Hoe komen we toch op al die namen??

Bear

Adelaide SA for too bloody long ;-)
XPdite Sponsor
Hi people how are u,...

In een vlaag van verstandsverbijstering zit ik me soms eens te verwonderen over de meest vreemde forum namen die iedereen zichzelfs aan heeft weten te meten.

En door een discussie hierzo --> (( http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=7154.45 )) kwam ik op het idee op dit topic te starten. Ik heb zelf even heel snel gezocht of er al een draadje over bestond. Na 2 minuten zoeken heb ik niks kunnen vinden. dus vandaar...
Laat ik de aftrap nemen.


Ik heet Barry--> je spreekt dat uit als Berry,... in Australia is dat een heel normalen naam, maar in Nederland vond men het altijd nodig om me dus ook Ber of Bar te noemen.
Ik vond Ber zeer saai staan vandaar dus al sinds 2003 in meerdere forums bear :grin:
Het is soms heel grappig als we ergens in de stad zijn en me vrouw staat een paar meter verder op. Dan is het soms BER!!! moet je.... bla bla ...

Al die ozzies  :? :? :| :grin: Bear wtf??

cheers Barry
 
ok!

Artvark heet eigenlijk Arthur van Vark. En in de jaren dat hij als expat kind rondzworf noemden zijn collegaleerlingen hem Artvark (aardvarken in NL) Gelukkig, want het is maar goed dat ze niet wisten dat Vark lijkt op... Varken. Pig is toch minder dan Artvark..toch?
Artvark is dus blijven steken.

Inmiddels ken ik hem al zo'n 20 (!?) jaar en sinds 95 heet ik dus ook van Vark.
AukVark?- da's toch niks? Maar ik ben ook erg mamma, dus Mammavark. En dat bekt gewoon lekker. Ik ben ook juf, maar jufVark vind ik weer niks. Nou ja.
Vandaar!

aukje
 
Tja... er zijn al zo veel Henken. Ik wilde het neutraal houden dus heb ik er een minnetje en een plusje aan toegvoegd. Gewoon en toch uniek ...  :p
 
Bij mij is het juist andersom. Ik heb al m'n hele leven bijnamen, vanaf de kleuterschool al.
Het begon met "pinkeltje en muis"omdat ik klein was, daarna Jopie en Jootje, of Jo.
Dus nu heb ik voor de verandering m'n eigen naam een keer gegeven, en die van Rob.

Groetjes,
Jolanda  :up:
 
Syl = Sylvia

easy peasy dus!

p.s. love the Artvark/mamavark uitleg van Aukje!  :up: :up:
 
Maryhinge?
Wat is da?
Ik wilde er gewoon wat humor in steken en dan typisch engelse humor omdat het over een engelssprekend land gaat en vooral omdat mijn vrouw engelstalig ( ex wiltshire) is. De betekenis? haha! zoek maar uit, een paar letters verwisselen en je komt er. Anoniem? (heet hangijzer in -+henk+-'s topic!) Ik denk het niet, Al onze namen staan erbij. Tevreden BER..?
Groeten Henk
 
Tja, ik heb er geen seconde over na hoeven denken wat mijn nickname zou worden... ;-). Peter+Perth=Perthpete ;-) ;-) (talking about easy ;-) )
 
Ik zet altijd Jojo onder het verhaaltje omdat er al meerdere Jolanda's zijn. Ik heb gemerkt dat de naam Jolanda zeer moeilijk uit te spreken is voor een Australier ( vooral in de country ) Daarom mogen ze me altijd Jojo noemen daar hebben ze minder moeite mee.

@  Jolanda, ik ook alle dezelfde bijnamen al gehad haha en dat zal hier wel blijven omdat veel mensen moeite met de naam hebben.

ps, de B is van Buuts.

Groetjes Jojo.  :up:
 
Mijn bijnaam heb ik gekregen toen ik in 2000 in Australie was. Alhoewel sommige mensen het verwarren met "Moluks" heeft het voor mij in die zin geen betekenis. Dus tijdens mijn afstuderen, ben ik regelmatig bij een Scoutinggroep langsgeweest. Aangezien alle leiders daar een bijnaam hadden, gingen de leiding en de kinderen ook voor mij een bijnaam verzinnen. Ze hebben er twee gekozen waarbij ik de uiteindelijke naam weer mocht kiezen. Ze kwamen met de volgende namen:

Wombat en Maluka..

En als verklaring kreeg ik bij Wombat: A wombat eats roots and leaves, maar ook: A wombat eats, roots and leaves...
Die laatste zin vond ik niet zo van toepassing op mij en Maluka sprak mij meer aan.

De Aboriginal betekenis van Maluka komt redelijk overeen met: Great white man, likes to roam from country to country (dit omdat ik 1.95 m ben en van Nederland naar Australie was gegaan.) Ze vonden deze dus wel toepasselijk voor mij. Sindsdien gebruik ik deze naam altijd in fora etc.
 
Ook de mijne is easy, Wilbert + geboortejaar wordt Wilbert67. Heb nog aan een andere zitten denken, omdat ik op de lagere school altijd de bijnaam Wicky had, maar vondt deze toch persoonlijker.
 
