Het is moeilijk een goed huis te vinden in australie.

heidi

New Member
Hallo allemaal,

Zoals sommige van jullie weten ben ik net aangekomen in australie en we zijn druk op zoek naar een woning.
nou ik kan jullie vertellen dat dat geen makkelijke klus is. We zijn al een week aan het rond rijden en hebben heel het internet afgepluist en alle makelaars afgegaan.
Op zich is er zat te huur maar dan moet je niet kijken waar je in komt te wonen. alle weatherboard huizen zijn al jaren niet meer geverft. De meeste huizen die rond de 150 tot 180$ per week zitten zien er gewoon echt niet uit. Een verrotte keuken, de meeste huizen zijn helemaal verzakt en er ligt van dat mooie bloementjes tapijt in uit het jaar 0
Het stinkt er van de vocht, sommige hebben alleen maar een hout kachel in de livingroom. en nog erger we hebben een paar huizen bezocht waar de wc buiten is. Nou lekker dan.
Op de foto ziet het er allemaal leuk uit totdat je er voor staat, dan geef je gauw gas! En zie je dan een keer een mooi en verzorgt huis dan bel je gelijk en dan is het sorry die hebben we net verhuurd.
Ik kan jullie zeggen dat ik er aardig chaggie van werd. we wonen nu bij mijn schoon ouders en ik ben wel toe aan een eigen huis.
Nu hebben we gekeken in een duurdere prijsklasse van 200$ per week. en zelfs dan kom je nog van die oude doorgezakte dingen tegen.
Maar goed maandag hebben we een afspraak bij twee huizen en we hebben al door de ramen naar binnen gekeken en ik moet je zeggen dat ziet er mooi en schoon uit.
We hebben ook gekeken voor een unit maar dan heb je helemaal geen tuin en je mag er geen honden hebben.
Dus ik blijf maar duimen dat we maandag een huisje hebben naar ons zin.
Ook omdat we al meubels hebben gekocht en die moeten toch ergens staan. :)

groetjes heidi
 
heidi said:
Hallo allemaal,

Zoals sommige van jullie weten ben ik net aangekomen in australie en we zijn druk op zoek naar een woning.
nou ik kan jullie vertellen dat dat geen makkelijke klus is. We zijn al een week aan het rond rijden en hebben heel het internet afgepluist en alle makelaars afgegaan.
Op zich is er zat te huur maar dan moet je niet kijken waar je in komt te wonen. alle weatherboard huizen zijn al jaren niet meer geverft. De meeste huizen die rond de 150 tot 180$ per week zitten zien er gewoon echt niet uit. Een verrotte keuken, de meeste huizen zijn helemaal verzakt en er ligt van dat mooie bloementjes tapijt in uit het jaar 0
Het stinkt er van de vocht, sommige hebben alleen maar een hout kachel in de livingroom. en nog erger we hebben een paar huizen bezocht waar de wc buiten is. Nou lekker dan.
Op de foto ziet het er allemaal leuk uit totdat je er voor staat, dan geef je gauw gas! En zie je dan een keer een mooi en verzorgt huis dan bel je gelijk en dan is het sorry die hebben we net verhuurd.
Ik kan jullie zeggen dat ik er aardig chaggie van werd. we wonen nu bij mijn schoon ouders en ik ben wel toe aan een eigen huis.
Nu hebben we gekeken in een duurdere prijsklasse van 200$ per week. en zelfs dan kom je nog van die oude doorgezakte dingen tegen.
Maar goed maandag hebben we een afspraak bij twee huizen en we hebben al door de ramen naar binnen gekeken en ik moet je zeggen dat ziet er mooi en schoon uit.
We hebben ook gekeken voor een unit maar dan heb je helemaal geen tuin en je mag er geen honden hebben.
Dus ik blijf maar duimen dat we maandag een huisje hebben naar ons zin.
Ook omdat we al meubels hebben gekocht en die moeten toch ergens staan. :)

groetjes heidi
Oh, jee, irritant!

