HEEEEL Spannend

Daarnaast weiger ik te geloven dat als je een reisverzekering afsluit waarbij de voorwaarde geldt dat je NL ingezetene moet zijn, dat die reisverzekering dan nog steeds geldig is wanneer je je vervolgens uitschrijft uit de NL bevolkingsadministratie en geen NL zorgverzekering meer hebt. Diezelfde verzekeringsvoorwaarden gelden dan nog steeds en gelden niet alleen maar op het moment van het afsluiten van de reisverzekering.

De bedoeling is dat de verzekering ophoudt op het moment waarop je de status van ingezetene verliest - dus op het moment waarop je - vanuit Australie - de NL bevolkings administratie meedeelt dat je Nederland metterwoon hebt verlaten. Ik kan me niet voorstellen dat je dat alleen in persoon op het gemeente huis kunt doen. Wat als je denkt tijdelijk te vertrekken  en na een paar maanden besluit om weg te blijven.....???

Wij hebben overigens een vertrouwd famililid in NL achtergelaten -  indertijd - met een door een notaris opgemaakte algemene volmacht. Die kan alles wat wij ook kunnen.... dus is dat misschein een oplossing - ook handig voor andere dingen (wijzigingen van bankrekeningen, passeren van verkoop acten van huizen enz. en alle andere bureaucratische toestanden waar je nog mee te maken kunt krijgen).

[quote author=AJ link=topic=6256.msg80027#msg80027 date=1169978891]
Aanmelden bij Medicare kan pas vanaf ongeveer zeven dagen na aankomst in Australië omdat het schijbaar even duurt voordat jouw gegevens als emigrant in het systeem zijn verwerkt. Dan kan ik me voorstellen dat het afsluiten van een Medibank Private verzekering ook pas kan na die genoemde termijn.
[/quote]

Je kan je wel gelijk aanmelden, maar krijgt dan een temporary Medicare number toegewezen, gewoon uitgeprint op een bonnetje. Althans zo ging het bij ons. Maar zoals nu toch wel duidelijk is, hier in Australie gaat niet alles volgens een en dezelfde regel lijkt het wel  :wink: Wij hebben toen geprobeert ook een buitenlanddekking via Univé aan te vragen maar wij waren dan 800 euro kwijt per maand. 250 euro per volwassene en voor de kinderen rond de 150 euro. En dat was allemaal omdat we niet meer ziekenfondsverzekerd waren maar nog geen permanent visum. Gekkenwerk! Gelukkig was er in ons geval Medicare!

We hebben het indertijd vrijwel hetzelfde gedaan als henk's suggestie.
Officieel gingen we de eerste maanden op reis en bleven dus gewoon verzekerd via nederlandse verzekeringen.
Na een aantal maanden hebben we ons pas in NL uitgeschreven: gewoon door een brief en paspoort te faxen. Geen probleem.
Mijn ouders waren gemachtigd voor bank zaken en die hebben alle verzekeringen opgezegd.

bij www.oomverzekeringen.nl kan je je als emigrant verzekeren zonder vast adres, is wel iets duurder maar dan heb je meer zekerheid zeker bij ziektekosten.
tenzij je natuurlijk heel erg ziek bent want dan nemen ze je niet.

(ik had de tip van Wim)

Yep wij hadden ook OOM verzekeringen voor de eerste 3 weken in ozzie... Uiteindelijk was 1'5 week genoeg geweest.

Want we waren tot en met de datum van vertrek verzekerd door het ziekenfonds en hadden begin 2e week in Oz al medicare geregeld. Heel simpel ff naar het medicare office en 5 minuten later sta je buiten met je medicare nummer. Zoals AJ zegt moet je officeel eerst  7 dagen wachten tot dat alle gegevens door zijn vanaf de Immigratiedienst naar andere instanties. Of iets in die gedachten.... Wat ze precies doen in die 7 dagen geen idee.

Leuke discussie. :up:

Ik ga voor een OOM verzekering, thanks for the tip.

Gerard, de topic is weer voor jou. :grin:

Hoi AJ en andere

Wij hebben dus OOK een OOM verzekering en bevalt heel goed.In het eerste instantie hebben wij ook alleen een verzekering van 10 dagen ingaand de dag van vertrek, maar door alle problemen met onze ziekenfonds hebben wij bij hun nog eens 5 dagen bij gekocht ingaand 26 Jan en daar deden ze niet moeilijk om, vaste woonadres of niet :up:

groetjes Gerard

Hoi Gerard

Lang niets gehoord. Ben erg benieuwd hoe jullie het bevalt in Perth?

Hebben jullie al een huis gevonden. Wij hebben een apartment gevonden na heel hard zoeken, en we hebben het erg naar onze zin, blij dat alle regel dingen achter de rug zijn.

Groeten uit Perth

Erna

Hoi ging ook eens kijken hoe het jullie allemaal vergaan is na aankomst in Perth. Ben erg benieuwd of het ook een beetje is als jullie je voor gesteld hadden en of je al een huis hebt en zo.

Groetjes Jojo

Ben ff de weg kwijt, hoor!

Waarom willen jullie (R en J) verzekeren bij Oom en voor hoe lang.
Als je je iets later uitlaat schrijven bij de gemeente kun je je verzekering toch ook door laten lopen?

Mariette

Ben ik weer  :grin:

We kunnen ons wel later laten uitschrijven, en dan langer verzekerd blijven via ons verzekeringsbedrijf,
maar we nemen een reisverzekering bij oom en dan voor een paar dagen, of een week.

Groetjes van Jolanda  :up:

Back