Hoi Sambo,
Mijn vader denkt in veel opzichten wel over geld, ja, maar ergens krijg ik ook de indruk dat veel dingen die hij hier gisteren voor de voeten heeft gegooid mijn moeders woorden zijn en dat hij dus gewoon opgestookt is. Ik heb dit ook meegemaakt na de 1e vakantie met ons zoontje in 2005. We hadden toen 2 katten die hoofdzakelijk binnen waren en ook buiten in een soort van voliere zaten waarbij ze ook via een luikje naar de garage konden bij slecht weer. Het is natuurlijk niet niks om 6 weken lang heen en weer te gaan om andermans katten te verzorgen. Ze wonen maar 2 km van ons af.
Toen ze terugkwamen was er niks aan de hand en ik had gezegd dat ze die week erop het geld zouden krijgen dat ze hadden gespendeerd aan kattenvoer. Dat kwam wel goed zijn mijn moeder en heb ze bedankt voor het oppassen(had ook gelijk het hele huis gepoetst!!)
De volgende morgen kwam mijn vader hier met een hoop bombari dat ik ze niet gewaardeerd had voor het oppassen op de katten en ook niet van het schoonmaken in huis. Daar had ik nb niet eens om gevraagd en toen was het hek van de dam. Ik kreeg wederom van alles voor de voeten gegooid zelfs de oudste koeien werden uit de sloot gehaald.
Ik kreeg dus ook heel sterk het idee dat alles wat hij zei door mijn moeder in het oor gefluisterd was maar dat ze zelf niet durfde te komen om ruzie te voorkomen. Hij ging erop en ik kreeg er geen speld tussen. Heb dus ook wel gezegd dat als ik dat scenario van te voren had geweten ik niet eens was teruggekomen.
Het jaar erop had ik dus geen bal zin om terug te komen. Zag er zelfs tegenop om te gaan. Gelukkig ging het goed, maar er zijn naderhand al heel veel dingen voorgevallen die niet door de beugel kunnen.
Ik weet niet of ik in australie gelukkiger zou zijn dan in nederland. Ik heb het hier zeker niet slecht; een leuk huis, leuke buurt, mijn man heeft werk en verdient goed, genoeg om mij voor de kinderen te laten zorgen dus ik klaag zeker niet. Ik denk gewoon dat het daar anders is; vaker uitstapjes en nb schoonouders waar ik het goed mee kan vinden
Heimwee zal in australie ook best wel eens parten spelen maar dan ga ik wel een zak drop halen of een kroketje of de familie bellen(als ze me tegen die tijd nog willen horen of zien :evil
anders heb ik mijn beste vriendin nog, die in een soortgelijke situatie zit.
Ik zal me zeker niet zomaar laten kennen. Ik heb ook mijn trots en ik gun ze zeker niet mijn terugreis en dat ze dan zeggen"Zie je nou wel, had je maar moeten luisteren"
Die vakantie heb ik mijn bedenkingen ook over. Stel dat hij dan werk zou kunnen krijgen; dan kan hij dat niet aanpakken omdat ik het visum heb voor max. 3 maanden of zo. Dan kun je daar weer voor terug. Voor een vakantie ben toch zo'n 5000 euro kwijt incl vakanties en dat geld gebruik ik dan liever voor de big move. dat kost ook handen vol geld. Mijn vader ziet alles heel negatief;is bang dat we of uit elkaar gaan dat darren daar blijft of dat we nog eens geen geld meer hebben om deze kant op te komen.
Ik weet dat het allemaal heel fel klinkt maar ik heb genoeg met ze meegemaakt sinds ik met darren samen ben. Het is net of ze liever iemand anders hadden gezien. Mijn ouders en darren praten met elkaar met verder gaat het zeker niet. Geen nauwe band die ik met mijn schoonouders heb.
Toen ik voor de eerste keer met mijn man, toen nog vriend, meeging op vakantie om zijn ouders te leren kennen kwam zijn moeder rond de helft van de vakantie bijn ons op slaapkamer en vroeg of het serieus was. Darren zei ja en ik ook en toen gaf ze me een ketting van haar moeder, de oma van darren. Het was een heel dun kettinkje dus ik durf hem helemaal niet te dragen uit angst dat er iets mee gebeurt. Het is een ketting met een blue opal. Hij moest wel in de familie blijven dus mochten we ooit uit elkaar gaan dan moest ik hem teruggeven. Of aan hun of als ze ooit niet meer leven aan mijn schoonzus.
Dit is dus de band die ik met mijn schoonmoeder heb. Dat gaat heel goed. Ik heb nu 4 vakanties bij hun in huis doorgebracht en hun 2x2 maanden bij ons en we hebben nooit problemen gehad.
Ik denk uiteindelijk wel dat, ondanks de heiwmee die misschien parten gaat spelen, het leven toch een stuk relaxter zal zijn omdat ik me niet continue met alles hoef te bewijzen. Ik hoef dus ook niet continue op mijn tenen te lopen omdat er hier of daar een spinnewebje zit als mijn moeder weer eens komt. Die valt altijd over zulke dingen.
Door hun negatieve reacties, nu en in het verleden drijven ze me gewoon naar australie. Ik denk dat ze gewoon niet kunnen verkroppen dat kleine meisjes groot worden en dat heet LOSLATEN volgens mij.
groetjes heidi