hoe weet de CO dat je medicals gedaan zijn?

Jerden

Active Member
Hoi

vorige week zijn (hopelijk toch!) de resultaten van onze medicals naar Australie gestuurd. Maar ik weet niet of ze daar gaan zijn tegen dat die 28 dagen om zijn (dat is nu zondag). Moet ik aan de CO laten weten dat ze onderweg zijn? Hoe weet ik dat ze goed aangekomen zijn? Want als er iets misgaat denkt hij mss gewoon dat we ze niet gedaan hebben.

Hetzelfde met de VOG. Ik heb die documenten vorige week ingescand en aan onze aanvraag gehangen, maar als ik naar onze status ga kijken staat er nog steeds "requested", net zoals voor de medicals. Alle andere zaken staan op "met".

Met al die veranderingen weer wil ik nu heel zeker zijn dat ik alles goed doe. Heeft iemand van jullie ook nog via mail aan de CO laten weten dat alles in orde en opgestuurd is?

Bedankt voor enige hulp!
Jerden
 
Ha Jerden,

Mijn stelregel is: bij twijfel moet je het gewoon doen. Het ergste wat er kan gebeuren als je dat laat weten is dat ze denken: 'wat een overbodig bericht'. Het ergste wat er kan gebeuren als je het niet doet is veel erger.

Je gaat er komen Jerden! Maar je krijgt geen bericht als ze de medicals ontvangen, dus de onzekerheid hoort er even bij. Zelfde voor VOG. Bij mij staat alles nog op Required en ik heb het visum al!
 
Hoi Jerden,

Eens met Bloemetjes. Als je twijfelt kun je altijd de vraag stellen via de DIAC site of alle stukken al ontvangen zijn. De CO krijgt via het HOC het signaal als de medicals OK zijn. In mijn geval was er inderdaad een scan kwijtgeraakt ergens tussen up here and down under. Het kan even duren voordat je dat signaal krijgt. Naast de 28 dagen die je van je CO krijgt, wordt ook nog rekening gehouden met 21 dagen extra i.v.m. de tijd die nodig is om de stukken in Australië te krijgen. Het kan dus wel 2 maanden duren voordat je hoort dat bepaalde stukken ontbreken. Als je de vraag stelt via de DIAC site weet je het binnen een paar dagen.

Nog een paar dagen/ weken en dan is het zo ver!

Groet,

Wim.
 
Hoi Jerden,

Afgelopen zaterdag heb ik de CO een mail gestuurd met een aantal pdf's (VOG en ze wilden extra informatie over mijn werk zoals loonstroken, bankafschriften, belastingaangifte) en een kwartier later werd de ontvangst van de aangehechte documenten bevestigd.

Het klinkt of je deze mail niet hebt ontvangen? Zeker navraag doen.

In de mail die ik stuurde heb ik een zinnetje opgenomen met de verschillende data van de rontgen/medische test/bloedonderzoek en dat ik erop vertrouwde dat de CO de uitslagen van de medische tests binnenkort zou ontvangen.

Door het zoekgeraakte bloedonderzoek haal ik de 28 dagen ook niet. Ik was in de veronderstelling dat ze alles binnen 28 ontvangen moesten hebben (bijna onmogelijk), ik wist niet van de extra 21 dagen.
 
Afgelopen zaterdag heb ik de CO een mail gestuurd met een aantal pdf's (VOG en ze wilden extra informatie over mijn werk zoals loonstroken, bankafschriften, belastingaangifte) en een kwartier later werd de ontvangst van de aangehechte documenten bevestigd.

Het klinkt of je deze mail niet hebt ontvangen? Zeker navraag doen.

Als je documenten mailt krijg je inderdaad een (automatische) bevestiging, als je ze via de webpagina's aan je aanvraag hangt niet.
 
Bedankt alledrie voor de hulp!

Aangezien ze in hun mailtje schrijven dat ze er de voorkeur aan geven dat je ze contacteert via die forms, heb ik dat maar gedaan. Heb er de data van ons medisch onderzoek en de dag dat de resultaten verstuurd zijn ingezet, en ook de dag dat ik de documenten aan onze aanvraag gehangen heb. Heb jij gewoon rechtstreeks gemaild Lucy?
Ze zouden moeten antwoorden binnen de 3 tot 5 dagen, dus als ik dan nog niets gehoord heb ga ik mss toch nog een mailtje sturen.

Hehe, zenuwslopend allemaal. Twee weken geleden was ik nog helemaal op mijn gemak, maar nu met al die veranderingen begin ik weer enorm te stressen. Wat natuurlijk helemaal geen zin heeft, we kunnen alleen maar afwachten... :p
 
Hoi,

Ja, klopt, ik heb rechtstreeks gemaild. Dat gaven ze in hun mail 'request for information' aan. Het verschil komt misschien doordat ik de oorspronkelijke aanvraag niet digitaal heb gedaan maar via de post?

