Hoe lang duurt het nog... --> Stuur een blanco mail naar DIMA

SMT

New Member
Hi,

Zie regelmatig topics over hoe lang duurt het nog voor men aan de slag gaat met een aanvraag... Er is natuurlijk achterstand, maar het is heel makkelijk na te gaan waar men is met de aanvragen.

Stuur een blanco email naar:

aspc.processing@immi.gov.au

Je krijgt dan een auto-reply met een overzicht van de processing info.
Iedere dinsdag wordt deze informatie ge-update.

Niet altijd leuk om te zien dat ook Ozzie ambtenaren langzaam zijn, maar het is in ieder geval info...

Groeten,
Bart
 
wow, als deze tip echt klopt zullen hier veel mensen blij mee zijn!  :up: Hoe kom je aan deze info? Grtrs, Mariekske
 
Ik heb deze link ook gekregen van de Dimia, n.a.v. mijn 'skilled-aanvraag'. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, aangezien ik vorige week pas mail hierover heb gekregen, maar ik denk dat het dus wel klopt! Dat hij elke dinsdag ge-update wordt, wist ik trouwens nog niet. Zo worden we welke keer weer wijzer hier...
 
Zag deze tip ook op Austimeline.
Maar de info van DIMA in je acknowledgment letter is niet helemaal up to date (lijkt).

Daarin staat dat men nu bezig is met december aanvragen (priority), terwijl er zelfs al priority aanvragen van februari zijn die hun visum toegekend hebben gekregen!

Tis in ieder geval weer een manier om enigszins wat nieuws te vergaren..........
altijd welkom.

Henriette
 
Hi Henriette,

Hoe weet je dat er al priorities zijn die hun visum al toegewezen hebben gekregen? Wij zijn nl. ook uit een priority categorie...

Thnx,

Mr Defacto...  :wink:
 
Op Austimeline gevonden en ook bevestigd via British Expats site. Iemand binnen twee maanden visum.........
CO´s voor maart worden nu ook toegewezen.

groet, Henriette
 
Hoi,
Check ook af en toe via aspc maar dit werkt echt niet bevorderend. Zo zag ik dinsdag ll. dat ze voor offshore applications (paper) priority nu bezig zijn van 30 dec. 05 tot 6 jan 06. En toen wij onze acknowledgement mail kregen op 2 mei waren ze bezig van 18 dec. tot 29 dec. 05. Als je het zo bekijkt gaat dit echt niet vlot vooruit!
Maar aan de andere kant als je dan kijkt op austimeline zie je mensen die in jan, feb. visumaanvraag indienden, nu hun med request kregen. Ik vind dit echt heel verwarrend en dit maakt het wachten alleen maar langer. Ik probeer - ik zeg wel probeer - er zo weinig mogelijk aan te denken en maar hopen dat de tijd voorbij vliegt!
Grtjs,
Nath
 
Hallo mensen,

Daarin staat dat men nu bezig is met december aanvragen (priority), terwijl er zelfs al priority aanvragen van februari zijn die hun visum toegekend hebben gekregen!


Dat kan kloppen want bij offshore applications zijn ze bij 29 dec tot 6 jan

maar bij onshore applications zijn ze al : paper 22 feb en e-lodged 26 feb.

Groeten marcel :up:
 
Maar volgens mij zijn dit ook offshore applications................uit de UK en dus al CO's voor maart offshore applications....

In ieder geval..........ze lijken hun best te doen om de vaart erin te houden!

Henriette
 
Ik heb even op Austimeline gekeken. Nou, de eerste niet MODL die ik te zien kreeg voor een aanvraag van Police / Medical check was "Candy" uit de UK die haar application had ingedient op 8 november 2005

Lijkt erop dat mijn migration agent gelijk had en dat ik waarschijnlijk in Juli nog een aanvraag zou krijgen (17 Jan '06)

Ik wacht geduldig af.....
 
