Het weer in Melbourne

jassian

New Member
Heyo,

Ik heb gehoord, dat het in Melbourne wel ietsje warmer is dan hier.
Er gaat een harde wind en he regent vaak.
Ook kunnen de winters wel koud worden en het sneuwt soms.
De zomer kan weer heet worden.

Klopt dat allemaal.
Wie kan mij meer over het climaat vertellen?

:)
Annemarie
 
Melbourne staat bekend om zijn "Four Seasons In One Day".
Je kan dus op 1 dag alle soorten weer meemaken.
 
4 seasons in 1 day heb ik nog niet meegemaakt. Sneeuw kan je heel af en toe krijgen in de Dandenong ranges. Winters vind ik koud hier. Ten eerste omdat ik het zo-ie- zo altijd gauw koud hebt (22 graden is nog te koud voor mij). Ten tweede omdat de huizen koud zijn (slecht geisoleerd). Gemiddeld wordt het zo'n 13-14 graden overdag in winter met af en toe nachtvorst. Je kunt ook af en toe lekkere dagen in de winter hebben van rond de twintig graden. Winters zijn niet zo grauw hier als in NL. Veel meer zon. Het kan af en toe wel lekker waaien, maar daar heb je weinig last van (hooguit waaien je tuinmeubels omver).

De meeste dagen in de zomer zijn lekker aangenaam en af en toe uitschieters naar boven of beneden. Deze zomer hebben we het getroffen en hadden een lekkere lange warme zomer. De 2 zomers daarvoor zijn niet zo denderend geweest.

Tot nu toe nog geen Airco nodig gehad, maar wel de verwarming. Wij hebben ducted heating. Dat is lawaaierig en blaast je ogen droog en blazen heeft van zichzelf een verkoelend effect (voelt soms als een koude tocht).
 
[quote author=xanadu link=topic=1920.msg18084#msg18084 date=1118747447](22 graden is nog te koud voor mij[/quote]

Voor mij ook! :)

Bedankt voor de antwoorden.
Hmm. nog een vraag.
Ik heb er een ontzettende hekel aan als de lucht wit of grijs is.
Dus dagen waar de hemel de hele dag of dagen lang met wolken dicht zit .
Daar word ik erg depressief van.

gebeurt dan in Melbourne ook soms?
 
Het weer in Melbourne is K*T!  :laugh:

Veel groeten uit the sunshine state!  :beach: :surfer: :flipper: :happysun:
 
[quote author=amoz link=topic=1920.msg18340#msg18340 date=1118915467]
Het weer in Melbourne is K*T!  :laugh:

Veel groeten uit the sunshine state!  :beach: :surfer: :flipper: :happysun:
[/quote]

:nana:

Nou, Dank je!  :oops:

Ik ga ook applicaties naar Ballarat, Brisbane en Wagga Wagga sturen.
Dus het gaat ook een beetje daaran liggen waar ze me aannemen.
maar de school in Melbourne vind ik tot zo ver de beste.

Dus ik moet helaas de keuze maken... :cry:

En in elk geval is het weer beter dan hier!!!  :-D
 
(22 graden is nog te koud voor mij)

O kom op zeg, als het weer in Melbourne zo slecht is hoe houd je het dan nog uit in Nederland.
Ik ga naar Melbourne toe omdat het niet zo snikheet wordt in de zomer. Aan wat voor weer heb ik een echte hekel:

Harde wind / -4 graden en gladde wegen (dan wordt ik af en toe echt doodsbang)
of
Harde wind / 8 graden en regen (daar wordt je ziek van)

Al het andere, ach dat valt wel mee toch.
Zodirect is het 300 dagen per jaar zonnig en vliegt dan opeens je huis in de brand. Want dat kan ook nog.........
 
Ballarat is altijd veel kouder dan Melbourne.
Vandaag in Melbourne winter 14 graden geweest, Vorige week nog 22 graden overdag, de winter is op 1 juni begonnen.

