Het is bijna zover!

- Cover letter waarom jij en niet al die anderen met een cover letter dat huis dient te hebben
- Zorg ervoor dat je je geschiedenis meeneemt. Je hebt een huis in Nederland gekocht? Zorg er dan voor dat je een schrijven hebt wat aantoont dat je altijd op tijd je hypotheekaflossingen hebt betaald
- Referenties. Dit is lastig als je niet gehuurd hebt van te voren, maar je zult referenties moeten overleggen die aantonen dat jij de meest geschikte kandidaat bent om dat huis te huren
- Met je twee kinderen (wij hebben ze ook en kwamen rond dezelfde leeftijd naar AU) is het handig als je een verklaring hebt dat ze niet op de muren gaan tekenen etc.
Dankjewel, we gaan alles verzamelen. en geen stiften in huis nemen:p
 
Plus: Foto’s van het huis dat je verkocht hebt dat laat zien dat je netjes bent. Wij hadden ook een brief van de verkopende makelaar dat we een keurig huis hadden.
 
Plus: Foto’s van het huis dat je verkocht hebt dat laat zien dat je netjes bent. Wij hadden ook een brief van de verkopende makelaar dat we een keurig huis hadden.
We hebben een mooie brochure van het huis dat we verkocht hebben. Dus dat komt wel goed. Goed idee!
 
Hallo! Even een update, en wat aanvullende vragen over een huurhuisje vinden.

We hebben inmiddels tickets geboekt en begin oktober dit jaar vliegen we richting Down Under. Met onze twee kindjes (1 en 3) gaan we het avontuur beginnen. We hopen in november tm januari en (huur)huisje te kunnen vinden in de omgeving Mandurah-Rockinham. Maar eerst even toeren vanuit Melbourne met een mooie camper :). We hebben er zin in!!! Daarna een maandje B&B in Mandurah.
We weten inmiddels dat de huizenmarkt lastig is en vrij prijzig, maar ja we moeten toch ergens wonen...
Ons budget is ongeveer 500 per week. We zien wel veel opties op realsetate.com.au en domain. Maar er zullen wel meer geïnteresseerden zijn!
Heeft iemand recente (praktische) ervaring misschien met een huis huren? We hebben (nog) geen vast werk maar natuurlijk wel een aardig zakcentje mee vanuit NL (verkoop van ons huis). Uiteraard gaan we zsm op zoek naar werk :) Maar wat willen de ze graag zien als je gaat inschrijven op een huurhuis? We dachten zelf inmiddels aan een 'coverletter' en vooral fysiek aanwezig aanwezig zijn. Op afstand gaan we het niet proberen.

Nou ja.. alle tips zijn welkom. Dan weten we of we überhaupt een beetje kans maken of dat we alvast voor langere tijd een B&B moeten reserveren.

Groetjes!
Hi,
Begint op te schieten, wat betreft je portfolio, zijn referenties en dat je laat zien dat je beschikt over voldoende middelen heel belangrijk. Dus alle tips die je al hebt gekregen ga die gebruiken.

Ik ben alleen bang dat je weekbedrag iets omhoog moet gaan zetten. Rond de 500 per week krijg je op dit moment geen huurwoning, je moet al snel denken aan 550 per week in een goede buurt. Toevallig heb ik vorige week met een makelaar gesproken over het verhuren van een huis als je investment property koopt. Die vertelde wat erop dit moment gebeurd dat veel huurders die op zoek zijn naar een huurwoning een hoger weekbedrag aanbieden dan daadwerkelijk geadverteerd is.

Ik denk dat nog een goede tip is om iets meer per week te bieden wat er daadwerkelijk gevraagd wordt.

Heel veel succes ermee!
 
Hi,
Begint op te schieten, wat betreft je portfolio, zijn referenties en dat je laat zien dat je beschikt over voldoende middelen heel belangrijk. Dus alle tips die je al hebt gekregen ga die gebruiken.

Ik ben alleen bang dat je weekbedrag iets omhoog moet gaan zetten. Rond de 500 per week krijg je op dit moment geen huurwoning, je moet al snel denken aan 550 per week in een goede buurt. Toevallig heb ik vorige week met een makelaar gesproken over het verhuren van een huis als je investment property koopt. Die vertelde wat erop dit moment gebeurd dat veel huurders die op zoek zijn naar een huurwoning een hoger weekbedrag aanbieden dan daadwerkelijk geadverteerd is.

