helemaal alleen naar oz.....?

Hoi Sabien! Ik vind je een dappere dodo!

Ik werk met behoorlijk wat mensen die helemaal in hun uppie naar Australie zijn gemigreerd en het enorm naar hun zin hebben. Ik denk eigenlijk, dat je, omdat je zo op jezelf bent aangewezen, misschien daarom juist wel veel meer openstaat voor sociale contacten of veel meer buitendeurse dingen onderneemt dan gestelde mensen zoals Tjarco en ik en nog vele anderen op het forum.

Als je naar Brisbane komt, en je voelt je eenzaam, dan mag je wel een biertje komen drinken bij ons, heur! (en anders ook) :up:
 
[quote author=AJ link=topic=1549.msg13369#msg13369 date=1113993180]
[quote author=brainysmurf link=topic=1549.msg13249#msg13249 date=1113916681]
Ja zeker.  Mijn visum toegewezen en mijn paspoort is op weg naar Berlijn voor de visum.
[/quote]
Dan moet je mij toch eens uitleggen hoe jij aan een visum bent gekomen als je nog student bent.
Bij een visumaanvraag gaat het toch om opleiding en werkervaring. Of heb je al een andere studie achter de rug?
[/quote]

Arjan,

Ik heb een HTS Computerkunden opleiding en bijna 10 jaar werkervaring in de IT. Vier jaar na mijn afstuderen van de HTS ben ik besloten om opnieuw te gaan studeren. Nu in deeltijd en Soc.Wetenschappen aan de VU.

Omdat ik in de laatste fase zit wil ik toch eerst afstuderen en daarna pas naar Australie gaan. Zat ik in het begin van mijn studie dan was ik waarschijnlijk in Australie verder gegaan aan een Australisch universiteit of via de Open Universiteit.

Marco
 
Sabrien zo zie je, je bent niet de enigste die alleen gaat. Aan de ene kant maakt het de stap moeilijker en aan de andere kant ook makkelijker (stel dat je partner niet wil). Ikzelf ben ook van plan om nederland voor ene tijd te verlaten (misschien wel altijd). Wanneer en waarheen weet ik nog niet, maar australie maakt een geode kans. Twee jaar geleden ben ik in mijn eentje naar australie gegaan voor een half jaar stage. Dus geen rondreizen waar je veel mensen tegenkomt. Het was heel moeilijk dat vliegtuig in te gaan alleen, maar na 6 maanden was tweer gigantisch moeilijk om terug te gaan.

Als je het echt wilt kan je prima alleen gaan, dr wonen daar immers ook heel veel mensen  :wink: :up:
 
Hoi Sabien,

Ook ik heb plannen om in mijn eentje naar oz te gaan. Ik had zelf ook al eens de vraag geplaatst of er wel singles gaan emigreren omdat mij ook al op viel dat er wel erg veel stelletjes op dit forum actief zijn.
Zelf loop ik wel tegen het probleem op dat ik te weinig punten heb nl. 110. Ik ben nog druk bezig met kijken of er voor mij wel een mogelijkheid bestaat om in mijn eentje die kant op te gaan....
Hoe kom jij in je eentje aan 120 punten (als ik zo vrij mag zijn) ik heb een opleiding die op de SOL-lijst goed is voor 50 punten en heb 4 jaar werkervaring en kom toch maar tot 110. Heb ik misschien niet goed gelezen of iets over het hoofd gezien (please!)
In ieder geval succes en plezier met je plannen!
 
Misschien kom je wel in aanmerking voor een STNI (70 punten) of SIR visum (110 punten).
 
[quote author=Lost link=topic=1549.msg13680#msg13680 date=1114257185]
Misschien kom je wel in aanmerking voor een STNI (70 punten) of SIR visum (110 punten).
[/quote]
Nooit van gehoord...  :|
Wat zijn dat voor visa?
 
Kijk dan even op de site http://www.immi.gov.au en zoek booklet 6 op, daar staan de visa in omschreven!
 
Als je familie in Australie hebt wonen kun je misschien ook voor een Destignated Australien sponsored visum gaan,dan heb je helemaal geen punten meer nodig!
 
Hey Sabien,

ik ben er ook zo eentje! Ik doe 't alleen ff wat anders. Ik kwam er voorig jaar acher dat ik in aanmerking kom voor een "former resident" visa. Ik heb tot '92 daar gewoond met mijn ouders, heb inmiddels heel wat geregeld, een huis en werk heb ik al, nu alleen nog toestemming! visa aanvraag is al lang (4 maanden) in de molen, ben nu druk bezig met wachten :dizzy: maarja, wachten duurt altijd lang, ik houd me maar steeds voor dat ik hoe dan ook dit jaar weg ben!



Groetjes  Mark
 
[quote author=Wally78 link=topic=1549.msg13808#msg13808 date=1114453292]
maarja, wachten duurt altijd lang, ik houd me maar steeds voor dat ik hoe dan ook dit jaar weg ben![/quote]

ha ha! ik zeg al anderhalf jaar, dat ik voor de zomer, of voor het einde van het jaar weg ben......en het is nog steeds niet gelukt....MAAR......2005 gaat echt mijn jaar worden....zal toch eindelijk wel s goed komen!