Het wordt wat vroeger donker nu,  1 sept begint voorjaar hier en 1 dec de zomer.
Ik heb op een andere forum hierover al geschreven. Ga naar Australie Algemeen/kosten elektriciteit.

Ik heb in 26 jaar wonen in Melbourne nog nooit sneeuw gezien en je hoeft ook je voorruit niet te krabben .
 
[quote author=hawk link=topic=1920.msg18347#msg18347 date=1118920282]
(22 graden is nog te koud voor mij)

O kom op zeg, als het weer in Melbourne zo slecht is hoe houd je het dan nog uit in Nederland.[/quote]

:cool: Met moeite en solarium.
(Wat doe je niet alles voor de liefde)

Dat is gewoon erg personelijk.
Zodra andere mensen beginnen te klagen dat het te heet word, dan
word ik eerst waker.
Was misschien ooit en kamel of zo. :-D

Wil dus ooit heel graag op een heet plekje aarde wonen.
Maar dat hoeft niet per se nu. Eerst de studie.
En Melbourne kan zeker genoeg bieden om eh "to make up for it".
(Had even een nederlands-blokkade :lol:)


[quote author=Jan H. link=topic=1920.msg18349#msg18349 date=1118920563]
Ballarat is altijd veel kouder dan Melbourne.
Vandaag in Melbourne winter 14 graden geweest, Vorige week nog 22 graden overdag, de winter is op 1 juni begonnen.

Het wordt wat vroeger donker nu,  1 sept begint voorjaar hier en 1 dec de zomer.
Ik heb op een andere forum hierover al geschreven. Ga naar Australie Algemeen/kosten elektriciteit.

Ik heb in 26 jaar wonen in Melbourne nog nooit sneeuw gezien en je hoeft ook je voorruit niet te krabben .

[/quote]

Yo, dank je! Ik zal de andere Topic gaan lezen. :)
 
[quote author=Jan H. link=topic=1920.msg18353#msg18353 date=1118921155]
reply 48 staat een verhaaltje over het weer.
[/quote]

Thanks!
(is een lange topic :))
 
Het is inderdaad net maar waar je van houdt.
Meeste mensen houden van warmte. Ik niet.
Lekker weer is heerlijk, geen jas aan en korte broek, maar dat hele warme weer, dat vind ik pas een straf.

Dus Melbourne is voor mij dus de juiste plek wat het weer betreft.
 
[quote author=Jan H. link=topic=1920.msg18353#msg18353 date=1118921155]
reply 48 staat een verhaaltje over het weer.
[/quote]

Prima beschrijving, daar had ik een hoop aan.
Ook goed om te weten dat Ballarat wat kouder is.

:)

[quote author=shelley link=topic=1920.msg18355#msg18355 date=1118921267]
Het is inderdaad net maar waar je van houdt.
Meeste mensen houden van warmte. Ik niet.
Lekker weer is heerlijk, geen jas aan en korte broek, maar dat hele warme weer, dat vind ik pas een straf.

Dus Melbourne is voor mij dus de juiste plek wat het weer betreft.
[/quote]

:-D Ja, er is dus voor iedereen een plekje in dit mooie land.
Ik moet het mijne gewoon nog vinden.
 
Inderdaad is het allemaal erg persoonlijk waar men van houdt.
Ik ken alle steden in Australie heel erg goed omdat ik heel veel reis en dus dagen in Perth/Adelaide/Brisbane/Sydney/Darwin en noem maar op zit, maar terug in Melbourne vind ik (subjectief) het nog steeds het beste.

Perth is niet slecht want daar is het wel het meest constante weer , maar in Melbourne hebben we toch frisse morgens in de winter en dan weet je dat het een goede dag wordt, ook al wordt het maar 10 of 14 graden zo'n dag en je hebt meer het idee van seizoenen in Melbourne, hetgeen je niet zo hebt in Brisbane  en Noordelijk Qld.

