-+henk+-
XPdite Sponsor
Daarnaast weiger ik te geloven dat als je een reisverzekering afsluit waarbij de voorwaarde geldt dat je NL ingezetene moet zijn, dat die reisverzekering dan nog steeds geldig is wanneer je je vervolgens uitschrijft uit de NL bevolkingsadministratie en geen NL zorgverzekering meer hebt. Diezelfde verzekeringsvoorwaarden gelden dan nog steeds en gelden niet alleen maar op het moment van het afsluiten van de reisverzekering.
De bedoeling is dat de verzekering ophoudt op het moment waarop je de status van ingezetene verliest - dus op het moment waarop je - vanuit Australie - de NL bevolkings administratie meedeelt dat je Nederland metterwoon hebt verlaten. Ik kan me niet voorstellen dat je dat alleen in persoon op het gemeente huis kunt doen. Wat als je denkt tijdelijk te vertrekken en na een paar maanden besluit om weg te blijven.....???
Wij hebben overigens een vertrouwd famililid in NL achtergelaten - indertijd - met een door een notaris opgemaakte algemene volmacht. Die kan alles wat wij ook kunnen.... dus is dat misschein een oplossing - ook handig voor andere dingen (wijzigingen van bankrekeningen, passeren van verkoop acten van huizen enz. en alle andere bureaucratische toestanden waar je nog mee te maken kunt krijgen).