helemaal alleen naar oz.....?

Sabien

New Member
Nou zit ik nog niet zo lang op het forum......met al mijn wilde plannen......en ik lees heel veel berichten van members die samen met vriend-vriendin of ook kinderen naar australie gaan.......en die veel steun aan elkaar hebben......zeker in het begin...

maarre....zijn er ook mensen de net zoals ik helemaal alleen de grote stap gaan maken.......? :|

Gr. sab
 
Die mensen zijn er zeker.
Het heeft alleen wat voordelen als je met 2 mensen gaat voor de bonuspunten bij je Skilled Visa (uiteraard wanneer je partner daarvoor in aanmerking komt).

Aan de andere kant zie ik niet in waarom je niet alleen zou kunnen gaan. Dit is inprinciepe goed mogelijk.
 
Hallo Sabien,

Ik ben er helemaal zelf mee bezig! Ik woon sinds kort samen met mijn vriendin en haar zoontje van 6. De relatie is goed en we kennen elkaar al een hele tijd. Maar zij is niet gewonnen voor mijn plannen, wat dus wil zeggen dat ik geen steun heb.
wij gaan deze zomer twee maanden rond reizen in oz en wie weet ziet ze het dan al wat meer zitten.

thom
 
Tuurlijk, ik laat me er ook niet door weerhouden! Alleen kom ik aan de 120 punten, voldoende dus voor een skilled visum, dus wat dat betreft heb ik geen partner nodig. En het gevoel is zo groot dat ik inderdaad heb besloten in mijn eentje te gaan emigreren, en daar een nieuw leven op te bouwen......

Maar dat betekent dus wel dat je zeker in het begin niemand hebt om op terug te vallen, geen vrienden, familie, je moet je hele sociale leven opnieuw op gaan bouwen. Nu heb ik daar niet zoveel moeite mee, maar toch...zeker als het in het begin eens een keer tegenzit en daar nog geen contacten hebt.....

Dus Thom, wat ik maar wil zeggen....zou je ook met je plannen doorgaan als je vriendin besluit om niet mee te gaan? Ga je dan toch, laat je alles achter en ga je in je uppie een nieuwe start maken in Australie?
 
Hoi Sabien,

Als je er een keer helemaal doorheen zit in Oz, heb je altijd dit forum nog!!!!!!!!!!!!
 
Ik vind het erg knap dat je het in je eentje gaat doen! Ikzelf ben toch wel een gezelligheidsmens. Heb graag mensen om me heen en zou het in mijn eentje nooit redden in Oz. Vooral omdat je in het begin nog maar erg weinig mensen zult kennen daar. Er zijn meer mensen die hier alleen vertrekken naar Oz.
 
[quote author=Sabien link=topic=1549.msg13210#msg13210 date=1113901728]
maarre....zijn er ook mensen de net zoals ik helemaal alleen de grote stap gaan maken.......? :|
[/quote]

Ja zeker.  Mijn visum toegewezen en mijn paspoort is op weg naar Berlijn voor de visum.

Marco
 
:dance:


Je bent al iets verder dan ik dus......nu zal het niet meer lang duren, gefeliciteerd! Wanneer ga je, waar ga je wonen-werken?
 
Voorlopig nog niet  :cry:

Ik ben deeltijdstudent en moet eerst nog mijn studie afronden.  :read:

De schatting is tweede of derde kwartaal volgend jaar.

Marco
 
Ik  kan helaas mijn eigen toekomst niet voorspellen maar als de reis reuze is en ik ongelukkig blijf hier in het belgiëlandje. ...Dan moet ik eevn doorbijten en tranen laten.
Je eigen geluk gaat net over dat van een ander denk ik.

Maar dat zeg ik nu in een obeslist moment.
 
Hey Sabien,

Ik ben er ook zo'n eentje hoor.. Wil ook onwijs graag emigreren, ik word hier helemaal ongelukkig in Nederland en ik kan me niet voorstellen dat ik hier oud kan worden (och jee, oud! ahhh) Maar goed, van mijn familie zal ik geen steun krijgen, dus ik ga het ook helemaal alleen doen..

Hopelijk zit ik binnen nu en 10 jaar in Adelaide of Melbourne :up:

Groetjes,
Anouk
 
Hi Anouk!

Dus jij gaat er ook voor.....! Waarom denk je dat het dan nog zo lang duurt....? :roll:

Gr. Sab
 
Hai,

Ik moet nog opleiding PLUS werkervaring opdoen.. Opleiding is 4 jaar, hoogstens 5 jaar, mag zelf m'n tempo betalen, en dan hoeveel jaar werkervaring ik nodig heb, hopelijk word dat niet te veel.. En dan dat wachten op het visum he..

Groetjes
 
[quote author=Sabien link=topic=1549.msg13210#msg13210 date=1113901728]
maarre....zijn er ook mensen de net zoals ik helemaal alleen de grote stap gaan maken.......? :|
[/quote]

Nou, ik doe het ook helemaal alleen hoor.