Hallo,
Voor al wie net als wij hun visumaanvraag indiende in april :
eindelijk eindelijk... ze zijn aan de maand april geraakt ! Zijn nu bezig met aanvragen van 29 maart tot 4 april. Het wachten kort in (wij 18/4).
Sukses met het wachten iedereen!
Grtjs,
Nath
 
[quote author=stephennathkids link=topic=4742.msg72493#msg72493 date=1159947542]
Hallo,
Voor al wie net als wij hun visumaanvraag indiende in april :
eindelijk eindelijk... ze zijn aan de maand april geraakt !
Grtjs,
Nath
[/quote]


Ja eindelijk! :up:!

Maar voor diegene die denkt ik ga ook effe zo'n mailtje naar aspc sturen ,
Dan ben ik bang dat je een verwarrend en teleurstellend berichtje krijgt , waarin staat dat ze het systeem
(schijnbaar zit er een systeem achter het automatisch e-mail beantwoord gedoe)
aan het veranderen zijn , en het dus 2 weken niet zal doen.

Tja nath , goede timing  :cry: , komen ze eindelijk in de buurt van april, kun je het niet blijven volgen want ze gaan het systeem aanpassen , leuk he dat wachten!!!

Ik hoop dat je snel een een berichtje krijg , (dan krijg ik ook sneller mijn berichtje :happy:)

groetjes Johan
 
[size=25pt]HIJ IS GAAF!!!![/size]

AAAAARRRRGGGHHHHH!!!! Always look on the bright side of life
tidi tiditiditidi!!! Dus OK even herstellen, we zien de komende
2 weken niets, dus wordt de verrassing des te groter als we
een mailtje krijgen om de medicals etc. aan te leveren.

Ja.....!!???........toch...!!!!.... :w00t:  :shocking: :hang:  :stretcher:
 
Je meent het niet!

Wouw, te gek! Ik word geeeeeek van dat wachten!

Gegeliciteerd! :congrats:

mariette
 
Ik heb vanochtend trouwens nog een post gelezen van
een Engels gezin die op dezelfde datum als ons gelodged
hadden. Met een ackn. die zelf iets later was, de onze
is 28 april. Het is trouwens een MODL aanvraag èn die
heeft nu een CO. Dus......... :-D....ze zijn wel aan het
roeren in de April stapel.
 
Tum wat is een ackn?

Begrijpen jullie hier iets van?
As of 4 October 2006 the ASPC is receipting offshore applications received on 9 August 2006 and onshore applications received on 13 September 2006.

En afgelopen dinsdag was het nog 11 augustus voor offshore applications.
De laatste paar weken was het slechts een dag per week.
Ik begrijp hier helemaal niets meer van.
Ik wil me nummertje
:bangingdoor:

Mariette
 
Hoi Kallie,

Oh was gewoon even een afkorting voor acknowledgement,
dus 't nummertje  :-D

Ik hoop dat je niet te lang hoeft te wachten.

groetjes Miranda
 
Hallo mensen,

Kregen we eindelijk na al dat wachten een request voor onze v.o.g op 11 september.
alles zo vlug mogenlijk opgestuurd.
Nu zijn we bijna een maand verder en nog geen pre-grant letter.
Ze nemen de tijd er wel voor hoor, daar in Adelaide.
En zo zijn we ondertussen toch al weer bijna 7 maanden aan het wachten, maarja er moet een keer een eind aan komen dus.........


Groeten marcel :up:
 
Ook hier alleen nog maar wachten wachten wachten. En wel EEN dag opgeschoten met de priority's. Nu tot 5 april CO's toegewezen..........Nou, het schiet echt op he!! Ik wordt er cynisch en verdrietig van. Zit nu op precies ZES maanden en nog geen woord van die kant.

Maar 't zal ooit wel komen...........Ik ga maar eens een blokje joggen of zo. Moet effe wat agressie kwijt....

Henriette
 
Back
Top