[quote author=Chantal link=topic=1549.msg13675#msg13675 date=1114249298]
Hoe kom jij in je eentje aan 120 punten (als ik zo vrij mag zijn) ik heb een opleiding die op de SOL-lijst goed is voor 50 punten en heb 4 jaar werkervaring en kom toch maar tot 110. [/quote]

mijn beroep op de SOL-lijst levert mij 60 punten op....vandaar...dus je hebt niets over het hoofd gezien of je moet proberen of je ook onder een 60 punten beroep een skill assessment kunt doen...
en zoals al gemeld..je kunt altijd nog proberen op een STNI of SIR te gaan... (of trouwen met een ozzie, ha ha :wink:)
 
[quote author=amoz link=topic=1549.msg13644#msg13644 date=1114176214]
Als je naar Brisbane komt, en je voelt je eenzaam, dan mag je wel een biertje komen drinken bij ons, heur! (en anders ook) :up:[/quote]

hou ik je aan.....! :lol:
 
[quote author=Sabien link=topic=1549.msg14290#msg14290 date=1115021113]
[quote author=amoz link=topic=1549.msg13644#msg13644 date=1114176214]
Als je naar Brisbane komt, en je voelt je eenzaam, dan mag je wel een biertje komen drinken bij ons, heur! (en anders ook) :up:[/quote]

hou ik je aan.....! :lol:
[/quote]

No worries!  :later:
 
Hi Sabien,

Zelf ben ik nu precies 1 jaar geleden in m'n eentje naar Melbourne vertrokken. Voorlopig nog op een temporary visum, maar hoop dat het komende jaar te kunnen veranderen. Heb er nog steeds geen spijt van gehad, want het leven en klimaat hier is zoveel prettiger dan in Nederland. Ik werk fulltime, dus heb overdag voldoende aanspraak. 's Avonds regelmatig sporten. Gelukkig wat contacten gelegd, maar het gaat niet super snel. Hangt er ook vanaf hoe je woont denk ik. Als je meer van me wilt weten, let me know!

Jeannette
 
Hoi Sabien,

Nou je raad het vast aan de hand van onze eerdere contacten. Ik ga dus ook alleen.  Heb in Nederland geen baan of studie, geen zin om met 3000 anderen in de rij te staan voor een kutbaantje, dus oz trekt me wel. Ik ken het als backpacker, weet niet of het me bevalt als bewoner. Maar in de weekenden en de vakanties kan je natuurlijk altijd weer gaan backpacken!!!!! En dan heb je in Oz een veel mooiere wereld om je heen dan in NL. Geef mij maar de outvback ipv weer over een slootje springen.

Enne, als het niet lukt, dan moeten we hier misschien maar wat mensen koppelen????  Ik zag al iemand van mijn leeftijd. Anouk geloof ik. Tsja, het is maar een idee....haha

Henk
 
[quote author=Henk J link=topic=1549.msg27248#msg27248 date=1126372278]
Heb in Nederland geen baan of studie, geen zin om met 3000 anderen in de rij te staan voor een kutbaantje, dus oz trekt me wel. [/quote] Is dan wel te hopen dat de grote wervings campagne van Ozzie niet te veel mensen aantrekt, anders kun je alsnog in de rij gaan staan :-D

Groetjes Sander
 
in de rij staan is gezond, maar als je kijkt in NL dan is het wel een hele lange benauwende rij........

Zeg nou zelf, een school had een ad geplaatst voor een concierge. Ze kregen meer dan 800 reacties.. Dat is toch niet normaal meer. Iedereen solliciteert op alles wat los en vast zit.

En waar gaan we dan naar kijken???

Wilen we een mannetje of een vrouwtje?

Een oud, gemiddeld of jong persoon?

Goh wat leuk, deze persoon heb er een fotootje bij gedaan

En ach....wat een leuk verhaaltje schrijft deze persoon...


Ohja, diploma's?? wat is dat ook al weer?????


Snap je nu wat ik bedoel?
 
[quote author=Henk J link=topic=1549.msg27256#msg27256 date=1126373696]

Snap je nu wat ik bedoel?
[/quote]O maar dat begreep ik al hoor, daarom gaan wij ook pleite :-D
 
Maar Uhhh Henk,...
Ben je nou wel of niet aangenomen op die school :evil:
 
Hoi Sabien,

Ik ben ook van plan om alleen de grote stap te maken.
Waar ga je heen, of waar zit je dan kom ik er ook heen.
Als iedereen dat doet die allen naar Australië gaat, dan word het nog gezellig :gossip: :cheers:.
Ik ben hard bezig met uitzoeken wat de kansen zijn :read:  :computer:


Groetjes,
Arnold :later:
 
BEAR!!!!!!!!!!!!!!!!


Ik heb daarop niet gesolliciteerd. En zelfs al zou ik zoiets willen, met zoveel competitie doe ik het alsnog niet. Zonde van mijn tijd. Ik heb nog een betere kans om IETS te winnen in de staatsloterij.
 
Back
Top