Hoe zie je wat je nog in moet vullen na invitation to apply?

A&G

Active Member
Wij hebben een invitation to apply gekregen en zijn met goede moed aan het invullen geslagen. Echter, in tegenstelling tot het vorige systeem zie ik nergens wat ik nog in moet vullen. En zonder complete pagina kan ik niet verder. Zo blijf ik vandaag steken bij het paspoortnummer van mijn zwager die ons sponsort. Heel frustrerend. Iemand tips?
 
Ik wil bijvoorbeeld heel graag weten of ik mijn IELTS test naar voren moet schuiven.
En of ik resultaten van medische tests moet invullen. Voor mijn Zuid Afrikaanse visum moet ik nl ook een rontgenfoto en een medische keuring een een verklaring omtrent gedrag inleveren. Die kosten maak ik liever maar één keer.
 
Ik heb de IETLS, Medicals and good conduct pas hier in OZ geregeld wanneer ze er naar vroegen. Vond het belangrijker eerst een baan te hebben en me daarna pas zorgen maken over de rest.

Maar is wel visa afhankelijk, welk advies geeft immigratie jou? je kan ze gewoon bellen.

Is dit voor een Australisch visum of voor een Zuid-Afrikaans? want dit is een OZ rubriek.
 
Denk dat je gewoon pech hebt... of geluk, het is maar hoe je het bekijkt. Er zijn nl. maar heeel weinig mensen hier op het forum die ervaring hebben met een "invitation to apply" ;)
 
  • Like
Reactions: A&G
Het is me niet helemaal duidelijk waar je op vast loopt. Op het invullen van de formulieren of het uploaden van de documenten?

Wij moesten (skilled state sponsored visum) eerst een pagina of 10 - 15 invullen met vragen. Dan kom je op ecomm.immi.gov.au ofzoiets en daar kan je al je documenten uploaden. Bij het uploaden is het inderdaad niet heel duidelijk "hoe ver je bent".
 
Nee, ik liep vast op E-visa op het invullen van de gegevens. Ik had een aantal zaken nog niet compleet en kon daarom niet op next drukken. En zo bleef ik steeds maar steken. Elke dag een pagina. Maar inmiddels ben ik er doorheen. Ik wacht even op de nieuwe paspoorten voor ons allemaal en op de uitslag van mijn IELTS en dan gaan we betalen. En ik heb geen idee wat ik daarna aan documenten moet uploaden. Nou ja, geen idee: het gros weet ik wel, maar ik ben benieuwd of er dingen tussen moeten staan die ik nog wel moet regelen.
 
Als je alle opties doorloopt kan je wel honderden documenten uploaden. Wij hebben ons dicht bij de document checklist gehouden :)
 
  • Like
Reactions: A&G
Hoe moet je de documenten eigenlijk uploaden? Bij de checklist staat 'certified copies' bij een aantal documenten. Moet je dan een gecertificeerde kopie laten maken en die scannen en uplodaen? Of kan het ook ongecertificeerd?
 
Je kunt documenten toevoegen nadat je betaald hebt. De bedoeling is scans of certified copies. Ik heb de belangrijkste bu uncertified erop gezet. Bijv de paspoorten. Die waren nieuw en had ik nog niet laten kopieren. Je kunt ze er niet meer afhalen daarna, dus ik zet ze er dan twee keer op.
Weet jij waar ik een brief kan vinden voor de Verklaring Omtrent het Gedrag?
 
Nee, het bewijs dat je er een nodig hebt. Ik heb wel de checklist van documenten maar die kan iedereen downloaden. Zou dat voldoende zijn? Van de Zuid Afrikaanse ambassade kreeg ik een brief met het verzoek. Heeft Australie ook zoiets?
 
Nee, het bewijs dat je er een nodig hebt. Ik heb wel de checklist van documenten maar die kan iedereen downloaden. Zou dat voldoende zijn? Van de Zuid Afrikaanse ambassade kreeg ik een brief met het verzoek. Heeft Australie ook zoiets?

Wil je een VOG vragen voor een OZ visum moet je wel een officieel verzoek van de OZ overheid hebben hiervoor. Anders gaat het gemeentehuis geen VOG voor Permanent Visum afgeven.
 
Ik heb net een brief van het Department of Immigration and Citizenship gekregen. Daarop staat dat mijn visumaanvraag is ingediend. Deze die is wel op naam en die geef ik dus mee, met de checklist. 't zal wel goed komen zo!
 
hmm, ik heb een probleempje. Ik heb mijn visumaanvrag ingediend en betaald, maar nu kan ik niet meer inloggen om documenten te uploaden. heeft iemand misschien de juiste link voor mij, het is nogal onduidelijk te vinden waar je nu precies moet inloggen na de aanvraag....
 
Back
Top