Ik hoop dat het in Perth beter is(denk niet heel veel). Gelukkig weet ik het ook al een beetje, en vind het niet zo erg een oud huis. Als de badkamer maar redelijk is, en de wc binnen!! :D
Ik vrees wel(trouwens, is niet zo erg, tuin nog niet nodig) dat het voor ons wel een unit of zo wordt.

Nou, SUCCES!!

groetjes

Simone
 
Hoi Heidi,

$150 - $180 per week is toch ook niet heel veel geld voor een huis? Als ik op het internet kijk zie ik inderdaad alleen maar 'krotten' voor bedragen onder de $200.

Jeroen
 
Hoi Heidi,

Wat ontzettend leuk om wat van je te horen uit Aussie! Balen zeg dat het moeilijk is om een redelijk huis te krijgen. Hopelijk hebben jullie maandag meer geluk!

Louw.
 
Wat vervelend! Je hoort ook wel goede verhalen (bv van mensen die meteen een goed huis MET zwembad vinden) hoor, maar ik vrees dat je meestal wel lang moet zoeken. Ik denk dat de kans altijd wel groter is bij huurhuizen dat ze niet goed zijn, de eigenaren willen er zo min mogelijk aan doen en zo veel mogelijk aan verdienen. ook zitten mensen er niet lang, dus er gaan hopen gezinnen per jaar doorheen, niet echt bevordelijk voor de staat van de woning.
Gaan jullie op termijn iets kopen?
 
Hoi Heidi,

Ik dacht al, hoe gaat het met die meid. Lange tijd nix gehoord. Hoe is de reis gegaan, heb je nog business gevlogen??

Waar ben je aan het kijken voor huizen? In Brisbane in de buurt of ergens anders. Ik ben het vergeten waar je naar toe ging. Maar wat een verhaal trouwens over die huizen. Van een huis huren, ben je toch wat afhankelijker, hoe de staat en inrichting is. Maar wat Jeroen aangeeft is 150 AUS toch niet zo veel per week, dat is toch 80 euro of zo??? Het blijft wel geld natuurlijk.

Hoe bevalt het om daar te zijn en hoe is de omgeving en de mensen etc. VERTEL... :wink: Ik begrijp, dat je belangrijkere dingen aan je hoofd hebt, dan achter die pc te duiken. Als je tijd hebt hoor ik graag van je.

tot die tijd heel veel succes en toi toi..... :lol: :wink: :wink:
 
wij gaan in bendigo wonen. We hebben afgelopen maandag op drie huizen ons ingeschreven en we horen woensdag of het gaat lukken. Helaas waren er meer mensen die geintresseerd waren dus we moeten maar afwachten. Ik hoop het echt want bij je schoonouders slapen is ook niet echt alles. Maar altijd nog beter in een hotel.
De omgeving hier is heel mooi. Heel veel heuvels en je hebt de ruimte.
Het weer is hier nu niet echt heel mooi omdat het winter is, maar heb niet te klagen. Je kan hier niet uitslapen omdat je elke ochtend wakker gemaakt wordt door vogeld, papagaaien.
Op zich is een 150 dollar niet veel per week. Maar gas water en licht komt er ook nog bij. En een aansluiting op het internet en tv is een stuk duurder dan in nederland. En we moeten heel veel sparen. Omdat we volgend jaar zelf een huis willen bouwen en een stuk grond kost hier ook aardig wat geld. Dus vandaar dat we het eerste jaar niet echt duur willen zitten. Want je investeerd namelijk nergens in je brengt alleen maar geld weg. Mijn vriend is al aan het werk en ik wil het eerst even rustig aan doen. mijn engels is nog niet zo heel goed en dat wil ik eerst doen. Verder moet ik mijn rijbewijs omlaten zetten, en heb een theorie boek gekregen en die ben ik nu aan het door spitten. Het links rijden is wel wennen voor mij heb al een paar keer spook gereden :?
Eind van deze maand gaan we mijn visum aanvraag indienen en dan krijg ik gratis engelse les en dan kan ik ook gaan werken, want thuis zitten is niks voor mij. Nou iedereen de groeten, ga lekker in de zon zitten
 
