Hoe pak je dozen in?

lindapinda

New Member
hoi hoi,

Nou we zijn eindelijk zover dat we een verhuisbedrijf hebben uitgekozen (na verschillende offertes).
We hebben aangegeven zelf de kleinere goederen in te pakken en de meubels te willen laten inpakken.
Maar nu rijst de vraag bij mij: Hoe pak je  het verstandigst de dozen in?Is er kans dat het erg vochtig wordt en moet het beter beschermd zijn dan bij een normale verhuizing? . Moet je bijvoorbeeld de gehele binnnekant bekleden met noppenfolie of is dat overdreven?
Wie heeft hier ervaring in?.
En doe je er verstandig aan  alle houten, jute- ,rieten spullen bij elkaar in een aparte doos te doen? :|

bij voorbaat dank,

linda en phil
 
Wij hebben het gewoon overgelaten aan de verhuizers. Dat was niet eens heel veel duurder dan zelf inpakken en zo was het wel verzekerd. Ik kan niet anders zeggen dat zij het veel sneller, beter, handiger en duurzamer inpakken. Ik heb ze bezig gezien en ik zou (terwijl ik echt wel handig ben) het zelf niet zo goed kunnen.
Wat mij wel opviel was dat ze alles ruim inpakten veel bubbeltjesplastic (een meter of 15), karton (ook zoiets) en papier (van dat vloeipapier waar je glazen mee inpakt, heeeeel erg veel) gebruikten.
 
Wij hebben de dozen zelf ingepakt omdat we het eerst in opslag hebben gehad. We hebben afgelopen woensdag de spullen gekregen en alles was prima in orde! Zeker niet vochtig ofzo.
We hadden niet overdreven alles in bubbeltjesplastic gepakt ofzo. Glazen, borden en ander breekbaar spul uiteraard wel goed met/tussen kranten, theedoeken en kleren ingepakt. We hadden bij 2 dozen dat er wat dingen kapot waren maar dat was onze eigen schuld: gewoon niet helemaal jovel ingepakt  :oops:
Enige tip (die eigenlijk open deur is) die ik kan kan geven: pak de dozen helemaal vol en breekbare spullen niet in rechtstreeks contact/dichtbij de randen. Ze gooien (vast?) niet de dozen maar ze zetten ze ook niet voorzichtig op de grond of op elkaar...
 
probeer anders aan stickers tekomen met "this way up,fragile(als je het zo spelt) en een sticker met een paraplu..

dat begrijpen ze in aus ook wel...
 
hoi, hoi
Thanks voor jullie replies!


Ik denk dat we nu in  ieder geval wel ongeveer weten hoe we het moeten inpakken, Thanx :up:

Linda en Phil
 
Mis ik hier nog bij de tips: Plat serviesgoed (borden / schoteltjes etc) niet op elkaar stapelen maar op z'n kant in de dozen! Wel ook zorgen dat ze goed zijn ingepakt aan de randen, maar als ze op elkaar zijn gestapeld is er meer kans dat ze elkaar stukslaan.
 
De tip van ons verhuisbedrijf was om de dozen van hun te gebruiken, die
zijn a) wat steviger B) ze passen beter op elkaar in
de container dus veiliger + er wordt minder ruimte in beslag genomen.

Voor ons was het al een beetje te laat want wij hebben al de helft
van onze spullen al ingepakt, maar misschien is het voor jullie nog
handig om te weten.


:)
Annemarie
 
Wij hebben ook zelf onze meeste dozen ingepakt, de dozen hebben zij geleverd met papier erbij. Ze vertelden erbij de dozen niet te zwaar te maken(dus niet een doos met alleen maar boeken) en tot de handvaten te vullen en niet tot de top, anders kunnen niet meer vasthouden.
Van wat we zelf ingepakt hadden was er maar 1 glas kapot en een schaal.
 
nuttige tips allemaal, maar wat ik me verder nog afvraag:

wat te doen met zaken die niet in dozen passen ? grote, lange objecten (geen meubels) enz. ?

Zo hebben wij nog drie antieke geweren liggen die we toch wel graag mee willen nemen ? Weet iemand of dat ook problemen met de AUS wapenwet kan opleveren ? Je kunt er niet meer mee schieten (onklaar gemaakt), maar het zijn wel echte wapens.

Mag je naast de dozen en de meubels dus ook losse dingen aan verhuizers meegeven, of moet dat allemaal apart zijn verpakt en genummerd ?

Het voordeel van een eigen container is natuurlijk wel dat dat probleem dan minder groot is, je kunt het ding dan zelf netjes inrichten.

Groet,
Corine en Ab.
 
Wij hebben een aantal dingen die niet in dozen pasten mee gegeven aan de verhuizers en die hebben het verder afgehandeld en daar hebben we eigenlijk niet meer naar hoeven omkijken, we hebben dit dus ook niet apart hoeven nummeren. Waarschijnelijk hebben zij dit wel vermeld op de vrachtbrief. Hoe het zit met de wapen wet zit geen idee eerlijk gezegd.

Groetjes Sander :up:
 
En kijk wel uit met riet en jute spulletjes en dergelijke. Check of je het inderdaad mee mag nemen.

