Hoi Willeke,
De planning is maart 2010, mits we een visum krijgen natuurlijk. We hebben geen baan bij aankomst, dat zien we daar wel, we kunnen het wel even uitzingen.
Jullie gaan dus ook voor een State Sponsored Visum? Hebben jullie jullie plannen moeten aanpassen dooe de wijzigingen van de laatste tijd, of zijn jullie net begonnen met de visumaanvraag? Voor ons was het de keuze of wachten op een SI visum met de kans dat het misschien nooit ging lukken omdat we op geen enkele lijst van betekenis staan, of omzetten en snel weg kunnen. Moet bekennen dat ik niet heel erg warm liep voor Canberra, maar nu ik me er in verdiep zie ik wel dat ze veel dingen voor nieuwelingen organiseren (en natuurlijk ook voor de huidige bewoners). Ze proberen het wel zo aantrekkelijk mogelijk te maken.
Hebben jullie de aanvraag al ingediend, omdat je zegt dat jullie eind 2010 willen vertrekken. Dat duurt nog wel even. Hebben jullie een baan bij aankomst, of eigenlijk: is dat het streven?
De wijken heb ik nog niet helder. Heb wel wat tips gekregen, maar wil het even met mijn eigen ogen zien. Komt ook allemaal wel. Eerst op zoek naar een tijdelijk inkomen, want met een kindje is het iets minder vrijblijvend en makkelijk dan wanneer je samen gaat.
Leuk dat er weer iemand van het forum die kant op wil
Groetjes, Dijnnas