Hoe lang nog nà het visumaanvraag te hebben opgestuurd en brandende vragen

Beetje laat maar ja..

@AJ....daar zat ik dus ook eerst naar te kijken of er wel of geen organigram bijgeleverd moest worden. De ACS laat daar niets over zien in hun papieren, dus ik heb er ook geen meegestuurd!

in het prille begin van mijn procedure zat ik bij de verkeerde SAU te kijken (TRA i.p.v. ACS) en die vroeg dus wel om een organigram....
 
Eh sorry hoor, maar ik kom in de topic toch een hoop termen tegen die mij weinig tot niets zeggen. Tsja; ik blijk dan toch behoorlijk een leek te zijn vrees ik  :| .
Ik heb even een aantal dingen waarbij ik me afvraag wat deze nou precies inhouden;
- organigram
- OET test
- VOG
- SPA
- TRA en NOOSR
- SKILLED INDEPENDENT
En wat houd in; skills laten 'assessen?'
Tsja; komt misschien wat knullig over, maar het is mij nogal onbekend....
 
booklet 6 van www.immi.gov.au is de bijbel voor skilled independent.......begin s met lezen zou ik zeggen :up:

- organigram = organisatiestructuur in een flow chart....
- je bedoelt met OET denk ik IELTS = engelse test, verplicht, je moet een bepaald nivo engels aantonen
- VOG = bewijs van goed gedrag (police clearance)
- SPA......rood....?
- TRA, NOOSR, IEAust, ACS zijn assessing authorities, zij beoordelen of je geschikt bent wat betreft opleiding en werkervaring of je in aanmerking komt voor emigratie.
- skilled independent  = soort visum, permanent op basis van je skills. Andere vormen hiervan STNI, SIR

skill assessen = skill assessment, doe je bij de assessing authority. Is eerste voorwaarde om uberhaupt in aanmerking te komen voor een skilled visa. Skill assessment niet halen = geen visum aan kunnen vragen. Basis vereiste dus. Als je begint met een visumaanvraag moet je dus eerst kijken of je beroep op de SOL voorkomt, dan skill assessment, als positief en voldoe je ook aan de overige visum eisen kun je visum aanvragen....

Zo, en de rest mag je zelf lezen in booklet 6 of gebruik de search button van het forum eens :up:......je moet ergens beginnen he.

Sab
 
hee Sabien, Hartstikke bedankt voor je antwoorden. Ik vind het echt super  :up: en het helpt me weer meer op weg!!!
 
Back
Top