Heb advies nodig

Hoi Bear, heb die voorbereiding ook in Amsterdam gezien, is wel op high-intermediate niveau.

IELTS intensieve examenvoorbereiding
Studenten die aan Europese universiteiten willen studeren, maar ook anderen, kunnen bij de British Language Training Centre (BLTC) een cursus volgen als voorbereiding op de IELTS-test.
Deze cursus is op high-intermediate niveau. Het niveau van alle deelnemers wordt voorafgaande aan de cursus getest

Groetjes Miranda
 
[quote author=tum link=topic=1824.msg17196#msg17196 date=1117783495]
Hoi Bear, heb die voorbereiding ook in Amsterdam gezien, is wel op high-intermediate niveau.

IELTS intensieve examenvoorbereiding
Studenten die aan Europese universiteiten willen studeren, maar ook anderen, kunnen bij de British Language Training Centre (BLTC) een cursus volgen als voorbereiding op de IELTS-test.
Deze cursus is op high-intermediate niveau. Het niveau van alle deelnemers wordt voorafgaande aan de cursus getest

Groetjes Miranda
[/quote]

Hoi Miranda
Dat klopt helemaal anders kan je niet volgen waar ze het over hebben dan heb je nog niks aan de cursus :-D :up: De nadruk ligt dan ook niet meer op het engels :? Uuuh maar tja hoe moet ik dat uitleggen .Ze geen alleen maar oefenen met de testen en alle vraag methode uitleggen zodat je dat niet meer hoeft af te vragen. Scheelt toch al gauw een puntje.
Daar in tegen heb ik het ook zonder gedaan. Alleen maar met oefen materiaal thuis is ook goed te doen hoor... :wink: Maar ik studeer daarnaast nog egels aan de British school te Den Haag. Dus ik zat er al wel helemaal in zeg maar :?
 
Hoi,

Ik vind het een beetje overbodig om er 5 cursusdagen en een boel geld tegen aan te gooien. Ik heb me thuis voorbereid met materiaal verkregen via het internet (gratis) wel een paar weken echt regelmatig zitten leren en de IELTS vraagmethode bekeken. Ook heb ik in die periode veel films zonder ondertittels bekeken en Engelstalige magazines gehaald. Voor de mondelinge test had ik wel al een verhaaltje in mijn hoofd waar je het na de specifieke vragen een beetje naar toe kan lijden. Je weet wel over je hobby’s en waar je vandaan komt, dan komt dat er in ieder geval soepel uit rollen. Eigenlijk was dat wel voldoende. Ik heb goed gescoord namelijk gemiddeld een 7 terwijl ik op de MAVO en MDS maar een 5 had als eindexamen en tijdens de schooljaren niet veel hogere rapportcijfers had. Ook heb ik een lichte vorm van dislectie wat niet helpt bij lees- en schrijfoefeningen. Ook heb ik altijd ernstige examenvrees en hiervoor had ik bij de dokter een middeltje gekregen waarvan je niet suf wordt maar dat hartkloppingen remt (dit al eerder gebruikt voor afrijden en dit helpt perfect, je blijft tenminste helder). Ik wilde dus onder geen voorwaarde zakken en dit nog een 2e keer moeten doorstaan en heb dus echt wel avonden en weekenden zitten oefenen. Ik heb er dus alle vertrouwen in dat als je een beetje engels kunt en misschien zelf een tijdje in Australië hebt gewoond en dus je ook echt hebt moeten redden je ook wel met een goede voorbereiding de IELTS kan halen.

Veel succes en je kan het!

Groetjes,
Marjon
 
Super Marjon!!  :up: Ik ben ook zo'n zenuwpeesje... en zal dus goed moeten oefenen! Iedereen suc6 de 16e juli enneh... laat ons weten hoe het was.

(oja, dit is mijn eerste postje hier  :cool: )

groetjes
 
Hoi Maike,

Je IELTS test moet je met minimaal een 7 op academic afleggen wil je als registered nurse aan de slag kunnen. Een boek wat je daarbij ook kan helpen (zeker als je echt in de zorg wil gaan werken erg handig) is: Engels voor verpleegkundigen" door Ank van de Wiel geschreven. Neemt meteen een aantal regeltjes weer eens door!!!
In welke staat wil je gaan werken?
 
