Het is bijna zover!

Jaap

Member
We hebben inmiddels een case officer, de VOG's zijn okay nu alleen as donderdag nog de medische keuring in Amsterdam. Gezellig met z'n vieren!
Daarna alles inleveren en dan wachten. We hopen voor eind juni het visum te hebben!!
Vrijdag komt er een makelaar om een verkoopplannetje voor het huis te maken. We hopen dat de prijzen niet te ver zakken komend jaar.
Wel een gek idee dat na 2.5 jaar wachten het nu echt gaat beginnen:) En..dat we ons plan aan iedereen moeten/mogen gaan vertellen :(
We hebben maximaal een half jaartje gereserveerd om ons voor te bereiden voor onze start in Australie. We hopen alvast werk te hebben voor we vetrekken, tenminste 1 van ons. Maar zoniet.. dan niet, dan maar een hoop 'connecties' alvast opbouwen.
Tot zover, ik zal het forum in de gaten houden voor reacties of andere handige topics.
Groetjes
Jaap
 
Ik zie je verhaal nu pas, dus ik heb overige draadjes, als je die al hebt, ook nog niet gelezen.
Maar ziet er goed uit, succes met de medische keuring en het vervolg! Ik lees mee! En zoek ondertussen of je nog ergens anders een draadje verstopt hebt 😉
 
Klinkt goed! Ook lekker om concreet bezig te zijn met alles wat bij de verhuizing komt kijken. Op moment van schrijven loopt de fotograaf van onze makelaar rond, eind deze week gaat ons huis te koop. Wordt dan wel echt.

Ik las in je voorsteldraadje dat jullie op de 491 gaan. Hebben jullie die al 2,5 jaar lopen? Dus na indienen (received) zolang wachten?
 
Klinkt goed! Ook lekker om concreet bezig te zijn met alles wat bij de verhuizing komt kijken. Op moment van schrijven loopt de fotograaf van onze makelaar rond, eind deze week gaat ons huis te koop. Wordt dan wel echt.

Ik las in je voorsteldraadje dat jullie op de 491 gaan. Hebben jullie die al 2,5 jaar lopen? Dus na indienen (received) zolang wachten?
In dat geval was het minder lang wachten. We hebben vorig jaar mei het visum betaald, dus al met al klein jaar gewacht op een case-officer. Ergens begin 2020 waren we gestart met de algehele procedure.

Het huis verkopen lijkt me ook enorm spannend. Alles achterlaten en verkopen. Succes!
 
Vandaag visa Granted!
Dat ging veel sneller dan verwacht, lijkt erop dat de werkwijze is veranderd bij de immigratiedienst. We dachten nog 6 weken te moeten wachten, maar 3 dagen na insturen resultaten medische keuring heeft het hele gezin het visum. Een hele verassing.
Wellicht leuk om te weten voor mensen die dit nog te wachten staat!
tbc
 
Vandaag visa Granted!
Dat ging veel sneller dan verwacht, lijkt erop dat de werkwijze is veranderd bij de immigratiedienst. We dachten nog 6 weken te moeten wachten, maar 3 dagen na insturen resultaten medische keuring heeft het hele gezin het visum. Een hele verassing.
Wellicht leuk om te weten voor mensen die dit nog te wachten staat!
tbc
Gefeliciteerd! Ook feestje?? 😉🇦🇺🦘
 
Hoi! De voorbereidingen gaan verder en wij zoeken momenteel rond Perth voor een leuke plek om te gaan huren. We zoeken een huurwoning, liefst gemeubileerd voor 4 personen, met kinderen van 1 en 3 jaar. Geen idee wat de fijnere (en betaalbare) buurten rond Perth zijn voor een jong gezin.
Misschien hebben anderen hier al ervaring mee?
Groetjes!
 
@Zwerver is Perthian met kids. Wellicht komt tie even langs hier.

Maar bedenk ook even wat je verder belangrijk vindt. Nieuwe wijk, oudere wijk, inner city of suburbia, bush or beach enz.
 
