Hoe zit het toch met die Tickets?

Gwen

XPdite Sponsor
Hoi Iedereen.
Ik heb mijn stage dan nog niet rond, maar weet nu al wel de precieze data dat ik stage ga lopen. Namelijk 15 februari. Dat betekend dat ik de week ervoor wil vliegen. Dus ongeveer 8 februari.
Ik snap nog steeds niet hoe het nou zit met die vliegtickets.
Ik vertrek dus zeg maar 8 februari, en ga ong 6 maanden later (rond 1 augustus) terug. Hoe ver vantevoren kun je tickets kopen? Stel dat dat een jaar is. Kan ik dan een jaar voor mijn terugkomst datum (dus 1 augustus 2009) een retour ticket kopen, of een jaar voor de datum dat ik ga (dus 8 feb 2009)?
Er bestaad ook zoiets als een open ticket. Kunnen jullie mij uitleggen wat dat inhoudt?
Ook zou ik graag willen weten of je tickets voor malysia air and singapore air enzo bij een reisbureau kunt boeken, of alleen online?
Daarnaast zou ik oko nog willen weten of je bij die maatschappijen extra bagage mee kunt nemen (2 koffers van 20 kilo), en hoeveel dat ong extra kost.
Hoop dat jullie de antwoorden weten!
Alvast bedankt

heey gwen!
een slimme meid is op haar toekomst voorbereid :D haha! handig dat je op tijd informeert! ik weet niet of ik alles kan beantwoorden, maar ik doe mn best :)
met de "duurdere" maatschappijen kun je een open ticket boeken, dit is bijvoorbeeld bij qantas. dat wil zeggen dat je een retour ticket hebt waarbij de datum van de terugreis nog niet vaststaat, maar als ik me niet vergis meestal binnen 1 jaar van heenreis gebruikt moet worden (als iemand denkt ik het fout heb laat maar horen!).
wat ik begrepen heb is dat je 6 maanden van tevoren kunt boeken, dwz 6 maanden vóór de datum van vertrek (dus 8feb 2010).

je kunt alle tickets kopen bij een reisbureau, mits zij 'samenwerken' met de vliegmaatschappij, of tickets inkopen ofzo (vraag me niet hoe ze het precies doen :| ) dus ook van singapore, malaysia etc etc. vaak vragen zij wel een kleine toeslag voor administratiekosten, dit is per reisbureau verschillend, maar zit denk ik rond de 50 euro...

extra bagage ligt aan de vliegmaatschappij, ik heb dit bij singapore airlines nagekeken, maar daar kost het 60 amerikaanse dollars per kg extra! dus erg prijzig :s Ik ben zelf ook aant zoeken hoe ik een extra koffer mee kan nemen, maar wat ik tot nu toe uitgezocht heb lijkt me gewoon in een pakket via tnt post het goedkoopst.... mocht je nog ideeën hebben dan laat maar horen!!

heb je al enige vordering betreft je stage? en waar je ergens naar toe wil in australie??
succes ermee!
groetjes nicole

Open tickets zijn eigenlijk niet meer te verkrijgen (of zeer prijzig), wat jij waarschijnlijk wilt hebben is een jaarticket. Dit is een ticket die precies een jaar geldig is. Ook deze zijn iets prijziger dan een normaal retourticket, maar het heeft ook zo z'n voordelen. Wel zijn er een aantal dingen waar je op moet letten. Ten eerste.. zet je einddatum zodra je dat kunt, vast. Je kunt die datum dan altijd nog wel wijzigen. Waarom? Omdat je vaak voor een 'bepaald tarief' een jaarticket koopt. Dit houd in dat je ook voor die plaatsen moet boeken. Laat boeken of wijzigen kan betekenen dat jij een bedrag(je) bij moet betalen.
Voordeel: je kunt je ticket ten alle tijde wijzigen (let hierbij WEL op de voorwaarden van de maatschappijen - bij sommige kun je onbeperkt de datums wijzigen, bij andere allen tegen betaling. Ditzelfde geldt voor de route.. voor sommigen kun je onbeperkt of eenmaal gratis route wijzigen, bij anderen alleen tegen betaling). Stel je voor er gebeurt wat in NL en je moet terug, dan ben je niet je ticket kwijt (als je een ticket op 1 retour datum boekt - dus een gewoon normaal ticket - en er komt wat tussen ben je het geld kwijt) Dit is niet het geval bij eenjaar ticket.
Daarnaast ben je voor 6 maanden zowiezo al meer geld kwijt voor een ticket, omdat het over een langere periode gaat (don't ask me why..)