Hoi Heidi,

Leuk dat je alweer zo snel online bent om ons op de hoogte te houden van jullie avonturen! Ik kan me voorstellen dat je je niet op je gemak voelt bij je schoonouders. Wij logeren ook altijd bij mijn schoonouders als we in Oz met vakantie gaan maar dan weten we dat het maar tijdelijk is :wink:

Succes met het vinden van een geschikte woning. Ik had al zo'n vermoeden dat het niet eenvoudig is om een goed huurhuis te vinden....

O ja, a.s. zondag is de Bemmelse dweildag, ik zal dan eens voor je gaan kijken of het weer een gezellige boel wordt 8)

KC
 
Heel veel succes met het vinden van een woning, en probeer een huurkontrakt voor minimaal een jaar te nemen. Kan je meestal wel over de prijs onderhandelen. Helaas zijn de woningen in Oz niet zo onderhouden als in Nederland, maar het is gelukkig maar tijdelijk.

ff een opstekertje: In Sydney en omgeving waren de huizen onder de 500 dollar niet eens te vinden, en als het er was dan wilde ik niet eens mijn hond in laten wonen.

Hoop de volgende keer te horen dat jullie een leuke woning hebben gevonden.
 
Ebony said:
Heel veel succes met het vinden van een woning, en probeer een huurkontrakt voor minimaal een jaar te nemen. Kan je meestal wel over de prijs onderhandelen. Helaas zijn de woningen in Oz niet zo onderhouden als in Nederland, maar het is gelukkig maar tijdelijk.

ff een opstekertje: In Sydney en omgeving waren de huizen onder de 500 dollar niet eens te vinden, en als het er was dan wilde ik niet eens mijn hond in laten wonen.

Hoop de volgende keer te horen dat jullie een leuke woning hebben gevonden.

Hoi Ebony,

Hoe was jullie trip??? Een leuk huis gevonden en een goed school??? Of moet ik eerst vragen, is het jullie wel bevallen en gaan jullie wel?? Ben heel benieuwd, naar jullie ervaringen.

Groetjes
 
Joehoe we hebben een huis!!!
wel is waar niet in bendigo maar in castlemain. We hadden ons ingeschreven op 4 huizen in bendigo maar allemaal afgewezen, dat komt omdat we geen referenties kunnen opgeven van andere huurbazen. Vandaag naar castlemain gegaan en we hebben nu een pas gebouwd landhuis voor 900 dollar per 4 wkn. Het is een mooi groot huis en alles is nieuw. Dinsdag moeten we de sleutels ophalen en kunnen we erin.
Kunnen we eindelijk onze meubels ophalen die nog steeds in de winkel staan. Ik weet dat sidney nog erger is als hier.
Op dit moment gaan heel veel mensen vanuit melbourne terug de country in en daarom is het ook zo moeilijk om een goede woning te vinden.
Maar goed we hebben er eindelijk een, was al bang dat de container eerder kwam dan ons huis. De container komt 23 juni aan dus dan kan ik de rest van onze spullen uitpakken.
 
heidi said:
Joehoe we hebben een huis!!!
wel is waar niet in bendigo maar in castlemain. We hadden ons ingeschreven op 4 huizen in bendigo maar allemaal afgewezen, dat komt omdat we geen referenties kunnen opgeven van andere huurbazen. Vandaag naar castlemain gegaan en we hebben nu een pas gebouwd landhuis voor 900 dollar per 4 wkn. Het is een mooi groot huis en alles is nieuw. Dinsdag moeten we de sleutels ophalen en kunnen we erin.
Kunnen we eindelijk onze meubels ophalen die nog steeds in de winkel staan. Ik weet dat sidney nog erger is als hier.
Op dit moment gaan heel veel mensen vanuit melbourne terug de country in en daarom is het ook zo moeilijk om een goede woning te vinden.
Maar goed we hebben er eindelijk een, was al bang dat de container eerder kwam dan ons huis. De container komt 23 juni aan dus dan kan ik de rest van onze spullen uitpakken.