En het is inderdaad zenuwslopend, deze dingetjes zo op het laatst zit ik ook niet te wachten. Jullie hebben ook kinderen? Ik heb er twee. We zorgen er gewoon voor dat we ook met Skippie mee kunnen vliegen, en als het Wim lukt om dan ook te vertrekken, dan wordt het gezellig: zo'n 10 kinderen bij Skippy op schoot :lol: :lol: :lol:
 
We zorgen er gewoon voor dat we ook met Skippie mee kunnen vliegen, en als het Wim lukt om dan ook te vertrekken, dan wordt het gezellig: zo'n 10 kinderen bij Skippy op schoot :lol: :lol: :lol:

Jullie zijn ook allemaal ongezellig.. verlaten jullie op mijn verjaardag het land :huh: :cry:
hahaha het is wel een mooie datum, dat wel! :grin:
 
Jullie hebben ook kinderen? Ik heb er twee. We zorgen er gewoon voor dat we ook met Skippie mee kunnen vliegen, en als het Wim lukt om dan ook te vertrekken, dan wordt het gezellig: zo'n 10 kinderen bij Skippy op schoot
cheesy.gif
cheesy.gif
cheesy.gif

Doen we, dan heeft Skippie helemaal geen tijd om last van vliegangst te hebben!
 
Ah ja, die 2 van ons kunnen er dan ook nog wel bij :lol:

Mss kunnen ze er een speciale xpdite-vlucht voor inleggen...
 
Hebben jullie al een planning in gedachten, Jerden?
Alle spullen liggen nu bij de CO toch? Spannende tijden zijn dit hè? Ik dacht dat ik gek werd, elke dag mail openen en weer geen bericht...
 
Hoi Laurens

ja, spannende tijden zeker! Ik had echt niet gedacht dat ik er zo nerveus van ging worden, en ik was zeker niet van plan geweest om elke dag naar onze status te kijken. Maar het is sterker dan mezelf, en als er dan (natuurlijk) weer niets veranderd is raak ik lichtjes in paniek... Niet goed dus :|

Eigenlijk hadden we veel sneller een CO dan we ooit hadden durven dromen, en onze (zeer vage) planning was ergens juli 2011. Maar het zal nu vroeger moeten gebeuren, want onze initial entry date zal normaalgezien ergens in januari 2011 liggen. En Jeroen had er eigenlijk op gerekend om nog wat langer te kunnen sparen/werken alvorens we vertrekken. Hij ziet het niet zitten om al eind dit jaar te vertrekken (maakt zich een beetje zorgen over de financiële kant van het plaatje...). Ik wel, ik wil niet nog eens zo'n winter! Dus dat wordt nog discussiëren :roll:

Jullie zijn wel heel snel weg he! Ik dacht dat bij jullie de planning ook ergens eind 2010 lag? En wat leuk dat jullie op dezelfde vlucht als Skippie zitten (een deel toch). Wie weet zitten wij er ook nog bij om ons visum te valideren... Dat is in elk geval iets dat ik in mijn achterhoofd hou, dat het vanaf 16 augustus een stuk goedkoper is.

Maar voorlopig plannen we niets, eerst willen we dat visum met eigen ogen zien! Ik heb al te veel verhalen gelezen op dit en andere fora over mensen die hun huis al verkocht hadden of hun job opgezegd en dan uiteindelijk toch geen visum kregen.... AAARGGGGHHHH :mellow:
 
Ja, dat wachten is afschuwelijk, of eigenlijk de onzekerheid.
Volgens mij komt die van jullie goed. Maar ja, dat konden ze ook 100 keer tegen mij zeggen maar dat telt niet. Zelf zien!

We wilden eerst later ja, half december pas. Maar nu we 9 december binnen moeten zijn (wij kregen ook veel eerder een CO dan gedacht, ik verwachtte ongeveer nu) kon het toch niet zoals we in gedachten hadden. En toen werd vroeger juist de betere optie. Ik ben er blij mee, want nu we toch zekerheid hebben, dan ook maar snel even alles regelen en niet onnodig rekken en wachten! We zien nu hier de dagen lengen en de lente in zomer veranderen, en dat vanaf augustus daar nog een keer, terwijl hier alles weer guur en donker wordt. Beter!
 
Is Skippie op de vlucht geslagen?

Als we een GRANTED mail krijgen dan gaan we rond de kerst valideren en in het najaar vertrekken. Tenminste, dat is nu zo'n beetje de planning. Dus nog 1 zo'n winter door...

Houden jullie bij het besluiten wanneer je vertrekt op een of andere manier rekening met de leeftijd van de kinderen?
 
