hier onze LASTAVAZA : Mireille en Eric uit Belgenland...wie juicht er mee ???!!!

Mireille en Eric

New Member
Hallo leuke forumgenoten,

graag wil ik onze gang van zaken delen, vermits we nu toch al een héél stuk verder staan dan ons eerste bezoek aan dit geweldige forum :

Beslissing in augustus 2006 om het te proberen (emigratie naar Australië);
Reis geboekt eind augustus 2006;
Kansenbeoordeling voor een Skilled Visum : NEGATIEF nieuws op 3 november 2006 :cry:
1 februari 2007 : vertrek voor 3 weken naar Melbourne en Perth
13 februari 2007 : succesvol jobinterview (thx to Ron !) !! :up:
21 februari 2007 : start aanvraag 457 Long stay visum met de hulp van Move2Australia;
7 mei 2007 : dossier ingediend bij DIAC ;
17 mei : stap 1 (sponsorship werkgever) GOEDGEKEURD !!! :smile:;
1 juni : stap 2 (functienominatie) GOEDGEKEURD !!!  :smile:;

en nu wachten we geduldig op de laatste, 3de stap (keuring van de x-rays en onze blanco strafregisters)...

Ik hoop dat ik binnenkort ook de gekende YESSSSSSSSSSSSSSS !!!!mag schrijven hier....Dit is een 20 jaar oude droom die zou uitkomen....

Onze verkoopsovereenkomst is vrijdag 8 juni ondertekend bij de notaris en onze auto staat sinds zaterdag te koop op internet.

Uiteraard hou ik jullie verder op de hoogte !

groetjes vanuit zonnig België,

Mireille

hey medelandgenoten,

klinkt allemaal goed!  :up:
Zijn de medische testen en strafregisters al verstuurd of moeten jullie nog naar de dokter?

groetjes,
An

Hallo An,

onze medische testen zijn sinds 23 mei in Sydney bij de LCU (ik wacht op een bevestiging of ze het goed ontvangen hebben) en onze strafregisters + hun vertaling hangen ergens in de lucht tussen Brisbane en Adelaide....(onze vertaler heeft de instructies niet opgevolgd zoals gevraagd, lang verhaal) maar normaal zouden de originelen morgenvroeg Australische tijd bij onze (steengoede) migratie agent moeten belanden in de brievenbus.

groetjes terug An !

Mireille

Oh ja An, zeer spannend, ik ben op van zenuwen...

Ik zou graag willen vertrekken op mijn verjaardag 13/8 (goedkope vlucht), dat ik goed uitgerust ben van de jetlag om fris en monter te kunnen starten op mijn nieuwe job begin september. Eric volgt op het ogenblik dat zijn loopbaanonderbreking goedgekeurd is. We hopen op september of oktober, hangt af van de goodwil van zijn productiechef...

groetjes,

Mireille

Hey Eric en Mireille, 

Er komt nu eindelijk toch wat vaart in de procedure. Ons bevalt het hier wel na 6 weken in Oz te zijn. Alléén het weer in momenteel beter
in Belgie zag ik op het nieuws. ( vtm online via pc ). We zullen elkaar dan eens treffen in perth, augustus zal er snel aan komen, de tijd vliegt hier
voorbij. :up:

Bart & Nancy.

Hey!
Dat is schitterend! allemaal goed nieuws en een goed achterpoortje voor het skilled visum!
Ik heb nog niet door of het Melbourne of Perth wordt voor julie. Veel Succes!
Ik ben ook Belg en hoop volgend jaar in Perth te settelen.
Groeten Henk.

Succes met de laatste regel dingen, en voor je het weet is het augustus.

Groetjes vanuit een nog donker Perth , maar wordt wel 24 graden vandaag, niks mis mee de winter hier

Erna

[quote author=Jan and Erna link=topic=7214.msg92445#msg92445 date=1181598764]

Groetjes vanuit een nog donker Perth , maar wordt wel 24 graden vandaag, niks mis mee de winter hier

Erna
[/quote]

We hebben de eerste maand een huurhuis gehad zonder enige verwarming. S'avonds kan het hier behoorlijke fris worden, 4 graden was het gisteren nacht.

Inderdaad, vandaag is het weer  :surfer: lekker op de beach.

Bart en Nancy zeker is het 's nachts koud, hopelijk hebben jullie nu iets met verwarming, wij hebben zo'n elektrische kachel gekocht erg aangenaam, enjoy het strand.

