HEEEEL Spannend

Best lekker in een cabin eerst, heb je tenminsten wat meer privacy als in een hotel. En wij kennen wat permanents op het park, altijd handig, vooral als je geen auto hebt. Begrijp ik dat je zus  ook  in Perth woont?
Wij willen wel kopen ,maar eerst een half jaartje huren zodat we ons beter kunnen orienteren, hebben nog nooit in ons leven een huis gekocht. En via Jan zijn werk hebben ze een regeling  mbt kopen eerst maar eens uitvissen hoe dat werkt. Heb trouwens gehoord dat de prijzen weer aan het dalen zijn.
Is dat droomhuis van jullie buiten Perth?
Wel spannend allemaal vooral met kinderen, hoe staan ze er tegen over.

Groet Erna

Hoi Jan en Erna,

Wij willen (straks) ook eerst in een cabin zo'n 3 à 4 weken. Alles bij
de hand, toch je privacy, en ook een vakantiegevoel.

Groetjes Miranda  :smile:

Ja helemaal mee eens Miranda, vooral dat vakantiegevoel daar smachten we inmiddels wel naar.
wanneer is straks voor jullie, sorry ik heb het vast wel ergens gelezen.

Groet Erna

Niks te sorriën (nieuw nederlands woord  :wink: ) hoor,
als het goed is, dan krijgen wij halverwege januari
(please please) ons visum. Hoe raar het ook klinkt,
dan gaan we echt pas spijkers met koppen slaan,
ofterwijl definitief beslissen wat we gaan doen. Misschien
een beetje struisvogelpolitiek en voor sommigen hier
niet te begrijpen (snap ik ook wel). We zitten op die
rollercoaster en hebben op een gegeven moment gezegd
we gaan gewoon door met de visaprocedure, we zijn nu
al zo ver, als we het visum echt hebben (wisten we
nl. niet zeker, eerst zien dan geloven  :wink: ) hakken
we de knoop door.

Dan het huis in de verkoop want dat geld hebben we nodig
voor the big move  :smile:. Onze first entry date zal begin
november 2007 ergens zijn.

groetjes Miranda

Let wel op die initial entry.
Onze pre-grant hebben we op 1 dec 2006 ontvangen, en we moeten voor 24 mei 2007 de initial entry doen.
Waar dat nu precies van afhangt weet ik niet.

Hoi Wilsil,

Die first entry date is gekoppeld aan de datum
van je VOG of medical, stel je VOG is van 1 augustus 2006
en je medical was van 24 mei 2006, dan wordt het dus
een jaar ná de vroegste datum van die 2, dus je medical.

Nog te volgen? Wel een lange zin geworden.  :lol:

Greetz Miran  :smile:

Gerard, een écht' emigratie clubje is er niet. Zou wat mij betreft ook niet echt hoeven (;-). Wel hebben 'we' een groepje dat in principe elke 1e zondag van maand ergens een wandeling gaat doen. Tot op heden zijn dat eigenlijk alleen nog NL emigranten (en eigenlijk ook allemaal van xpdite). De organisatie wisselt telkens, en de een gaat de ene keer mee de ander de andere keer. Deelname staat ook open voor andere nationaliteiten, maar zal natuurlijk vooral via-via gaan dus een stevig NL kern blijven houden denk ik.
Als je geinteresseerd bent moet je maar eens een PMmetje sturen.

Ik kan je volgen Miran.
Dat houdt dus in dat ze voor ons datum de afgifte datum gebruikt hebben van de medicals voor het 457 visa.
Het tijdelijke dus. Ach ja, wat maakt het ook uit. We hebben het in ieder geval binnen.

Een XP-dite Nederlandse emigranten wandelclubje.
[size=7pt]Uit hoeveel personen bestaat het clubje....??? uit 2 offe[/size]

Leuk,  :grin: :up:

Jack :evil:

Hoi iedereen

Nu nog maar 5 dagen en wij zijn vertrokken........Het loopt echt beroerd, beroerd en nog eens beroerd. :lol: :shock: Het GROTE probleem is dus het afhandelen van het nederlandse bureaucratie, echt in een woord verschrikkelijk.Al wat echt goed ging is de verhuizing (Inpakken, container en wat er bij hoort ) Wij hebben gekozen voor Mondial movers Waaienberg groep. Echt heel DEGENLIJK gepakt en ingescheept en niet het duurste. Bij deze wil ik ze ook bedanken...

