Het weer in Melbourne

Nou ik heb toch al twee morgens mijn ramen moeten krabben hoor en ook ik woon in Melbourne!  Qua stabiliteit en temperatuur is Adelaide het best.
 
[quote author=sidonia link=topic=1920.msg18446#msg18446 date=1119003322]
Nou ik heb toch al twee morgens mijn ramen moeten krabben hoor en ook ik woon in Melbourne!  Qua stabiliteit en temperatuur is Adelaide het best.
[/quote]
Zijn dat 2 morgens per jaar? Nou daar kan ik wel mee leven. Is het wel eens spekglad op de weg? Ik hoop van niet :shocking: .
 
Het is nog nooit spekglad geweest. Waarom niet. Gewoon omdat het in Melbourne niet vriest .
Ik heb helemaal geen ramen hoeven te krabben , de temperatuur , ook 's nachts is nog niet beneden de 8 graden geweest.
Vandaag 14 graden. 
Ik vind qua stabiliteit Perth beter dan Adelaide.  Subjectief?  Toe maar, ik heb overal maanden gezeten, maar ik wil niemand tegenspreken.
Ik weet niet waar Sibonia woont, maar ik woon al 26 jaar in Melbourne nabij de stad en bij 8 graden wordt er echt geen ramen gekrabd.....(slecht Nederlands lijkt me)
Cheers
 
In de maand mei heb ik twee morgens mijn voorruit gekrabd! Ik woon in Eltham.

Ook vorig jaar heb ik een enkele keer mijn voorruit gekrabd!  Nee het vriest zeker geen dagen aan elkaar of -5 of zo maar blijkbaar toch wel zodat ik moet krabben.  Ik heb ook geen ijskrabber nodig, alleen heet water uit de ketel!  Wellicht scheelt het op welke tijd je de deur uitgaat.  Het is reeds kouder als 8 graden geweest in de nacht.  Wellicht al je tegen acht of negen vertrekt is het al ontdooit. 

Het is ook dus niet spekglad op de weg alhoewel zodra het begint te regenen de mensen niet meer weten hoe ze moeten rijden en er dus toch wel een aantal ongelukken gebeuren vanwege de gladheid qua natte weg.
 
Ik heb 8 jaar in Adelaide gewoond, woon nu 8 jaar in Melbourne dus heb een goede vergelijking.  Ik vind Adelaide warmer, meer maanden van het jaar warm en veel stabieler, zeker geen 4 seizoenen in een dag en zo wisselvallig.  De zomer begint en het blijft zomer, ja de temperatuur gaat op en neer maar zeker niet zo extreem als in Melbourne.  Ik zal nooit mijn eerste zomer in Melbourne vergeten! Toen deze was afgelopen vroeg ik me af wanneer de zomer nou begon. :-D
 
Sidonia, Adelaide kan wat stabieler zijn dan Melbourne, ben ik met je eens  en zo ook Perth, maar ik vind (subjectief natuurlijk) de frisse morgens toch wel prettig.
Eltham woont mijn zoon ook, dus kom er vaak .ik woon in Ivanhoe zo,n 20 minuten bij jou vandaan.
Ja het vriest niet in de stad maar met beginnende regen dan kan het goed glad worden en veel automobilisten vergissen zich dan vaak inderdaad. 
Dus geen gladheid door vorst maar wel bij droogte en dan met  regenbuien .
Cheers
 
zo, nu moet ik toch nog eens vragen.

Hoe vaak komt het voor dat de hemel grijs is?
Dus urenlang of een dag lang of dagenlang?

Komt dat überhaupt voor?
 
Vanmorgen weer moeten krabben!  Heb een foto gemaakt maar weet niet hoe ik het erbij moet doen.
 
Foto's moet je eerst ergens op het internet 'uploaden'.
Als je geen eigen site hebt weet ik nu niet uit mijn hoofd
of het nog ergens anders kan. Is zeker mogelijk.
Anders kan je het aan iemand bijv. mij emailen, dan zet ik
het op mijn homepage en laat het hier zien.


Nou ja dus een keer krabben *G*.
Het is nu ook midden in de winter toch?

En ik blijf het vragen. Ik heb zo het idee dat het moeilijk is uit te leggen.
Als het bewolkt is, hoe bewolkt is het dan?
Zijn er wolken of bestaat de hele hemel uit een groote wolk?
 
Ik was vanmiddag in Eltham ( 500 meter van Sidonia vandaan), 14 - 15 graden en een zeer mooie dag met zon.
De komende week, elke dag 14-15 graden , ook in Eltham, 's nachts kouder natuurlijk, denk zo'n 5-7 graden.
En het is winter nu dus.
 
Hi Jan

Ik heb het idee dat je op de een of andere manier er niet aan wil dat ik inderdaad in de morgen ijs moet krabben! :-D Het is echt zo, vanmorgen weer.  Ik zal de foto naar Jassian sturen kan zij het hier plaatsen. 

Inderdaad later op de dag, tegen 12uur, is het lekker weer en het zonnetje schijnt.  De winter in Melbourne is veeeeel beter dan in Nederland, niet guur.

Vrijdag was het de hele dag zwaar bewolkt met donker grijze en zwarte wolken.  Maar niet guur zoals in Nederland hoor.  Wij dragen eigenlijk alleen een jas als we naar een voetbalwedstrijd gaan of zo, dus langdurig buiten verblijven.
 
OK, nu even London weather voor twee weken. Tenminste is het redelijk warm.
Een beetje showers, light rain, rain *G*

Ik wil het niet geloven dat er ook in Melbourne (donker )grijze dagen zijn... :cry:
Nou het moet dan maar. Zolang het niet dagenland zo doorgaat.
 
foto , curtesy of Sidona  :)

the%20group%20013.jpg
 
[quote author=sidonia link=topic=1920.msg20900#msg20900 date=1121636328]
Dit is alleen voor de statistieken:

Vanmorgen was het weer zover.  KRABBEN!
[/quote]

En hoe was het weer de rest van de dag?
 
Redelijk goed.  Droog, het zonnetje scheen met grijze wolken hier en daar.  Wel een beetje fris, geen idee wat de echte temperatuur was... rond de 10graden?  Op het moment is het 8 uur in de avond en 7.8 graden.
 
Back
Top