Ik wil in Queensland gaan werken.
Heb dat boek inderdaad al.
Is zeker goed.
Bedankt voor de tip
Groetjes Maike
 
Hoe zeer ik het iedereen echt gun, vind ik het soms heel erg zwaar om te horen wat een geluksvogels sommigen zijn met hun punten. Ik ben daar eerlijk over....zucht.
Ik heb bijna 8 jaar werkervaring als bedrijfskundige (wat is dat?) maar kom nauwelijks aan de basic requirements door lange periodes in Australie (WHS, reisleider, reizen etc.), heb dus universitaire studie, ken Australie beter dan menig Aussie, heb daar gewerkt, heb goede economische vooruitzichten in het land, zou nergens anders willen wonen, etc etc.

Maar bedrijfskundige is geen lekker 60 punten beroep (onterecht vind ik, maar ja), ik ben inmiddels de 33 gepasseerd, heb geen familie en partner voor een extra nodige 5 punten.

Maar.....ik blijf licht zien aan de tunnel, maar geef eerlijk toe dat ik het echt heeeeeeeeeel erg zwaar vind worden zo langzamerhand. En als ik niet opschiet ben ik straks 35 (nog 1,5 jaar) en verlies ik weer 5 punten!!!!!!!!!!

Desalniettemin: go for it, vooral als je nog jong bent. Had ik ook moeten doen, maar toen was ik nog niet zo vastbesloten als nu.
Misschien win ik wel een hele hoge loterij en koop ik met in op een business visum oid  :evil:

Henriette
 
Henriette,

Ik hoop voor je dat je die loterij wint. Ik kan me voorstellen dat het bar bitter voor je is om al die "succes" verhalen te lezen hier. Helaas zit het leven zo nu eenmaal in elkaar, de een heeft nu eenmaal meer geluk dan de ander. Klinkt heel wijsneuserig en het is mijn bedoeling niet om zo over te komen hoor. Maar wij zijn ook 2 van die geluksvogels wiens beroep wel op de lijst voorkomt en dus kunnen gaan. Maar dat neemt niet weg dat ik anderen hetzelfde gun!!

Heel veel succes en geluk
 
Bij ons leek alles in het begin ook zo enorm goed te gaan... Totdat we een klap in ons gezicht kregen van de ACS... We gingen er vanuit dat Mark een Bachelor's degree had voor zijn Kort Bedrijfskundige Informatica opleiding. Dat werd hem namelijk verteld aan het begin van die opleiding en eht staat zo ook op internet. We gingen er vanuit dat 4 jaar werkervaring dus genoeg was.
Mooi niet dus. Geen Bachelor's degree, dus 6 jaar werkervaring nodig. En dat heeft ie pas volgend jaar september. Voor mij is het geen optie om een Skills Assessment te doen, want ik heb een MBO opleiding gedaan en net iets meer dan een jaar werkervaring.
Als alles ging volgens plan had ik hier nu nog iets van 1.5 maand gewerkt en hadden we kerst kunnen vieren in Australie, maar nu kunnen we pas medio 2007 weg......
Ik hoop echt voor je dat jij het ook red. Hoeveel werkervaring heb je nog nodig dan? Of ligt het daar bij jou niet aan?
 
Gewoon vol houden hoor! Bij mij moet ik van de laatste drie jaar er twee hebben gewerkt in ENIG skilled beroep op de lijst. Dit is een basis vereiste. Nu heb ik die werkervaring allang, maar omdat ik in Australie ben geweest een jaar en dit geldt voor de periode direct voorafgaand aan je aanvraag gaat dit maar net met moeite lukken.....Ik heb nogal wat reis gaten, die je onvermijdelijk oploopt doordat je altijd een periode in between jobs zit........Maar tegen de tijd dat ik de studie af heb (februari 2006) zou ik dat wel aannemelijk moeten kunnen maken. Ik stuur gewoon zoveel mogelijk referenties, aanbevelingsbrieven, contracten etc. op. Dat komt wel goed.
Ik heb dan een 60 punten beroep maar helaas kan ik de kortere vereiste niet aangeven omdat ik niet werk in dat beroep. Maar wie weet kan ik daar ook nog wel weer een mouw aan passen..........
Ach.......je wordt vanzelf creatief.

Erg flauw trouwens van die bachelor erkenning die mislukt is. Ik weet dat de ACS erg moeilijk kan doen (net als AIM trouwens). Kan je nog in beroep gaan? Gewoon proberen hoor!!! Soms krijg je toch nog eea voor elkaar.......

Veel succes en laten we dan maar genieten van onze jaren in Nederland nog. Fijn nog bij de familie in de buurt, broers, zusters, neven en nichten. En vrienden natuurlijk. Ik heb hernieuwde moed en vast van plan er hier in Nederland nog een hele fijne tijd van de maken. En dan gaat de tijd vast heel snel! Voor je het weet zit ik vast in Australie!

Henriette
 
Back
Top