Hoe komen we toch op al die namen??

Leuke topic!
Mijn tweede naam is Donata en werd/word wel eens afgekort met Donna. Vroeger had ik er een hekel aan, nu hoor ik deze het liefst van alle bijnamen.

Groet Demy
 
Haha, 4np kan zo in de DaVinci code of een-of-andere detective film, leuk gevonden!

Mijn nic is simpel, onze beide voornamen.

Michiel
 
Als je een oer hollandse naam als Kees hebt, kom je toch een beetje in de problemen in het buitenland..... Voor de Duitsers ben ik Keese aus Holland en voor Engelstaligen is mijn naam verbasterd tot Keesie oftewel....

KC  :cool:
 
Inacar is zoals ik me voorstel, want Ineke is voor veel ozzies nieuw en onbekend de eerste keer dat ik me voorstel.

Maar kan met trots zeggen dat ik ondertussen een aantal Ozzie Nicknames heb gekregen: Inns, ik, nicky, Heiny (van Heineken, heeft nix met mijn achterwerk te maken). Maar stel me nog steeds voor als Inacar, dus ook hier. Aangenaam.

Ineke
 
Ik heb een oerhollandse naam, nl Gerrit
Mijn familie in australie had, zoals alle engelstaligen, moeite om dit uit te spreken en door hun is dit omgedoopt tot Gerry.
Vandaar dat ik me onder deze naam op dit forum heb aangemeld
 
Littlelady,

Toen ik in 1997 ging werken bij een boer in Australie vroeg het dochtertje 's ochtends; Where is that little lady? Dat vond ik wel grappig. De boer vroeg me of ik wel echt nederlands was omdat nederlanders normaal gesproken zo lang zijn.  :smile:
Vandaar de nickname. De naam Irene vond ik te gewoontjes.

groetjes Irene
 
Onze naam is ook heel simpel:
Wilco + Silvia = Wilsil

Moet ook niet te moeilijk zijn, anders vergeet ik he zelf.
 
[quote author=littlelady link=topic=7167.msg91796#msg91796 date=1180990369]
De naam Irene vond ik te gewoontjes.
[/quote]

Ohhhhhhhhh!! Maar Irene toch! Onze naam betekent 'Vrede', mooier kan het niet!
[sub]
Gewoontjes, puh! mompel mompel  [/sub]

:wink:

Irene
(overigens nog nooit zoveel Irene's tegengekomen als hier!! (3) )
 
Ik gebruik normaal altijd miekje of miekibu (combi van miekje en malibu) en vond het nu wel eens leuk om mijn echte naam te gebruiken.
 
Leuk topic zeg!

Ik heb gekozen voor de afkorting van de plaats waar wij in Australie hebben gewoond, gewoon omdat ik daar mooi herinneringen aan heb.
Boyne Island Tannum Sands

Heeft dus niks te maken met Bitch
 
En ik heb iets met dat gedicht waarvan de bekendste regels zijn: 'I love a sunburnt country, a land of sweeping plains," etc.

Zijn er onder jullie al die het uit hun hoofd kennen  :wink: http://www.imagesaustralia.com/mycountry.htm? Voor diegenen van jullie die het nog niet kennen, het is zoiets als "Denkend aan Holland zie ik breede rivieren traag door oneindig laagland gaan" van Marsman http://www.xs4all.nl/~ace/Literaria/Poem-Marsman1.html. Of misschien (hier begeef ik me op dun ijs, maar wat een prachtig lied!), voor de Belgen onder ons, "Le Plat Pays" van Brel http://www.paroles.net/chansons/20197.htm?

Overigens, als ik in Australie niet goed uitkijk, dan ben ik ook inderdaad 'sunburnt'!  :cool:

Groet!
Sunburnt
 
Hoi,

Wat een leuk topic zeg.
Ja ik wist dat m'n naam vrede betekent en ik ben ook een heel vreedzaam iemand, maar er stonden inderdaad al een paar irenes op het forum.
4np: heb nog steeds geen fotosite maar zodra het zover is laat ik het weten. Ben op dit moment druk bezig om af te studeren van de fotovakschool.
Vind het ook leuk om te lezen hoe mensen met een echte nederlandse naam zich redden in Australie en wat ze ervan maken.

groetjes Irene
 
Wat leuk om dit allemaal zo te lezen.

Nou mijn naam is ook niet zo moeilijk. We heten Vlasblom van achternaam en mijn man noem ik altijd mijn vlasje. vandaar de vlasjes.

ben wel benieuwd als we nog in australie komen wat ze van onze namen gaan maken. ik heet Lisette, mijn man arjon, mijn dochter naomi (dat zou niet zo moeilijk zijn) en mijn zoontje yarno.
 
Bij mij is het ook niet zo moeilijk,
het was altijd mijn bijnaam en het
zijn toevallig ook de 1e 3 letters
van mijn achternaam  :smile:

Miranda
 
Back
Top