Hoe ga je emigreren?

Hoe ga je emigreren.....alleen,samen etc etc???

• Alleen (me, myself & I)

Votes: 28 20.6%
  • Met z'n 2en

Votes: 50 36.8%
  • Gezin met kinderen onder de 5

Votes: 31 22.8%
  • Gezin met kinderen ouder dan 5

Votes: 19 14.0%
  • overig

Votes: 8 5.9%

• Total voters
    136
ik heb gestemd met zijn 2en, maar we als we gaan gaan we met zijn 4en! (besef ik me nu :wink: )

Sjoerd (21) , Nikki (20) , Sammie (kat, 5) , Punkie (kat 4).

Wij = Sacha (35), Dirk (39), Suzanne (echt al bijna 5) en Danielle (pas bijna 2)
De katten hebben wij helaas afgestaan, die durf ik met 17 jaar oud niet meer te laten emigreren en daarnaast was onze jongste allergisch.

Een vergelijkbaar draadje heb ik al eerder gezien (en gestemd haha). Vooralsnog is het plan om in mijn eentje te gaan.

:lol: Lekker met zijn 2tjes,mijn zoon en ik. :roll:
:cry: we moeten alleen nog even wachten tot oktober 2010 :cry:

Met z'n vieren. M'n vrouw ik en de 2 kids (2 en 4).
Planning staat nu voor December 2010, dus duurt nog even.
Van te voren nog een aantal maanden rondtrekken in Azie alvorens we naar Australie gaan.

Ik wilde mijn antwoord in de poll veranderen, maar zie nergens meer de optie staan waarin je je antwoord kunt veranderen  :?

Ik kon het niet laten om even te zeggen hoe geweldig knap ik het vind dat sommige mensen 'on their own' de grote stap maken!
Sowieso is het al heel wat als je dit doet, maar alleen is wel zeer heftig lijkt mij!

Hoe hebben de mensen die alleen zijn gegaan het geheel ervaren?

[quote author=Culina link=topic=8570.msg128074#msg128074 date=1226493818]
Ik kon het niet laten om even te zeggen hoe geweldig knap ik het vind dat sommige mensen 'on their own' de grote stap maken!
Sowieso is het al heel wat als je dit doet, maar alleen is wel zeer heftig lijkt mij!

Hoe hebben de mensen die alleen zijn gegaan het geheel ervaren?[/quote]

:up: Goed al zit ik hier nog maar kort (augustus 2008).

Ik ga dit avontuur helemaal in mijn eentje aan, wanneer weet ik nog niet.
(sta nog helemaal aan het begin van mijn droom)

ik sluit me aan bij Culina, dat vind ik pas echt knap, helemaal in je uppie!!!

Wij , man en ik en twee meiden van eentje bijna 12 en eentje net 13.
hebben er allemaal ontzettend zin in,
vertrek a.s juli 2009

ik voel me overigens met een gezin ook heel knap, heb afgelopen jaar zo vaak gehoord: ow, ik zou dat niet durven hoor!

we zijn dus allemaal knap.
mooi!

Misschien toch nog wel knapper hoor. Met een gezin heb je met meer mensen rekening te houden.
Als je alleen gaat kun je alles op je eigen manier doen.  :wink:

Als je alleen gaat heb je niemand om op terug te vallen wanneer het even niet van een leien dakje gaat. Niemand om lekker tegen te zeuren ;) wel is het makkelijker omdat niemand met jouw beslissing(en) hoeft te leven (lijkt mij). Als het even niet lukt met werk vinden kun je makkelijker verder trekken (mocht je willen), terwijl met een gezin moet je rekening houden met iedereen (kinderen, partner). En als 1 ongelukkig is hoeft dat voor de ander neit te gelden.. etc.
Ik denk dat alles zo z'n voor- en nadelen heeft...

Ik heb ook net gestemd. Vertrek normaal (als alles goed gaat, he) volgend jaar augustus of zo helemaal in mijn eentje op basis van een studentenvisa. Maar als ik mijn permanent visa kan verkrijgen, volgt mijn ma nadien ook wel dus ben enkel de eerste jaartjes alleen. :smile:

Volgens mij is iedereen die deze grote stap zet te bewonderen, hoor. Uiteindelijk laat iedereen dan zijn familie, vrienden en al het vertrouwde achter om zich te wagen in het onbekende. Dus voor mij krijgt iedereen een pluim! :wink:

Zeker weten!
Het is voor iedereen op sommige momenten heel moeilijk denk ik! Iedereen zijn situatie is ook anders en bijna niet te vergelijken.
Wij zijn gewoon een stelletje hele stoere mensen!  :cool: :up:

Kan je nagaan... mijn ouders hebben de stap 4x gemaakt... van NL naar OZ met een kind van 2jr en 13 jaar later weer terug naar NL met 5 kinderen.... drie jaar later weer naar OZ met 5 kids en hetzelfde jaar weer terug naar NL met 4 kids. (de oudste is gebleven)

En nu doe ik het alleen met hond en hopelijk paard in 1x keer goed!  :grin:

Met zijn tweetjes, en kat + hond gaan ook mee.
2 Laptops + 2 koffers is alles wat we meenemen. ( a la 1950's :) )

Back