Leuk onderwerp.
Zoals ik al in het stiekume topic van Henk schreef:
Enkele jaren geleden ging ik voor m'n gezin een domeintje registreren, om zo zelf onze mail in beheer te hebben. Een beetje nadenken, want www.vannunen.nl bestond geloof ik al, en is niet leuk. Na een paar dagen kwamen we op Pacific Dream. Vonden we zelf best goed gevonden, want we wilden toen al hierheen al was het toen nog meer een droom (of nachtmerrie, weet het nog niet zeker en pacific nightmare nodigt ook niet uit om mee te mailen). Het bekt ook nog eens lekker dus eigenlijk is dat zo gebleven.
Toen ik dus een nicje wilde bedenken voor dit forum, was het eigenlijk vrij simpel.

Maar ff wat anders, er wordt ook geschreven over hoe de inlanders hier met onze, soms Nederlandse namen omgaan. Nou heb ik van de mijne (Bas) al heel wat opmerkelijke en amusante versies mogen aanhoren, maar hoe lossen anderen dat op? Misschien kunnen we dit onderwerp daar mee uitbreiden.
 
Ik vind die van Maluka wel leuk.. Dat heb ik me wel is afgevraagd.
Veel abo's noemde mij nog wel is BazaaAaaa oid, Australiers trouwens ook zo nu en dan ...? :? Nog steeds geen idee wat het betekent...  :grin: Vooral dat laaste AAaaa kwam er altijd enthousiast en luid uit. Zoiets als tjakkaaaaa je weet wel.





[quote author=maryhinge link=topic=7167.msg91692#msg91692 date=1180867871]
Ik denk het niet, Al onze namen staan erbij. Tevreden BER..?
[/quote]

toppie  :up:
 
[quote author=maryhinge link=topic=7167.msg91692#msg91692 date=1180867871]
Maryhinge? De betekenis? haha! zoek maar uit...
[/quote]

Hairy Muff; Fair enough ;)

Sja de mijne? Die is denk ik wat saaier dan die van bijvoorbeeld Maluka... toen ik ergens in '93 voor het eerst op internet kwam begon dat met IRC (Internet Relay Chat; een groot textueel chatnetwerk; eigenlijk meerdere netwerken maar ik zat met name op ircnet). Toen ik daar even een naam moest verzinnen tikte ik 'duh' in. En die nick ben ik eigenlijk sindsdien altijd blijven gebruiken. En hoe kom ik dan aan 4np? Als je 'duh' 180 graden draait dan kom je uit bij 4np, al komt dat in een ander lettertype (met open 4) beter tot zijn recht ;)

Ik vraag me wel af wat voor creatieve bijnaam ik zal gaan krijgen; al kunnen de Ozzy's, Schotten, Engelsen en Ieren op mijn werk mijn voornaam wel gewoon uitspreken al zijn die natuurlijk wel wat vernederlandst ;)
 
Lilygirl:
tja, ik vind het altijd een toer een leuke naam te verzinnen, maar dit keer lukte het naar mijn tevredenheid goed.
Ik ben een 'girl' en ik ben geboren in Lilydale en nu wonende in Lelystad. Vond ik zo'n leuke combi dat ik er een Lilygirl van heb gemaakt.... eigenlijk heel simpel dus. Wie weet komen we straks wel weer in Lilydale terecht...... hope so!

groetjes van Pauline
 
Hallo,

mijn naam is heel simpel samengestelt uit de eerste letters van onze voornamen
namelijk Dirk, Inge, Sanne en Maarten.
 
Geinig zo al die namen. Mijn naam komt nog uit de tijd dat ik met 3 Yolande's (en da's) in de klas zat. Ik werd door een grapje op een gegeven moment Yoog. da's gebleven.
 
De mijne is ook simpel, mijn naam is Sabine, maar ik werd altijd Bien genoemd en ondanks dat ik soms onder mijn eigen naam wil registreren is die meestal vergeven, trouwens Bien ook vaak, maar hier gelukkig nog niet. En in Australia was het ook vaak Sabien ipv Sabine.

Dus soms is een nickname niets stiekems, maar gewoon omdat je je eigen naam niet meer kunt gebruiken!!
 
[quote author=maryhinge link=topic=7167.msg91692#msg91692 date=1180867871]
Maryhinge?
Wat is da?
Ik wilde er gewoon wat humor in steken en dan typisch engelse humor omdat het over een engelssprekend land gaat en vooral omdat mijn vrouw engelstalig ( ex wiltshire) is. De betekenis? haha! zoek maar uit, een paar letters verwisselen en je komt er.
[/quote]

:grin: :grin:
Ik heb 'm... :up: na er een uur over lopen na te denken om dan tot de constatie te komen dat 4np hem al 'vertaald' had.

Denk niet dat mijn nickname nog enige verklaring nodig heeft.


An
 
[quote author=AnSteveTomas link=topic=7167.msg91724#msg91724 date=1180901005]
[quote author=maryhinge link=topic=7167.msg91692#msg91692 date=1180867871]
Maryhinge?
Wat is da?
Ik wilde er gewoon wat humor in steken en dan typisch engelse humor omdat het over een engelssprekend land gaat en vooral omdat mijn vrouw engelstalig ( ex wiltshire) is. De betekenis? haha! zoek maar uit, een paar letters verwisselen en je komt er.
[/quote]

:grin: :grin:
Ik heb 'm... :up: na er een uur over lopen na te denken om dan tot de constatie te komen dat 4np hem al 'vertaald' had.
Haha! een uur! heb er nog eentje: Betty Swolluks. Ziet er wel heel onschuldig uit hé!
Groeten Henk.
Denk niet dat mijn nickname nog enige verklaring nodig heeft.


An

[/quote]
 
Back
Top