Groetjes Lin
 
[quote author=corine link=topic=3636.msg44345#msg44345 date=1137933404]
nuttige tips allemaal, maar wat ik me verder nog afvraag:

wat te doen met zaken die niet in dozen passen ? grote, lange objecten (geen meubels) enz. ?

Zo hebben wij nog drie antieke geweren liggen die we toch wel graag mee willen nemen ? Weet iemand of dat ook problemen met de AUS wapenwet kan opleveren ? Je kunt er niet meer mee schieten (onklaar gemaakt), maar het zijn wel echte wapens.

Mag je naast de dozen en de meubels dus ook losse dingen aan verhuizers meegeven, of moet dat allemaal apart zijn verpakt en genummerd ?

Het voordeel van een eigen container is natuurlijk wel dat dat probleem dan minder groot is, je kunt het ding dan zelf netjes inrichten.

Groet,
Corine en Ab.
[/quote]

heey corine mischien heb je hier wat aan http://www.police.wa.gov.au/Services/Services.asp
 
Ik denk voor jullie zou het echt erg handig zijn om nu al contact op te nemen met een verhuisbedrijf,
kost niets en ze lopen even met je me om te zijn wat mee mag en wat niet. En geven wat tips.
Je wilt niet weten wat je alles schoon moet maken, of
met soda doorspoelen en wat alles onder "wapens" valt.
Zier-katanas (zwaarden) mogen ook al niet mee ook al zijn ze stomp.
Dus de geweren mogen misschien helemaal niet me. Of je moet even vragen, of je
moet ermee door de duane of dergelijken.
Tegen ons hebben ze gezegt dat de dozen juist wel helemaal vol moesten zijn,
En die dozen die we van hun kregen hebben ook bewust geen handgrepen.


Dus ik stel echt voor dat jullie even een expert langs laten komen,
want vanuit de afstand kunnen wij van alles vertellen, en het
hoeft nog steeds niet te kloppen. Maar als iemand er na kijkt
weten jullie het zeker.

:)
Annemarie
 
Onze verhuizers hebben alles ingepakt in karton. En dan ook echt alles. Ze hadden 1 persoon die de hele dag allerlei kartonnen 'kunstwerken' aan het maken was. Zo zijn alle meubels in karton verpakt, de matrassen in karton, de lampen in karton. Het was net alsof Christo langs was gekomen voor een inpak kunstwerk  :-D
Het karton kwam op grote rollen (ongeveer 1.5 m breed en 50 m lang). Ze hebben in totaal 5 rollen gebruikt.
 
Hallo allemaal
Ik ben al aan het zoeken geweestop het forum maar kan hierover weinig vinden. Wij krijgen 22 maart de container voor de deur, die we zelf gaan inpakken. Ik heb alleen geen idee hoe zo'n ding er vanbinnen uitziet. Ik weet dat je de boel moet vastzetten tegen het schuiven maar hoe moet dat. Zitten er bevestigingsmogelijkheden voor spanriemen of moet het op een andere manier (als de container er eenmaal is, heb je niet veel tijd meer om wat te verzinnen want dan hebben we 2 uur om hem in te pakken. Daarna moet je bijbetalen) Wie heeft informatie hierover?
groetjes Eric
 
???  :? maar 2 uren om een hele container in te pakken ?? Dat kan toch niet kloppen ,moet je echt je hele huisraad in 2 uurtjes in de container wurmen, ik zou niet weten hoe  je dat voor elkaar krijgt.

groetjes Manja :)
 
2 uur is inderdaad wel kort zeg... Heb ook geen idee hoe zo'n ding er van binnen uit ziet en hoe je die het beste in kan pakken. Kun je geen tips krijgen van je verhuizer/vervoerder?
 
Je moet even weten wat voor container het wordt, een grote 44 voets of een kleinere (het zijn gestandaardiseerde maten, daar kun je dus naar googelen, let op binnen en buitenmaten). Alle containers die ik van binnen heb gezien hebben binnenin geen bevestigingspunten oid, het is gewoon een stalen doos met een vlakke vloer en wanden met een golfprofiel. Mogelijk zijn er speciale verhuiscontainers die daarin wel voorzien... vrachtauto's hebben vaak rails in de vloer, plafond en wanden met gaten er in waarin uitschuifbare buizen kunnen worden gezet die dan van vloer naar plafond of van wand tot wand lopen.

Zolang je het merendeel van je spullen maar in dozen hebt, die zijn rap gestapeld natuurlijk. Dan kom je al een heel eind met die twee uur.
 
Idd. vraag even aan je verhuizer of de leverancier van de container hoe je de spullen het beste tegen verschuiving vast kan zetten. Zet je dozen vast allemaal klaar in je woonkamer/gang, zodat je meteen kan beginnen met laden. Als je spullen van boven moet pakken ben je langer bezig.

:fish:
 
Je laat de verhuizer toch zeker jouw spullen inpakken? Dan ben je er ook voor verzekerd heb ik mij laten vertellen. Als je het zelf gaan inpakken en het komt beschadigd uit de container maken denk ik veel verhuizers er geen verzekeringskwestie van
 
Back
Top