Hoi! De voorbereidingen gaan verder en wij zoeken momenteel rond Perth voor een leuke plek om te gaan huren. We zoeken een huurwoning, liefst gemeubileerd voor 4 personen, met kinderen van 1 en 3 jaar. Geen idee wat de fijnere (en betaalbare) buurten rond Perth zijn voor een jong gezin.
Misschien hebben anderen hier al ervaring mee?
Groetjes!
Hi, ik kan je rond de omgeving Perth niet helpen. Voor mij veel te druk daar😉. Wij wonen een heel stuk onder Perth. Ik weet dat er veel mensen gaan werken in Perth en die gaan met de trein. Wat overigens goed werkt. (35/40 min.)

Enige wat ik weet dat het hier op dit moment heel lastig is om een huurhuis te vinden. Gemeubileerd heb ik in deze omgeving nog nooit voorbij zien komen. Wellicht is een Airbnb of huizen oppas een optie. Ik weet niet hoe het in Perth zit met het aanbod voor gemeubileerde huizen en hoe daar op dit moment met de huurhuizen gaat.

Volgens mij zijn de huurhuizen in heel WA een probleem op dit moment. Daarnaast moet je zorgen dat je goede referenties hebt, dat je kunt laten zien dat je de huurwoning kunt betalen (inkomen).
Inderdaad wat @afterbang aan geeft denk goed na wat je precies wilt, qua wijk, opbouw van de wijk en met de leeftijd van een kind van 3, check alvast de public scholen als je naar een public school wilt gaan. Hier ga je namelijk naar de school in de wijk waar je woont.

Als je vragen hebt over WA laat het weten.
Succes ermee!
 
Hoi! De voorbereidingen gaan verder en wij zoeken momenteel rond Perth voor een leuke plek om te gaan huren. We zoeken een huurwoning, liefst gemeubileerd voor 4 personen, met kinderen van 1 en 3 jaar. Geen idee wat de fijnere (en betaalbare) buurten rond Perth zijn voor een jong gezin.
Misschien hebben anderen hier al ervaring mee?
Groetjes!
Hoi!

Je vraagt wel zo'n beetje het onmogelijke :)

Eerst even een paar vraagjes:

1) Is dit voor tijdelijke huur of permanente huur
2) Waar wil je wonen, niet een specifieke suburb maar meer wat voor omgeving. Perth is 125 km lang en 80 km breed (als je alleen naar de Perth metro area kijkt, zeg maar van Two Rocks naar Mundarah).
3) Wat is je budget wat je denkt beschikbaar te hebben voor huur
4) Huis, town house, appartement?

1 en 4 zijn belangrijk omdat we dan weten of je problemen hebt met AirBnB of iets als Perth Stayz of Short Rental Perth.
2 is belangrijk want het maakt nogal wat uit of je NOR or SOR woont, dicht bij het strand of juist in de Hills.
3 spreekt voor zich :)

Om een idee te krijgen (en ja, deze map klopt redelijk):

Annotation 2023-05-10 144301.jpg
 
Hoi!

Je vraagt wel zo'n beetje het onmogelijke :)

Eerst even een paar vraagjes:

1) Is dit voor tijdelijke huur of permanente huur
2) Waar wil je wonen, niet een specifieke suburb maar meer wat voor omgeving. Perth is 125 km lang en 80 km breed (als je alleen naar de Perth metro area kijkt, zeg maar van Two Rocks naar Mundarah).
3) Wat is je budget wat je denkt beschikbaar te hebben voor huur
4) Huis, town house, appartement?

1 en 4 zijn belangrijk omdat we dan weten of je problemen hebt met AirBnB of iets als Perth Stayz of Short Rental Perth.
2 is belangrijk want het maakt nogal wat uit of je NOR or SOR woont, dicht bij het strand of juist in de Hills.
3 spreekt voor zich :)

Om een idee te krijgen (en ja, deze map klopt redelijk):

View attachment 1967
@Zwerver ik heb deze kaart nog nooit gezien. Echt cool en het klopt zeker denk ik. Ik wilde meteen checken wat ze zeiden over onze area helaas gaat het niet verder naar onder dan Freo
 
Is die map er ook voor andere steden/gebieden?
Als je op map klikt in bericht van Zwerver dan ga je naar de link. Ik heb ff gecheckt, Brisbane en Sydney kun je het ook zien. Ik moet zeggen Sydney klopt goed. Het is relatief up to date. Ik zag namelijk bij Sydney in de regio waar wij eerst woonde, de tekst staan covid outbreak. That's true 😉
 
Hoi!