Wij zijn nu dus zwervers in eigen land, dit is geen grapje maar echt waar. Uitgeschreven betekent ook geen ziekenfonds dus wees gewaarschuwd. Als je een reisverzekering afsluit doe het met ingang van een paar dagen voor vertrek :up: Het spaart een hoop ellende...Een reisverzekering is ook geen makkelijke klus want je heb geen vaste woonadres etc. etc.

Al met al zijn we dood moe, maar ook heel blij als we straks in het vliegtuig mogen stappen, een goed boek met een lekkere baco :drinking:
Adres verandering is ook heel moeilijk als je daar alleen een P O Box heb, want ze willen hier persé een WOONADRES hebben. Ze kunnen er niets mee, maar moet het toch hebben :x :cry: :p
Is er nog iemand die ook tegen deze dingen aanloopt? Is bovenstaand gedeelte normaal!!!

OEII !!! Ik moet afsluiten, de deurbel gaat voor de duizendste keer..... :cool: Nog iemand om van afscheid te nemen, het zelfde verhalen weer te vertellen en ik wil naar bed....... :doofywave:

Groetjes en tot snel, COUNT DOWN is echt begonnen :dance:

Wouw,

Gaat dat snel zeg, in onze opinie dan :smile:
Hoop voor jullie dat het verder allemaal van een leien dakje gaat.
Veel succes met de rest van het afhandelen en een heel prettige reis vast toegewenst.

Mariette

Nog heel even volhouden Gerard! Houd moed! Er komt een tijd dat je hier met een glimlach op terugkijkt!

Alvast een prettige reis!!!

Groetjes Lin

Heel veel geluk. Spannend allemaal. Jullie hebben wel een mooie stad uitgezocht om te beginnen. Ik denk als Nederlanders dat jullie het daar zeker na je zin zult hebben. Perth heeft eigenlijk alles.
Wij zijn nu aan het rondtrekken om te kijken waar we willen wonen, maar Perth en omgeving staat ver bovenaan het lijstje.

Heel veel succes en geniet ervan.  :up:

Groetjes Jojo. 

Uitgeschreven betekent ook geen ziekenfonds dus wees gewaarschuwd
Toen wij (in 1999) vertrokken op een "temporary visum" (dus zonder Medicare rechten) had ik voor we weg gingen met de bestaande ziektekostenverzkeraar een "buitenland dekking" geregeld voor het eerste jaar. Net zo'n soort dekking die ze voor mensen in Spanje en zo hebben. Of dat nu nog kan - met het nieuwe zorg stelsel - is overigens de vraag maar het is te proberen.

Trouwens met zo'n NL verzekering zou je in principe een Medicare pasje moeten kunnen krijgen voor dat eerste jaar. Daarna is het verstandig om je - aansluitend - te verzekeren bij Medibank Private. De aanvrag daarvoor moet je al indienen binnen 4 weken na je eerste aankomst in Australie om gevrijwaard te blijven van evt. wachttijden voor bestaande kwalen.

Als dat niet mogelijk is: reisverzekering sluiten voor zo'n 2 - 3 weken op het moment dat je je ticket koopt (heb je ook annuleringsdekking) en op het moment waarop je nog niet uitgeschreven bent. Je voldoet dan nl. nog aan de verzekeringsvoorwaarden dat je NL ingezetene moet zijn.  Dat die hoedanigheid ophoudt na vertrek is niet meer relevant. Vanuit Australie deel je dan de NL bevolkings administratie mede dat je niet meer ingeschreven wilt zijn.
Dan direct na aankomst in Oz een verzekering bij Medibank Private afsluiten.
Op die manier voorkom je een "gat" in de ziektekosten dekking.

Sterkte de laatste paar dagen verder. Ik hoop dat ze voorbij mogen vliegen voor jullie.

Groetjes van Jolanda, en goede reis alvast  :up:

Hoi Gerard

Weet alles van die bureaucratie in NL, mijn vader wordt nu steeds lastig gevallen door instanties die weeer iets niet begrijpen terwijl ik ze al 10 keer gebeld of geschreven heb. Maar als je hier aankomt in Perth zal je snel alles vergeten zijn en gaan genieten, geen afscheid nemen meer, maar allleen nog welkom heten.
Ik wens jullie een hele goede vlucht en alvast welkom in Perth weten jullie al waar jullie de eerste weken verblijven???

Groet Erna

Hi Gerard, goede reis en veel geluk Down Under gewenst.