Groetjes Erna

Hey allemaal,

danku voor jullie reacties, dat doet me veel plezier ! (Hey Nancy en Bart, fijn jullie te lezen!!)
Hallo Henk, het wordt Perth (als ik het visum krijg...) :smile:
Dankuwel Catkin, ik heb het nodig, lees maar verder :

Spijtiggenoeg heb ik ook slecht nieuws te melden : doordat mijn vertaler foute vertalingen produceert + onvolledige scans maakt van onze strafregisters, zijn wij kostbare tijd aan het verliezen. Wat geregeld kan zijn in één dag, duurt nu al 4 dagen (!!!), het is te belachelijk om waar te zijn. Kunnen jullie je inbeelden dat IKZELF de vertalingen overgetypt heb EN gecorrigeerd heb (plaats stempel juist gezet, mijn geboortedatum verbeteren, datum document verbeteren) ??? Ik hoef niemand te vertellen dat ik op de rand sta van een zenuwinzinking  :angry1: :devil:, aangezien ik op het eind van deze maand mijn ontslag moet indienen (normaal 2 maanden opzeg te presteren).
Er staan nochtans positieve commentaren over hem op dit forum, maar ik ben over zo'n werkwijze niet te spreken. Hij is zeer vriendelijk en zijn prijzen zijn goedkoop, maar dat wil niet zeggen dat ik tevreden hoef te zijn met foute vertalingen en halve scans, niet toch ?

Over de werkwijze van Move2Australia kan ik alleen maar superpositieve commentaar melden, dit bureau is klasse !

Ik durf toegeven dat ik gehuild heb van ellende en machteloosheid hier op kantoor vanochtend, mijn collega's waren nogal verrast, zo hadden ze mij nog nooit zo gezien...

groetjes vanwege een droevige Mireille

Kop op, er zijn meer mensen op dit forum waarbij alles fout ging. Uiteindelijk alles goed gekomen. Dus bij jullie ook  :up: En een keer hulen lucht ook wel eens op.

Groetjes en succes Jojo.

dankuwel jojo, ik kan wat steun gebruiken, want ik ben echt op. ik hoop dat het toch nog inorde komt...
leuke foto trouwens van die kamelentrip, in mijn reisgids staat er ook iets van vermeld. Is dat niet ergens in WA ?

groetjes,

Mireille

sorry jojo, zag juist 'ships of the dessert' in Broome, natuurlijk is dat in WA. ik ben sufgehuild dat ik zelfs niet goed meer zie :roll:

Hey Mireille,

wat is er nu juist misgegaan? Zijn de vertalingen niet aangekomen bij M2A of is het fout gedaan?
Probeer rustig te blijven, dan krijg je sneller zicht op hoe je het kan oplossen.

groetjes,
An

Oh meid, wat is dit nu?! Lees net nog met een glimlach je PM en nu pas lees ik dit...

Maar wat is er precies fout? Staat er bij jullie op de politieverklaringen niets in het Engels? Bij de nederlandse verklaringen staat er ook in het engels wat het is. Wat een gedoe met die vertaler zeg,  :bangcomputer: kun je niet gewoon het zelf vertalen en een stempel bij hem halen? Zo te horen heb je het hele document al zelf vertaald...

Je hebt in ieder geval je frustratie er even uit kunnen huilen, nu weer de schouders eronder :up: want 4 september word je fris en fruitig verwacht bij je nieuwe werkgever en tegen die tijd is dit probleem ook echt wel verholpen hoor  :cheers: en zoals velen die met de nodige hobbels op de emigratieweg werden geconfronteerd zul je dan met een weemoedige glimlach terugdenken aan de dagen zoals vandaag  :grin:

Groetjes,
Lela

He bahh, is echt naar he, dat afhankelijk zijn van anderen en helemaal als het dan fout gaat.

Maar zoals lela al zegt
zoals velen die met de nodige hobbels op de emigratieweg werden geconfronteerd zul je dan met een weemoedige glimlach terugdenken aan de dagen zoals vandaag 

Echt komt goed hoor!!

Liefs Eutrice

Hey!
Mireille niet plooien, kop op en gaan met die banaan!
Alles komt goed, je bent er bijna! Het is de laatste formaliteit dat je moet doen voor de aanvraag.
Iedereen rijd hier rond met een stationcar en jij vliegt hier iedereen voorbij met een F1!
Everything will be allright!
Groeten Henk

ja hoor mireille, gaat allemaal goedkomen :up:
Even op de tanden bijten, een tegenslag heeft ieder van ons volgens mij wel eens gehad.
succes

Wilbert

Back