Je vraagt wel zo'n beetje het onmogelijke :)

Eerst even een paar vraagjes:

1) Is dit voor tijdelijke huur of permanente huur
2) Waar wil je wonen, niet een specifieke suburb maar meer wat voor omgeving. Perth is 125 km lang en 80 km breed (als je alleen naar de Perth metro area kijkt, zeg maar van Two Rocks naar Mundarah).
3) Wat is je budget wat je denkt beschikbaar te hebben voor huur
4) Huis, town house, appartement?

1 en 4 zijn belangrijk omdat we dan weten of je problemen hebt met AirBnB of iets als Perth Stayz of Short Rental Perth.
2 is belangrijk want het maakt nogal wat uit of je NOR or SOR woont, dicht bij het strand of juist in de Hills.
3 spreekt voor zich :)

Om een idee te krijgen (en ja, deze map klopt redelijk):

View attachment 1967

Hoi! dankjewel voor de uitgebreide reactie. Handige kaart! Inderdaad onze wens is een beetje onmogelijk ik zal het inderdaad proberen te specificeren:) In Perth zelf wordt t m niet, te duur en te druk. We zoeken naar iets er buiten.

-tijdelijke huur, laten we zeggen 6 maanden maximaal. Want we willen eigenlijk zsm gaan kopen.
-liefst in een rustige en veilige buurt. Liefst niet al te ver van het strand (is dat NOR?? waar staat het voor haha). De trein pakken naar werk geen probleem (ca 40 min).
-budget voor huur is circa 500 - 600 AUD per week
-een huis

Ik hoop dat dit al iets specifieker is? Het helpt wel degelijk zo een paar kritische vragen vanaf echte Perthians

Groetjes
 
Hi, ik kan je rond de omgeving Perth niet helpen. Voor mij veel te druk daar😉. Wij wonen een heel stuk onder Perth. Ik weet dat er veel mensen gaan werken in Perth en die gaan met de trein. Wat overigens goed werkt. (35/40 min.)

Enige wat ik weet dat het hier op dit moment heel lastig is om een huurhuis te vinden. Gemeubileerd heb ik in deze omgeving nog nooit voorbij zien komen. Wellicht is een Airbnb of huizen oppas een optie. Ik weet niet hoe het in Perth zit met het aanbod voor gemeubileerde huizen en hoe daar op dit moment met de huurhuizen gaat.

Volgens mij zijn de huurhuizen in heel WA een probleem op dit moment. Daarnaast moet je zorgen dat je goede referenties hebt, dat je kunt laten zien dat je de huurwoning kunt betalen (inkomen).
Inderdaad wat @afterbang aan geeft denk goed na wat je precies wilt, qua wijk, opbouw van de wijk en met de leeftijd van een kind van 3, check alvast de public scholen als je naar een public school wilt gaan. Hier ga je namelijk naar de school in de wijk waar je woont.

Als je vragen hebt over WA laat het weten.
Succes ermee!
Goed om te weten. We gaan iets zoeken onder of boven Perth, wellicht kan Airbnb een uitkomst bieden. Ik zie op realestate.com.au wel wat voorbij komen, maar dat is inderdaad niet gemeubileerd. dat wordt dan misschien toch een containertje mee....
Ik ga alvast referenties scoren in ieder geval. Thanks!
 
Wij verschepen ook een aantal kub die kant op met container. Aangezien we niet een hele container vullen hebben we geen garantie dat het meteen in de haven Perth aankomt. Kans is groter dat het eerst richting Sydney gaat. Wellicht kunnen we samen een container vullen.

Wanneer willen jullie vertrekken?
 
Back
Top