Hoe overleef ik mijn visa wachttijd? Tips?

En Ad? Heb jij ook al iets binnen? Er was ook iemand die op 11 april gelodged had en m ook binnen heeft.
Ik ben erg benieuwd, want op deze manier kunnen anderen ook een beetje zien waar ze ongeveer zijn.
Stiekem gaat t dan best snel, want zo'n 5 weken terug waren ze nog maar bij januari.
Hoop, hoop dat april en mei ook lekker snel gaan, begin juni is er dan misschien toch ergens in november...
 
Nee, helaas nog niet. Kijk dagelijks mijn mail na, maar tot op heden nog geen reactie uit Berlijn. Zou toch mooi zijn als ik voor de kerst nog kan vertrekken. Hopelijk zelfs nog iets eerder omdat de enkele reizen naar Sydney na 5 december een stuk duurder worden. Hopelijk wordt oktober nog mijn lucky maand.
 
Hallo iedereen, wat leuk dat ik dit forum gevonden heb. Ik was al de hele tijd op zoek naar meer informatie over hoe lang het duurt voordat een (partner) visum wordt goedgekeurd. Ook ik heb te horen gekregen dat het tussen de 6-8 maanden gaat duren. Mijn vriend en ik kennen elkaar nu 2 jaar, hebben alle informatie ingeleverd in september 2012. De visa is op 20-09 officieel ingediend. Mijn vriend en ik reizen dus al 2 jaar heen en weer, beiden een WHV verbruikt (niet voor de gehele 12 maanden) en hebben het partnervisum in NL ingediend. Mijn vriend is toen alvast terug naar oz gegaan om werk/huis en dat soort zaken alvast te regelen. Wij hebben er toen helemaal geen rekening mee gehouden dat het zo lang zou duren, super slecht voorbereid. Ik herken mij dus heel erg in het wachten, wachten en wachten. De hele onzekerheid en niet bij elkaar kunnen zijn. Skypen vond ik ook vrij pijnlijk. Wel was het fijn om elkaar af en toe te bellen, en dagelijks te smsen/mailen. Als tip heb ik ook vooral om zo veel mogelijk te genieten van al je vrienden en familie. Ik ben het zoveel meer gaan waarderen, al die quality time. Geniet van alles waarvan je weet dat je het gaat missen..;-) Uiteindelijk na 4 maanden heb ik besloten om voor 3 maanden op een TV naar oz te gaan, omdat wij heel graag iig met kerst/oud en nieuw samen willen zijn. Ik heb mijn CO op de hoogte gesteld en zolang zij weten waar je bent en alle juiste informatie hebben is het verder prima. Ik heb wel een retour ticket gekocht om gezeur te voorkomen bij de douane. Het is allemaal goed gegaan en bevind mij dus momenteel in Cairns!! Ik mag niet werken (voor geld) dus ga op zoek naar vrijwilligerswerk. Goede manier om de omgeving beter te leren kennen want wij woonden hiervoor in Sydney. Anyway, ik hoop snel wat te horen, mijn visum is dus nu al 3 maand, 1 week ingediend, zodat wij niet langer in die vreselijke onzekerheid zitten........Ik wens ieder ander die wacht ook veel succes.
 
Wat fijn dat iedereen zijn verhaal zo goed deelt! Dat geeft zoveel moet! Yes, ik heb eindelijk mijn visum op de post gedaan vrijdag en heb al 10 keer tracktrace.nl gekeken of mijn pakket is aangekomen, "vandaag" staat er nog steeds achter de tijd.. Zou wouden het allmaal op 1 grote stapel papier hebben, dus dat krijgen ze ook.
In juni belde ik de ambassade met wat vragen en daar werd ik gewaarschuwd dat de wachttijd momenteel op 8/9 maanden is:confused: Ik hoop alleen dat ik mijn medicals voor november kan doen -nog 2.5 maand- 4 nov vlieg ik toch echt voor 3 maanden naar oz op een toeristen visum.. of zou je je medical ook in OZ kunnen laten uitvoeren?...is zo omslachtig. In februari 2 maanden in Singapore werken en met een beetje pech 3 maanden in Singapore werken, als het echt zo lang duurt als ze zeggen...

1098269_10151669006929877_541128876_n.jpg
 
Back
Top