een hoop geld schelen als hij zijn
skills assessment niet hoeft te doen!
 
Ik las eerder in je bericht dat je nu 24 bent. Hoe oud was je toen je klaar was met deze opleiding? En hoeveel jaren werkervaring heb je? En hoeveel jaren werkervaring wordt er gevraagd door de ANC? Als je minder werkervaring hebt, dan wat zij vragen, dan kan het voor de korte termijn wel eens lastig worden....(niet dat ik je in een depri-mood wil brengen, want misschien heb je wel genoeg ervaring, maar ik probeer altijd realistisch te blijven :)
 
Ze vragen geen hoeveelheid werkervaring, maar ik ben nu 3 jaar klaar met mijn opleiding.
Ze vragen alleen dat je dus het HBO-V dipoma hebt en momenteel werkzaam bent als verpleegkundige en als zodanig geregistreerd.
Dus dat wordt geen probleem
 
Zoals Maluka ook al aangaf, weer die werkervaring....

Als je het niet nodig hebt bij je skill assessment, weet je dan zeker dat je het niet nodig hebt voor de aanvraag van je skilled independent? de meeste hier op het forum komen pas aan de 120 punten als ze ook 3-4 jaar werkervaring hebben........?

Tenzij je geen 120 punten nodig hebt natuurlijk, maar ik zou ook zeker even kijken aan welke eisen je moet voldoen voor de aanvraag van je visum en je niet alleen concentreren op die skill assessment.

Is natuurlijk wel de eerste stap, prima hoor, maar het zou jammer zijn als straks blijkt dat het wel nodig is...maar wie weet, misschien ga je wel voor MODL en krijg je daar extra punten voor, of STNI of SIR..... :up:

Gr. SAb
 
Ik krijg 60 punten voor mijn beroep (registered nurse)
30 punten voor leeftijd (24 jaar)
15 punten voor MODL zonder job offer
20 punten voor engels
5 punten voor nederlands
Dus genoeg punten zonder de 3 of 4 jaar werkervaring.
 
Ja ik heb gewoon het geluk dat ik (voor emigratie dan) een goede opleiding heb gedaan....
En dat ik nog jong ben....
Gelukkig maar want 3 van de 4 jaar werkervaring red ik niet aangezien ik 9 maanden in Oz ben geweest.......
Bedankt voor jullie tips
 
[quote author=Maike link=topic=1824.msg16893#msg16893 date=1117621609]Gelukkig maar want 3 van de 4 jaar werkervaring red ik niet aangezien ik 9 maanden in Oz ben geweest.......[/quote]Maar heb je wel de benodigde recente werkervaring dan (12 uit de laatste 18 maanden) of heb je de traditionele working holiday direct na de studie gedaan?  :up:
 
Ik krijg 60 punten voor mijn beroep (registered nurse)
30 punten voor leeftijd (24 jaar)
15 punten voor MODL zonder job offer
20 punten voor engels
5 punten voor nederlands
Dus genoeg punten zonder de 3 of 4 jaar werkervaring.

:police: :redcard:

Ho, ho, die 20 punten voor je Engels zijn nog niet binnen hoor! Eerst je IELTS nog doen  :naughty2: Just kiddin' moet ook te doen zijn hoor  :up:
 
en wie zegt dan dat het zo moeilijk is om een visum te krijgen.......... :wink:


Als je alles van tevoren zou weten zou iedereen meteen nurse zijn geworden, weet je zeker dat je kunt emigreren.........

Misschien een troost (of niet) dat het voor sommigen van een leien dakje gaat (moet je inderdaad wel de IELTS nog halen........ :p)

Gr. Sab
 
ik zal wel moeten anders haal ik mijn skills assessment niet eens...
Moet op alle onderdelen een 6,5 scoren maar dat lukt wel denk ik...(positief blijven......en hard leren......)
 
Je had toch 20 punten nodig voor engels? Volgens mij moet je dan maar een 6 op alle onderdelen scoren.....scheelt toch weer een half puntje.... :wink:
 
helaas........... voor mijn skills assessment moet ik op alle onderdelen een 6,5 scoren.
Ik ga gewoon heel hard oefenen en proberen, als het niet lukt ga ik de cursus doen.
Maar ja, heb al in Oz gewerkt en redelijk engels leren spreken en voor een schrijver gewerkt en daar ook redelijk engels leren schrijven....
 
[quote author=Maike link=topic=1824.msg17178#msg17178 date=1117745927]
helaas........... voor mijn skills assessment moet ik op alle onderdelen een 6,5 scoren.
Ik ga gewoon heel hard oefenen en proberen, als het niet lukt ga ik de cursus doen.
Maar ja, heb al in Oz gewerkt en redelijk engels leren spreken en voor een schrijver gewerkt en daar ook redelijk engels leren schrijven....

[/quote]

Hoi
Ik weet niet of ze er mee door zijn gegaan maar toen ik begin dit jaar mijn ielts ging doen in Utrecht was er spraken van een voorbereiding cursus zodat je alle kneepjes en truukjes van de test leert.  Als je de test over moet doen is dat erg zonden hoor  je moet namelijk 90 dagen wachten voodat je opnieuw de test mag af leggen.  Hier onder allen gegevens staan ook op de website;

Margo van Betteray
IELTS Administrator

IDP Education Australia (Netherlands)
c/o Utrecht University
Heidelberglaan 8, room 102/104
PO Box 80125
NL-3508 TC Utrecht
the Netherlands
Website: www.idp.com
Telephone: +31 30 253 99 61
Fax: +31 30 253 75 50
Email: margo.vanbetteray@idp.com

succes  :up:
 
Back
Top