Het grote auto topic

Ik heb een Rioby 190cc grasmaaier met Yamaha blok. Echt een beest. Heeft een motor dus kan nog net in dit topic 😁90BAA3C3-9AAE-4DA8-B61E-65584F381BE3.jpeg
 
Bullbar is nuttiger dan een rock slider.
Moet zeggen dat de ClearView steps/sliders zijn erg handing maar $$$ en niet voor ieder auto beschikbaar.
 

Laat Alice het niet horen! (Alice is vernoemd naar een nogal psychopathisch karakter uit de serie Luther, als je ziet waar Alice toe in staat is, zul je haar nooit meer afvallen ;) )

En ja, ik had hem gezien (hij is beetje boven budget, maar wel fijner dan de 'new Defender').
Bowlers zijn super cool. 10 jaar geleden schreeuwde Richard Hammond, een Bowler rijdende: "I am a driving god!" Dat had meer te maken met de super off-roader dan met zijn eigen rijden wellicht ;)
 
Weet nog goed dat ik die gedurende onze trips een paar keer tegen ben gekomen :up:
Als ik kijk naar de prijs en de techniek weet ik niet of we ze heel veel gaan zien, maar het is een welcome return. (Unimog, OKA enz. is natuurlijk altijd een niche binnen een niche markt)
Onze allereerste campingtrip in Oz was met een OKA Over the Gibb .. long time ago!
 
Over Unimog gesproken...

Na een weekendje weg met de Defender + trailer en motoren, om wat door de de NSW hills te crossen en kamperen, weer nieuwe inspiratie opgedaan. Zojuist hebben Miss Bang en myself weer naast de truck gestaan met de rolmaat, YouTube at hand en brainstormen maar!

Nu even een drukke week op werk, maar hoop binnenkort een nieuw schetsje te maken van de ultieme OZ Toy Hauler/Camper/4x4 ;)
 
Zo, eerste service beurtje van de Unimog gedaan. Zeg maar gerust service BEURT. Eerste keer werken aan een 'nieuwe auto' is altijd wat tijdrovender en spannender dan zeg maar de Jeep die je nu al een paar keer een beurt gegeven hebt.

De tussenstand zover
  • 15 liter motor olie
  • 2.5 liter voor-differentieel
  • 2.5 liter achter-differentieel
  • 4x 0.5 liter per portal hub (er zit een 'mini-vertragingsbakje' in elk wiel
  • 2x oliefilter
  • 1x brandstof pre-filter
  • 2x brandstof main-filter
  • 1x lucht filter
Ongeveer 550 dollar aan olie en parts. Dus als je alles zelf doet valt het me ook weer niet tegen. Luchtfilter is relatief duur met $250. Alle onderdelen origineel Mercedes, dus daar is wellicht nog wat te winnen.

Alle oude olie uit de portals en de differentiëlen zag er goed uit. Mooi van kleur, geen water of metaal gruis er in (dat had vervelend geweest...)
Olie van de motor was gewoon zwart, zoals het altijd bij een diesel is eigenlijk.

Van de week nog even de 5 verschillende V-snaren vervangen, en dan zou ze er weer even tegen aan moeten kunnen!
 
@SteveSW @FritsC

Matilda!

1. Matilda, also spelled Mathilda and Mathilde, is the English form of the Germanic female name Mahthildis, which derives from the Old High German "maht" (meaning "might, strength") and "hild" (meaning "battle").

>>> Matilda vertaald dus als: Strong in Battle. Passend voor een Ex-Army truck.


2. "Waltzing Matilda" is Australia's best-known bush ballad, and has been described as the country's "unofficial national anthem".[1]
The title was Australian slang for travelling on foot (waltzing) with one's belongings in a "matilda" (swag) slung over one's back. A swag is a portable sleeping unit.[1] It is normally a bundle of belongings rolled in a traditional fashion to be carried by a (foot) traveller in the bush.


>>> Matilda is dus een soort van 'verplaatsbaar kampeer arrangement' in Australische slang. Passend voor een kampeer vehicle (to-be).
 
Back
Top