Hoe ga je emigreren?

Hoe ga je emigreren.....alleen,samen etc etc???

• Alleen (me, myself & I)

Votes: 28 20.6%
  • Met z'n 2en

Votes: 50 36.8%
  • Gezin met kinderen onder de 5

Votes: 31 22.8%
  • Gezin met kinderen ouder dan 5

Votes: 19 14.0%
  • overig

Votes: 8 5.9%

• Total voters
    136
Ja, alleen heette het toen nog een deken (om je benen te verwarmen) en een stuk papier met pen om een brief te schrijven!

Maar zelfs in de jaren 50 namen de mensen meer mee. Er mocht in die tijd kosteloos 1 m3 per gezin mee. Je mocht zelf de krat in elkaar timmeren en je spullen erin stoppen. Dat ging dan samen met jou op de boot....
Spreek uit de ervaring van een aantal oude emigranten in de familie!

Hoi Sacha,

Hetzelfde was het geval bij de familie van Darren. Ook in 1959 geemigreerd met een zelfgemaakte kist met hun spul erin.

groetjes heidi

ps: heb je het leuk gehad in euro disney of wordt je lastavaza ge-update vanavond?

Ga straks even updaten, ga nu eerst even de foto's uitzoeken en op onze site zetten!!! :eek:fftopic:

Heb nog steeds de hutkoffer waarin mijn spullen in 1970 naar Nederland kwamen. De stickers passed en van de boot waarop we zaten zitten er nog op. Is 3x de wereld over geweest.

Leuk! En die hutkoffer kan je straks weer gebruiken om alles weer mee terug tenemen, heel handig!

[quote author=Sacha link=topic=8570.msg138732#msg138732 date=1242711529]
Leuk! En die hutkoffer kan je straks weer gebruiken om alles weer mee terug tenemen, heel handig!
[/quote]

Precies Sasha, zou leuk zijn om hem in Oz te laten eindigen  :up:

Leuk, ik had deze topic nooit eerder gezien. 

Wij zijn met z'n 4tjes Susan (43) Mees (42) Shea (4) en Kian (2,5) en over 11 dagen vertrekken we!

11 dagen.. dan schiet het voor jullie ook enorm op!! Geniet er nog even van (van Schotland en NL). Op naar beter weer  :grin:

Even benieuwd naar!
hallo wij gaan als het huis verkocht is voor het eind van het j aar naar adelaide met 6 personene
12-14-16-18 jaar  heeft iemand ervaring met deze leeftijden van de kinderen 3 meiden en een jongen(12)

groetejs jetta

Hoi Jetta,
ik denk dat dat totaal afhankelijk is van of je kids willen gaan of niet.
Als mijn ouders (ik ben 18) zouden verhuizen naar een land waar ik totaal niet naar toe zou willen, dan zal ik heel erg dwars gaan liggen en waarschijnlijk de eerste tijd daar, ook nog goed sjacherijnig zijn  :grin: Als mij het land wel vet zou lijken, dan zou ik persoonlijk wel in zijn voor het avontuur. Maar zoals ik al zei, het ligt echt aan de persoon.
Ik heb zo'n idee dat je het best moeilijk zal krijgen met 3 (of 4?) tieners.
Ben erg benieuwd hoe je kids er tegenaan kijken!

Back