Hoi Lucy,

Wij proberen begin januari 2011 binnen te zijn. Dan hebben we nog een paar weken om te acclimatiseren, en kunnen de kids vervolgen starten met het begin van het nieuwe schooljaar, zo rond 1 februari. Gelukkig is onze initial entry date verschoven van 24 november naar 15 januari. Mocht het huis deze zomer niet worden verkocht dan zullen we een 'validatie-trip' plannen tijdens de kerstvakantie. Maar eerlijk gezegd hoop ik niet dat dat nodig is.
De oudste 2 (dan 7 en 5) kunnen naar school. De jongste 2 (dan 4 en bijna 3) zullen helaas nog 1 en 2 jaar moeten wachten. Daar proberen we dan wel opvang voor te regelen voor 3 dagen per week. Dat hebben ze nu ook.

Groet,

Wim.
 
We zorgen er gewoon voor dat we ook met Skippie mee kunnen vliegen, en als het Wim lukt om dan ook te vertrekken, dan wordt het gezellig: zo'n 10 kinderen bij Skippy op schoot :lol: :lol: :lol:

Wat zeg u? Dat ik op 10 kinderen schoot...? :evil:
Ik heb al vliegangst, maak het niet nog erger, will ya!
 
Doen we, dan heeft Skippie helemaal geen tijd om last van vliegangst te hebben!


Is Skippie op de vlucht geslagen?

Hee hee hebben jullie het over mij?! Ben ik ff een dagje niet op t forum omdat ik een intervieuw had over onze emigratie, mis ik hier weer van alles :roll:
Maar neee, please keep the kids away!!Daar heb ik het zoveel angst voor als voor vliegen :grin: :wink:

Sorry voor het tijdelijk inpikken van je topic Jerden, ik zal erop toezien dat ze het niet meer over mij hebben....
 
Ga aan nog meer topic vervuiling doen, sorry...

Wim, hou jij er wel rekening mee dat de scholen gesloten zijn die periode en dat je dus je kinderen niet kan aanmelden? Dit betekent dat ze dus sowieso een aantal dagen na de start van het schooljaar gaan beginnen! En tenzij je kiest voor een Private school, zal je in de catchment area moeten wonen van een bepaalde school anders is er misschien geen plek.

Sacha
 
@skippie & Sacha: no problem, stoort me niet hoor :wink:

@Lucy: ja, we houden idd rekening met de kinderen: ofwel vertrekken in de winter zodat ze daar meteen met het nieuwe schooljaar kunnen starten (was onze eerste keuze), ofwel in juli omdat ze dan hier eerst hun schooljaar kunnen afmaken (dat leek me achteraf gezien een betere keuze). Simon wordt in augustus 10 jr, en Merel wordt in september 8. Ze zouden dan vanaf september nog een paar maanden in hun oude schooljaar de lessen kunnen volgen, wat hen ook de kans geeft aan het nieuwe schoolsysteem en de nieuwe taal te wennen, en dan in februari naar het volgende schooljaar gaan. Nu, we zullen wel zien wanneer we het visum krijgen (als we het krijgen...), maar het zal dan toch 1 van deze momenten worden. Hoe oud zijn jouw kinderen?

En om dan nog even op het topic terug te komen :wink: , ik ging vanmorgen nog eens kijken naar onze online status, niks veranderd naturlijk, maar ik zag wel ineens (was me ervoor niet opgevallen) dat er bij Jeroen 2 PCC's requested waren (bij mij stond het maar eenmaal, dus het gaat wel degelijk over die maanden die hij nog in Nederland gewoond heeft in 2000). Ik kreeg even een koude douche, paniek :p

Dus maar meteen rechtstreeks naar onze CO gemaild en uitgelegd waarom we enkel de Belgische VOG's opgestuurd hebben. Zondag lopen onze 28 dagen af, ik hoop dat dit nu niet problemen veroorzaakt. Maar wij hebben het exact gedaan zoals in de voorwaarden stond, dus het zou niet mogen een probleem zijn. Ga nu wel weer met flink wat extra zenuwen het weekend in ... :|
 
@ Skippie: wat voor interview?

@ Sasha: als wij inderdaad een visum krijgen, dan zal ik eens duiken in het private/public verhaal. Ben erg benieuwd wat het allemaal gaat betekenen, mn kosten, kwaliteit, wachtlijsten ed.
Wat is een catchment area? Wonen binnen een straal van x aantal km rondom de school?

@ Wim/Jerden: De jongste is nu 5 maanden, dus daar wordt geen rekening mee gehouden, ik ga er van uit dat zij zich erg makkelijk overal aanpast zolang ze omringd is door bekenden.
De oudste is nu 2 jaar en 9 maanden en het plan is om met het vertrek te wachten tot hij van het kinderdagverblijf af moet: zomer volgend jaar. Dan hoeft hij maar een keer een grote verandering door te maken in plaats van twee keer.

Mooie plannen, maar toch eerst nog de granted mail plus initial entry date afwachten. Want ook ik wordt er steeds minder gerust op, wie weet wat ze bedacht hebben....
 
Back
Top