Ik denk dat nog een goede tip is om iets meer per week te bieden wat er daadwerkelijk gevraagd wordt.

Heel veel succes ermee!
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Hier hebben we zeker wat aan!
 
Ik hoop het goede draadje, maar even een update.
Volgende week vliegen we met ons 491 visum richting Australië en gaat ons nieuwe avontuur echt beginnen. Dankzij dit forum een hoop te weten gekomen en vaak daarmee veel geholpen :) Dank daarvoor! We hebben er veel zin in met z'n vieren het vliegtuig in te stappen richting Melbourne en daarna met camper richting Perth. Even een maandje vakantie eerst en daarna settelen in WA. Het zijn bijzondere weken zo vlak voor het vertrek..!
Groetjes
 
Ik hoop het goede draadje, maar even een update.
Volgende week vliegen we met ons 491 visum richting Australië en gaat ons nieuwe avontuur echt beginnen. Dankzij dit forum een hoop te weten gekomen en vaak daarmee veel geholpen :) Dank daarvoor! We hebben er veel zin in met z'n vieren het vliegtuig in te stappen richting Melbourne en daarna met camper richting Perth. Even een maandje vakantie eerst en daarna settelen in WA. Het zijn bijzondere weken zo vlak voor het vertrek..!
Groetjes
Yep, laatste weken zijn bijzonder. Geniet van de ups en downs. Het is een unieke tijd die je waarschijnlijk niet nog een keer meemaakt. 👍
 
Jullie pakken het goed aan. Je verlaat NL in nazomerse omstandigheden en komt aan in voorzomerse omstandigheden in Oz. M.a.w. het hele jaar zomer. Ik had het ook zo geregeld in 2017 (kwam op 3 september aan in warm Melbourne vanuit een loeihete zomer in NL). Als je het andersom plant is het soms afzien :cool: . NL vriendin van mij dates een Kiwi en in afwachting van NZ PR komt ze iedere keer in mei aan in Wellington (brrr) en in november weer terug in NL (brrr). Die heeft al 4 jaar geen zomer gezien ...
 
Jullie pakken het goed aan. Je verlaat NL in nazomerse omstandigheden en komt aan in voorzomerse omstandigheden in Oz. M.a.w. het hele jaar zomer. Ik had het ook zo geregeld in 2017 (kwam op 3 september aan in warm Melbourne vanuit een loeihete zomer in NL). Als je het andersom plant is het soms afzien :cool: . NL vriendin van mij dates een Kiwi en in afwachting van NZ PR komt ze iedere keer in mei aan in Wellington (brrr) en in november weer terug in NL (brrr). Die heeft al 4 jaar geen zomer gezien ...
brrr...nee ik zou dat proces inderdaad omkeren😄
 
Hallo! Update van ons, de tussen in WA, Perth. Inmiddels met zn vieren neergestreken in een gezellig huurhuisje bij erg vriendelijke Australiërs op het erf. Omgeving Wungong, half uurtje vanaf Safety Bay. We hebben eerst een maandje rondgereden in een camper, van Melbourne naar Perth. Een mooie reis door Victoria, SA en WA. Heeeel veel moois gezien. Maar ook stukken helemaal niks :) Dan lijkt alles op elkaar haha. Hierna een maandje in Mandurah gewoond, vlakbij het waterfront. Het werd al snel kerst gevierd (vanaf 1 dec), dus genoeg te zien. Ook dolfijnen die spontaan langszwemmen trouwens. Hoef je geen tourtje voor te boeken... Nu dus in Wungong, met veel ruimte en mooie heuvels in de achtertuin.
Werk, dat zoeken we nog. Iets in de landscape design/horticulture/gardening en in hospitality&events (managing). We hebben inmiddels meegekregen dat als je mensen kent van hier, de banen wat 'toegankelijker' worden (dan alleen via SEEK en JORA en INDEED). Dus mochten er nog local Perthians zijn die tips hebben.... :-D

Verder vermaken we ons prima, met onze twee kids. Er valt nog genoeg te ontdekken en te regelen, maar genoeg tijd over voor leuke dingen:)
Vandaag de Unox- Dutch-NewYear - duik gedaan, dat was superleuk! lekker lang in het water gebleven, heerlijk was het.

4c7a6da5-2e59-45de-bb8d-7f8353b273de.jpeg
 
Back
Top