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Nu kun je echt beginnen met settelen en alles je eigen maken. Erg fijn,dat het ook een nieuw huis is!!!! Moet je nog wel alles schilderen enzo??
 
Heej ! Congrats ! Good on ya mate! :wink:

En nu kunnen jullie een begin met de rest van julllie leven Down Under maken ! Geniet er maar van !
 
Hallo Heidi,

Gefeliciteerd met jullie woning en nu kan het genieten beginnen.
En fijn dat het een nieuwe woning is alles mooi en schoon.
En de prijs is natuurlijk ook goed.
Heel veel succes met het inrichten en leuk hoor al die nieuwe meubels.
 
heidi said:
Joehoe we hebben een huis!!!
wel is waar niet in bendigo maar in castlemain. We hadden ons ingeschreven op 4 huizen in bendigo maar allemaal afgewezen, dat komt omdat we geen referenties kunnen opgeven van andere huurbazen. Vandaag naar castlemain gegaan en we hebben nu een pas gebouwd landhuis voor 900 dollar per 4 wkn. Het is een mooi groot huis en alles is nieuw.
Wow, mooi! Gefeliciteerd, dat klinkt erg goed!!!
Gaat ons niet lukken in het midden van Perth! :D
 
Jacky said:
Hoi Ebony,

Hoe was jullie trip??? Een leuk huis gevonden en een goed school??? Of moet ik eerst vragen, is het jullie wel bevallen en gaan jullie wel?? Ben heel benieuwd, naar jullie ervaringen.

Groetjes

De trip was kort maar helemaal geweldig, Sydney heeft mijn hart gestolen. Had voor de reis 2 uren met Claire (Mrs P.) aan de telefoon gezeten en die heeft ons veel tips gegeven. Voelde me na 3 dagen in Sydney een ander mens, de mensen zijn daar zo Lay Back, geen stress geen haast. Heerlijk. We hebben wel voor public school gekozen voor de kids want die prive-scholen zijn ons te streng en dan worden de jongens van de meisjes gescheiden, en mijn oudste zijn een tweeling meisje - jongen en die willen echt niet uit elkaar.
En inderdaad we hebben een pracht van een huis, was wel boven het budget maar kon echt geen ander huis meer kiezen nadat ik dit gezien had. De approval vanuit Oz is al binnen en gisteren zijn onze x-rays en medicals per koerier verstuurd. Heb alles binnen 4 dagen kunnen regelen.
Woensdag komt Allied de inboedel opnemen en vandaag nog snel 2 bankstellen gekocht. Dus nu wachten op bericht en dan kunnen we de eerste week van augustus gaan vertrekken.

Fotos, van ons nieuwe stulpje kan je zien op:

http://www.netscher.com/dylan.html

6 slaapkamers - 3 badkamers - rumpusroom - formal dining en living
zwembad - 3 garages - airco - int. stofzuigsysteem - linnenkamer.
Voel me echt een beetje alexis, zelf in mijn stoutste dromen had ik dit niet verwacht. Ik kus mijn man wel 3 x keer per dag.


En ik hoop natuurlijk dat Claire ook samen met haar architect ook naar Sydney komt.

dylanavenue.jpg
 
Eerste Heide,

Congrats met jullie nieuwe huis.

Nu gaat alles geburen hahaha

Ebony

Mooi huis ... :)
 
Back
Top