:up:

[quote author=-+henk+- link=topic=6256.msg79972#msg79972 date=1169891871]
Toen wij (in 1999) vertrokken op een "temporary visum" (dus zonder Medicare rechten) had ik voor we weg gingen met de bestaande ziektekostenverzkeraar een "buitenland dekking" geregeld voor het eerste jaar.
[/quote]

Klinkt goed, maar lijkt me sterk. De premies voor de zorg in NL zijn schrikbarend omhoog gegaan sinds het nieuwe stelsel dus bij vertrek uit NL wil (en moet) je de NL zorgverzekering opzeggen en lijkt het me dat een buitenland dekking niet mogelijk is (tenzij je tijdelijk vertrekt).

Als dat niet mogelijk is: reisverzekering sluiten voor zo'n 2 - 3 weken op het moment dat je je ticket koopt (heb je ook annuleringsdekking) en op het moment waarop je nog niet uitgeschreven bent. Je voldoet dan nl. nog aan de verzekeringsvoorwaarden dat je NL ingezetene moet zijn.  Dat die hoedanigheid ophoudt na vertrek is niet meer relevant. Vanuit Australie deel je dan de NL bevolkings administratie mede dat je niet meer ingeschreven wilt zijn.
[/quote]

Uitschrijven uit de NL bevolkingsadministratie kan, voor zover ik weet, alleen maar in persoon. Je kunt dit dus niet doen vanuit het buitenland met een e-mail of brief. En als je je uitschrijft dan heb je dus geen recht op een NL ziektekostenverzekering. Daarnaast weiger ik te geloven dat als je een reisverzekering afsluit waarbij de voorwaarde geldt dat je NL ingezetene moet zijn, dat die reisverzekering dan nog steeds geldig is wanneer je je vervolgens uitschrijft uit de NL bevolkingsadministratie en geen NL zorgverzekering meer hebt. Diezelfde verzekeringsvoorwaarden gelden dan nog steeds en gelden niet alleen maar op het moment van het afsluiten van de reisverzekering.

Dan direct na aankomst in Oz een verzekering bij Medibank Private afsluiten.
Op die manier voorkom je een "gat" in de ziektekosten dekking.
[/quote]

Aanmelden bij Medicare kan pas vanaf ongeveer zeven dagen na aankomst in Australië omdat het schijbaar even duurt voordat jouw gegevens als emigrant in het systeem zijn verwerkt. Dan kan ik me voorstellen dat het afsluiten van een Medibank Private verzekering ook pas kan na die genoemde termijn.

Just my two cents, correct me if I'm wrong.

ff kijken,... hoe kan ik dit zeggen zonder erg brutaal en bod over te komen? Wat zeker niet de bedoeling is :up:  :|

Ik vind het altijd knap van mensen die er achter komen dat ze geen ziekenfonds meer hebben of whatever.

Tja,... je moet er maar op komen. Zit je dan heel de nacht te piekeren over wat als dit en wat als dat,.... Om dan de volgende ochtend 40 bedrijven af te bellen om het eea na te vragen. Om dan vervolgens een heel leger aan slapende honden waker te maken.

Toen wij de laatste 6 weken op een camping bij de boer hebben gewoont en de laatste 2 weken bij me ouders. Zijn wij nooit ergens ingeschreven geweest.
Mijn vrouw is toen op een ochtend naar het stadsdeel kantoor geweest oms ons bijde uit te schrijven en heeft een handtekening op een stom papiertje gezet dat was het.
Weken daar voor had ik het Ziekenfonds een fax gestuurd over dat we gingen emigreren en per 1 januarie niet meer verzekerd wlde zijn om zo het hele nieuwe schijt systeem te voorkomen.
Netjes een briefje terug dat het niet mogelijk was en gewoon per de datum van vertrek niet meer verzekerd waren in Februari was dat. OOk nog vermeld in die fax dat we per december geen adres zouden hebben. Ze konden ons alleen berijken via e-mail, mobiel....
Dat houd in dat ik dus WEL heb gezegt dat we geen woonadres zouden hebben. Nooit wat geks over gehoort. Sterker nog me vrouw is in de weken voor vertrek gewoon nog een antal keer naar de huis arts geweest en natuurlijk de laatste keer naar de tandarts. Gewoon netjes geld terug van de verzekering???

No worries mate.
Nog ff vol houden.

edit: Nou staat me ineens wel iets bij. Over dat ik het adres van me ouders had gegeven aan de zorg verzekeraar. Weet ik niet eens zeker meer of ik dat heb gedaan. Zoveel bedrijven wilde toen in die laatste 6 weken ineens een adres hebben dat ik eigelijk zo iets had van bekijk het maar hier is mijn e-mail en mobieltje SUCCES. Anders hadden die oudjes alleen maar on nodig veel zooi gekregen... Of de zorgerzkeraard daar bij zat geen idee..

Back