[quote author=Shuter Street link=topic=10225.msg143589#msg143589 date=1248088307]
Ouders zijn zo veranderlijk als het weer volgens mij.....
[/quote]
Kinderen ook hoor :grin:.
Het kwam voor mijn ouders toch als donderslag bij heldere hemel, en dat ook nog eens bovenop hun eigen problemen zoals bij jouw ouders. Die zullen ook niet van de een op andere dag uit elkaar zijn gegaan.
Iedereen die mijn verhalen heeft "gevolgd"op xpdite weet dat ik in 1999/2000 met een Working Holidayvisum in Australie ben geweest en dat het toen door heimwee misliep. Ik was na 4,5 maand weer op nederlandse bodem, maar is het gelijk een garantie dat het nu weer misgaat. Je wordt door een mislukte ervaring gelijk gebrandmerkt. Eens een mislukkig, altijd een mislukking terwijl ik nu veel beter ben voorbereid, mede door ervaringsdeskundigen op xpdite.
Toen in '99 zag ik er zelf geen brood in en ging eigenlijk alleen voor mijn man, toen dus nog vriend, daar heen om het een kans te geven maar als je er zelf niet achter staat dan lukt het ook niet.
Nu zit ik al een jaar op xpdite, heb diploma's laten vertalen, kijk heel veel op vacaturesites en nog meer van dat soort dingen maar dat zien ze door hun woede niet. Ik ben nu veel beter voorbereid en ik heb tegen die tijd een partnervisum waar ik dus beter mee uit de voeten kan dan zo'n WHV. Geen beperkingen qua werk enz.
Ik heb nu wel het gevoel dat ik het moet waarmaken na alles wat ik ze gezegd heb. De familie heeft hun bedenkingen of het nu wel kan dus ik moet deze keer sterker zijn dan de heimwee.
Misschien dat ze dan hun twijfels intrekken naar mij, ons toe.
Ik hoop in ieder geval nog dat ze bijdraaien voor we uberhaupt gaan. Leuk zullen ze het niet vinden, vooral omdat we eigenlijk hier ook alles goed voor elkaar hebben, wat ik ook al zag staan bij de family of 6.
We zijn zelf groot genoeg om dit soort beslissingen te maken.
Na mijn ervaring in 1999/2000 heb ik het er eigenlijk nooit meer over gehad dat ik ooit nog wil gaan. Het speelt eigenlijk ook pas goed 1,5 jaar. Ben vorig jaar januari begonnen met dingen uitzoeken omtrent visum, overige papieren en meer van dit soort dingen en dat ik het moeilijk vond om dit aan hun te vertellen heeft ook te maken met hun eigen reacties op alles wat ik zeg; Ga ik een paar dagen alleen met dekinderen weg(heb geen ruzie hoor met manlief ,maar het heeft te maken met zijn nieuwe werk :grin
dan voel ik ook al aan mijn water dat ze het niet zien zitten.Ik zou mijn broer meenemen, aub niet zeg, vooral nu niet) Na tig van zulke reacties krijg je vanzelf een hekel aan om zulke dingen te vertellen, helemaal zoiets als een emigratie. Dat is de enige reden dat ik het zolang voor me heb gehouden, om dit soort reacties te krijgen.
We zullen wel zien hoe het gaat. Ik zag net dat ze online is op msn. Ik kreeg toch al nooit geen berichtjes van haar. Moest er altijdzelf een sturen om een reactie te krijgen en dat zal nu helemaal niet gebeuren. :grin:
Groetjes heidi