Het is moeilijk een goed huis te vinden in australie.

Amulya said:
dat ziet er goed uit! wat is een 'rumpusroom'?

De rumpusroom noemen ze een kamer waar je gezamelijk tv kan kijken en waar de kinderen kunnen spelen. De formal living en dining word alleen gebruikt voor gasten.
Weet wel zeker dat wij alleen in de rumpusroom zullen zitten.
 
Nou, Ebony, ik heb me weer even zitten vergapen aan jouw huis! Wat een kast, zeg! Heel chique... Volgens mij komt je hele familie uit Nederland dat wel even van dichtbij zien... Steve gaat solliciteren in Sydney en Brisbane en waar hij het eerste een baan vind daar gaan we naar toe... Dus laten we maar hopen dat het Sydney word. Misschien dat ik dat paleisje van jou sneller zie dan ik denk! i really hope so!
 
"Mrs.P said:
Nou"]

Die man van je is helemaal geweldig, hij begrijpt natuurlijk wel dat ik nu niet ga duimen voor Brisbane. En een architect van zijn kaliber hoort thuis in Sydney. Heel veel succes de komende tijd met de sollicitaties.
 
Ebony said:
De rumpusroom noemen ze een kamer waar je gezamelijk tv kan kijken en waar de kinderen kunnen spelen. De formal living en dining word alleen gebruikt voor gasten.
Weet wel zeker dat wij alleen in de rumpusroom zullen zitten.

Bedankt voor de uitleg. Grappig; daar had ik nog nooit van gehoord. Wel handig om daar een speciale kamer voor te hebben. Wij zaten ook al te denken dat we een speciale tv kamer willen. Dat hebben mijn ouders en is toch wel heel handig.
 
"In Sydney en omgeving waren de huizen onder de 500 dollar niet eens te vinden, en als het er was dan wilde ik niet eens mijn hond in laten wonen."
Ik wil niet dat mensen nu een verkeerde indruk krijgen van Sydney. Voor $500pw kan je een pico bello huis huren in de buurt van CBD, zie www.domain.com.au.
Een huis met 10 badkamers zal wel meer kosten, maar wat moet je hond daarmee als hij alleen in de tuin zijn behoefte doet?

De Nederlandse huurmarkt is verpest door subsidies. Als je zelf wat moet huren in Amsterdam zonder een woningbouwvereniging (en de bijbehorende wachtlijsten van 10 jaar) is het ook niet goedkoop. Ik denk dat een prijs/kwaliteit vergelijking tussen Amsterdam en Sydney zelfs in het voordeel van Sydney zal uitvallen.
Voor 800 euro per maand krijg je hier een ruim appartement met eigen parkeerplek, inclusief gebruik van zwembad, gym, tennisbaan, op 15-20 minuten van CBD. Vind dat maar eens in Nederland.
 
Oeps dat was dus een quote van mij over die huizen van $500 per week.

Maar met 4 kinderen heb je ook wel een beetje de ruimte nodig en we zitten nu tijdelijk in een appartement in North Parramatta, maar daar zou ik niet 4 jaar willen zitten. En natuurlijk spelen de bounderies van de scholen ook een grote rol.
 
juul said:
"In Sydney en omgeving waren de huizen onder de 500 dollar niet eens te vinden, en als het er was dan wilde ik niet eens mijn hond in laten wonen."
Ik wil niet dat mensen nu een verkeerde indruk krijgen van Sydney. Voor $500pw kan je een pico bello huis huren in de buurt van CBD, zie www.domain.com.au.
Een huis met 10 badkamers zal wel meer kosten, maar wat moet je hond daarmee als hij alleen in de tuin zijn behoefte doet?

De Nederlandse huurmarkt is verpest door subsidies. Als je zelf wat moet huren in Amsterdam zonder een woningbouwvereniging (en de bijbehorende wachtlijsten van 10 jaar) is het ook niet goedkoop. Ik denk dat een prijs/kwaliteit vergelijking tussen Amsterdam en Sydney zelfs in het voordeel van Sydney zal uitvallen.
Voor 800 euro per maand krijg je hier een ruim appartement met eigen parkeerplek, inclusief gebruik van zwembad, gym, tennisbaan, op 15-20 minuten van CBD. Vind dat maar eens in Nederland.

Maak je geen zorgen. Ik denk dat we (vrijwel) allemaal wel begrijpen dat het vrij normaal is om in een huis van $500 per week of minder te wonen.
 
Ebony: je neemt een flink gezin op sleeptouw en ik gun de kinderen de ruimte van harte, maar daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan, waar ook ter wereld.
Gezien de grootte van het huis waar je aan denkt, is het misschien een idee om te kopen? Want zulke grote huizen komen niet zo vaak in de verhuur, dan heb je inderdaad een grotere kans op de rotte appels. Terwijl de verkoopprijzen, zeker op dit moment, redelijk zijn voor huizen (itt units).
 
Beste Juul,

Voor ons is het heel moeilijk om een huis te kopen daar we een visum voor 4 jaar hebben, niet onmogelijk maar dan zouden we al ons spaargeld in het huis moeten stoppen. Nog geen probleem maar na 4 jaar als we ons huis niet kunnen verkopen en naar een ander land moeten i.v.m. het werk van mijn man hebben we dus een probleem.

Ik betaal nu $ 1050 p/w incl. 2 x per maand een tuinman, omgerekend is dat ongeveer 600 euro per week.
Dat is 2400 euro per maand, als we in nederland vrije sector zouden huren in dezelfde woonwijk waar wij ons koophuis hadden zou het ons 1400 - 1600 euro per maand gaan kosten. Dat zijn de prijzen ook in nederland, waar ook nog eens een diplomaten clausule opzit indien je weer onverwachts word overgeplaatst. Weet dat de general manager in Den Haag een huis huurde van 3500 euro per maand.

En als expat in Oz trekken ze de huur bruto van je salaris af en dan pas betaal je 47% belasting. Dus erg voordeling voor ons.
En je krijgt een living from home allowance dus dat maakt het ook weer goed. En dat is ook weer berekend op het aantal kinderen dat je hebt.

Hoop dat ik het een beetje uitgelegd heb, en voor ons is het echt een droom om in zo een huis te wonen, we gaan er ook echt van genieten de komende jaren. Tja en de volgende droom is natuurlijk om ooit zo een huis helemaal zelf te bouwen in wat voor land ook.

Maar mocht er een dag komen dat we het niet meer naar ons zin hebben hier, dan ga ik terug naar nederland en zou ook gelukkig zijn in een 3 kamer flatje 10 hoog.
 
Hoi Ebony,

Bedankt voor de uitleg. Ik begrijp dat kopen te lange termijn is, of te groot risico. Ik hoop dat je van het huis (en de tuin;-) zult genieten, en dat je nog wat geld over hebt om rond te reizen door Australie. Maar alleen in Sydney kun je je al maanden vermaken, er zijn veel delen waar ik nog niet ben geweest.

Sorry als ik je in een verdedigende rol heb gedwongen, maar ik probeer het imago van Australie te beschermen tegen uitschieters. Maar de prijs van kabel-TV, dat is waar, Telstra smiechten zijn erger dan UPC ;-)

Dag,

Juul
 
Dank je Juul,

Wil niet overkomen als een of andere snob met een groot huis.
Mijn motto is vergeet nooit waar je vandaan komt.
En als we het niet konden betalen had mijn man het echt niet genomen hoor.

En we gaan inderdaad veel tripjes met de kids in het weekend maken,
we hebben al stapels met folders hier liggen.
 
Back
Top