In mijn omgeving staan mensen er wel positief tegenover. Ze weten nou eenmaal dat ik anders in elkaar zit dan de meeste anderen. Het lijkt mij zelfs lastiger om het met iemand anders te doen, de aanvraag van het visum althans, omdat je dan voor twee mensen alle papieren in orde moet maken. En als de ander dan ook nog eens minder gekwalificeerd is dan jezelf, dan heb je toch meer kans als je alleen voor jezelf een aanvraag doet.

Het is natuurlijk wel moeilijk als je uiteindelijk helemaal alleen de overstap maakt, omdat je dan helemaal op jezelf aangewezen bent. Maar ja, met een beetje doorzettingsvermogen moet dat toch geen probleem zijn.
 
[quote author=brainysmurf link=topic=1549.msg13249#msg13249 date=1113916681]
Ja zeker.  Mijn visum toegewezen en mijn paspoort is op weg naar Berlijn voor de visum.
[/quote]

Dan moet je mij toch eens uitleggen hoe jij aan een visum bent gekomen als je nog student bent.
Bij een visumaanvraag gaat het toch om opleiding en werkervaring. Of heb je al een andere studie achter de rug?
 
[quote author=AJ link=topic=1549.msg13367#msg13367 date=1113992968]

Het lijkt mij zelfs lastiger om het met iemand anders te doen, de aanvraag van het visum althans, omdat je dan voor twee mensen alle papieren in orde moet maken. En als de ander dan ook nog eens minder gekwalificeerd is dan jezelf, dan heb je toch meer kans als je alleen voor jezelf een aanvraag doet.
[/quote]

Zo werkt het toch niet....als je in je eentje al goed genoeg gekwalificeerd bent om in aanmerking te komen voor een visum, dan hoeft de ander (je partner) aan niet zo heel veel meer te voldoen. Leeftijd is belangrijk en daar heb je geen invloed op en hij/zij moet de IELTS-test halen. Ook dat is weer niet helemaal zo, omdat je er ook voor kan kiezen om een hoge bedrag te betalen bij de visum-aanvraag waar straks in Oz o.a. de engelse les voor je partner uit wordt bekostigd. Je partner hoeft dus niet ook nog een Skills Assessment doen (tenzijn je die extra punten hard nodig hebt, maar die krijg je zonder partner dan ook niet)....

Ik ga dus wel met partner....ik zou het zelfs asociaal van mezelf vinden dat ik wel zou gaan, maar zou zeggen tegen mijn vriendin: ik wil je niet mee hebben, jij blijft maar thuis....  :roll:
 
Of dat je nu alleen of met elkaar een visum aan gaat vragen maakt denk ik inderdaad niet zoveel uit, eerder nog dat je er voordeel van kunt hebben als je alleen net niet aan de punten voldoet (en met opgeleide partner 15 punten extra krijgt....)

En ja, inderdaad gaan en tegen je vriendin zeggen dat ze niet mee mag is inderdaad asociaal. Maar wat nou, zoals bij Thom, dat jij die wens hebt en zij WIL  niet mee, zou je dan toch gaan....?

Maar bovenal, om alles alleen voor te bereiden vind ik inderdaad niet zo erg...alleen straks alleen in dat vliegtuig stappen, baan zoeken, woonruimte, vrienden......dat lijkt me het moeilijkste....gezellig BBQ?.... biertje drinken?..... :tent: :beach: Tja, dan is alleen echt alleen......

Dus ga ik maar lekker veel surfen, daar heb je niemand bij nodig, ha ha! :surfer:

Gr. SAb
 
[quote author=Maluka link=topic=1549.msg13370#msg13370 date=1113993935]
[quote author=AJ link=topic=1549.msg13367#msg13367 date=1113992968]

Het lijkt mij zelfs lastiger om het met iemand anders te doen, de aanvraag van het visum althans, omdat je dan voor twee mensen alle papieren in orde moet maken. En als de ander dan ook nog eens minder gekwalificeerd is dan jezelf, dan heb je toch meer kans als je alleen voor jezelf een aanvraag doet.
[/quote]

ik wil je niet mee hebben, jij blijft maar thuis....   :roll:
[/quote]

je brengt mij op een idee, Assie girls here I come :evil: :evil: :-D
goed2.gif
  :-x :-x

[sub]Laat mijn schatje dit maar niet lezen  :oops:[/sub]
wife_2.gif
 
Ha ha!

Da's natuurlijk wel weer een bijkomend voordeel als je alleen gaat.....Ozzie Ozzie Ozzie! Misschien dat Outback Jack nog wel een leuk broertje heeft.....? :lol:

Maar moet zeggen dat de meeste die hier reageren toch echt allemaal met partner gaan....terwijl ik juist dacht toen ik net met mijn plannen bezig was dat de meeste die dit beslissen juist vrijgezel zijn......?

Zo zie je maar weer....enne...als het allemaal lukt zijn er zo te lezen al genoeg mensen van het forum al in ozzie-land, dus wat dat betreft......meeting aldaar zou ik zeggen..... :drink:


Gr. Sab :sunny:
 
hoi sabien..het ligt eraan waar je naar toe gaat maar je hebt verschillende holland clubs die redelijk actief zijn..kan een startpunt zijn toch? ik vind het in ieder geval megastoer dat je gewoon gaat!!
groetjes, Mir
 
Back
Top