Brisbane en daarboven is me veel te heet in de zomer (90 % plus R.H. no thanks) maar zeer goed in de winter.
Melbourne is prachtig in voorjaar en najaar en ook zomer, behalve 2 weken dan (te heet), en in de winter kouder dat wel.
Zeer lage vochtigheid.

Sydney is ook niet slecht maar toch vochtig in hartje zomer en dus heet op je huid.
Adelaide is veelal hetzelfde als Melbourne , praktisch geen verschil.

In het kort, het is niet zozeer de temp maar de vochtigheid die je parten speelt.
Zelfde in Nederland waar 's winters de kou is te snijden met scherpe wind, want als het 10 graden vriest en er is geen wind heb je toch een heel ander gevoel.

Dus lage vochtigheid in hartje zomer: Perth/Adelaide/Melbourne/Tasmania
hoge vochtigheid in de zomer: Sydney/Brisbane/Noordelijk Qld/Darwin

Zomaar even wat informatie.
 
[quote author=Jan H. link=topic=1920.msg18365#msg18365 date=1118926712]In het kort, het is niet zozeer de temp maar de vochtigheid die je parten speelt.
Zelfde in Nederland waar 's winters de kou is te snijden met scherpe wind, want als het 10 graden vriest en er is geen wind heb je toch een heel ander gevoel.[/quote]


Ja, dat is waar. Is ook een punt.
Vochtig en koud BRRRRRRRRRR, is inderdaad verschrikkelik!
Dus zo gezien zou ik in Melbourne ook niet zo verkeerd zitten.
:)
 
Ja ook in Rotterdam kan het koud zijn Jassian. Ik heb er jaaaaaren gewoond (meeste in Zuidwijk).
Ik kom volgende maand weer naar Rotjeknor dus zorg voor goed weer.

Cheers
 
Als het net als dit weekend (hoorde zoiets van 30 graden) wordt, dan zit je wel goed!!!!!  :) :)

Groetjes Miranda
 
[quote author=Jan H. link=topic=1920.msg18371#msg18371 date=1118932548]
Ja ook in Rotterdam kan het koud zijn Jassian. Ik heb er jaaaaaren gewoond (meeste in Zuidwijk).
[/quote]

YEp...  :| weet ik, First hand! Weer zo'n domme grijze hemel.
En dat in de nou.. bijna zomer.
Het is om te schreuwen!
5 jaar is te lang! (zo lang ben ik hier al... OK 3 jaar Capelle intussen)

[quote author=Jan H. link=topic=1920.msg18371#msg18371 date=1118932548]
Ik kom volgende maand weer naar Rotjeknor dus zorg voor goed weer.
[/quote]

:-D *salutes* ga m'n best doen!
Eh ? Rotjeknor ? :?
bedoel je...Rotterdam?
( :) ben bang dit meisje uit München heeft weer een vertaler nodig.
Maar die hoeft 'for a change' niet beedigt te zijn)

[quote author=tum link=topic=1920.msg18372#msg18372 date=1118932656]
Als het net als dit weekend (hoorde zoiets van 30 graden) wordt, dan zit je wel goed!!!!! :) :)
[/quote]

Moet alleen nog maar een manier verzinnen om de zomer een beetje te velengen. :evil:
 
Rotjeknor = idd Rotterdam (uiteraard mét rollende r!!!)
Maar het weer, ach ja, het zou 30 graden worden de afgelopen 3 dagen, maar tot nog toe enkel maar grijze lucht en regen gehad, met af en toe beetje zon. dus maar afwachten wat het weekend brengt. Klimaat in Melbourne klinkt mij iig prima!! Geen kouwe winters (heb zo'n hekel aan ramen krabben), niet al te vochtig in de zomer, maar wel lekker warm!!! Heerlijk!! EN ook wel belangrijk, geen last van tropische cyclonen en meer van die onzin die men in de rest van het land aan de kust wel kan hebben!! Wordt dus tijd dat we die kant opgaan...
 
Back
Top