Als laatste.. volgens mij worden de vluchten ong. 11 maanden van te voren beschikbaar gemaakt. Ik ben eind augustus uit NL vertrokken en had mijn tickets ergens halverwege juli geregeld en mijn retourvlucht stond toen op halverwege juni. Heb zodra ik het kon die datum naar eind augustus gewijzigd voor het jaar erop (dat was ergens in september) Ik moest ook wel want ik moest aan het einde van de OS via HKG naar NL.

Bagage: bel de maatschappij en vraag aan welke eisen je moet voldoen om extra bagage gratis te mogen meenemen op de vlucht.. soms staan ze in bepaalde gevallen een extra 10 kilo toe.

Bedankt voor alle informatie!

Ik denk dat ik ook maar eens een keer even langs een reisbureau ga... Hopelijk kunnen die alles precies uitzoeken zodat ik ook een idee heb van de prijzen etc.

Kijk ook eens op de backpackerssites.. zij hebben ook vaak goede en leuke deals.

Hoi

Als je meer mee wilt nemen dan 20 kg is het mischien een optie om
ver van te voren een pakket op te sturen (via zeepost of zo) naar een bekende in Australie.
Je kunt het daar ophalen en het scheelt je een hoop geld.

Kees

Goed idee!
Maar is een pakket van 20 kilo niet heel duur om te verzenden?
Waar zou ik dat op kunnen zoeken?
Groetjes

Hoi,

wij hebben pas gevlogen met Singapore Airlines.
20 kg per persoon is het maximum, ook al ga je emigreren, ik had ook hun kantoor in Amsterdam nog gebeld; elke kilo extra is 54 Euro.

Wij dus aan de gang met onzer tassen, beetje meer, beetje minder, klaar.
Komen we aan bij de balie en daar word dus je bagage gewogen;
Eerste koffer; 31 kg
Eerste tas 26 kg
Tweede tas 17 kg

De dame bij de incheck balie keek niet op of om, hing er labels aan heavy load en we hoevden niks bij te betalen. We waren ook erg vroeg met inchecken dus dat heeft ons waarschijnlijk gered.

Onze handbagage (2 * 35ltr rugzakken) waren ook veel te zwaar vertelde ze ons, de latop en het fotostoestel moesten er uit voordat we instapten, verder geen commentaar en ik heb alles er lekker in laten zitten, geen vuiltje aan de lucht.

Het hangt er dus geheel vanaf wie je treft.

Verder zou ik geen pakketje opsturen met TNT, wij hebben zeer slechte ervaring met TNT.
We hadden onze visa aanvraag met een pakketje van TNT verstuurt en het heeft er ruim een maand over gedaan. Verder kunnen ze niet nagaan waar het is en kwamen ze pas weer een maand nadat het uiteindelijk was aangekomen met de boodschap dat het was aangekomen.

Het tweede pakketje hebben we met UPS gestuurd.
Goede service (ze komen het bij je ophalen) en je kan altijd tracken waar het op dat moment is. Daarnaast was het in 4 !!! dagen vanaf Amsterdam in Adelaide. Daar kwam nog bij dat ik na 2 weken een brief kreeg dat ik teveel had betaald en of ik even mijn rekening nummer kon opgeven zodat ze het teveel betaalde konden terug storten.

Kortom; briefjes via TNT en pakketjes via UPS zou ik zeggen. Misschien betaal je wel wat meer, de service is er beter en sneller.

Groetjes & succes,
Johan

Ik ben ook onlangs met SA wezen vliegen naar Australie, 2 personen.
1 grote tas van 29 kilo ingechecked, geen probleem
1 hard case koffertje op wielen als handbagage, met fototoestel, laptop, camcorder etc: te zwaar! Moest voor inchecken camcorder, fototoestel en laptop eruit halen, was toen wel binnen de limiet.
Verder 1 handtas met daarin o.a. playdoh voor mijn dochter...hier had ik me een beetje zorgen over gemaakt..stel dat ze denken dat het een kneedbom is of zo? Dus maar in de originele verpakking laten zitten!
Geen problemen mee gehad, ze vroegen er wel naar in Singapore.

Mijn dochter werd ook gevraagd naar haar naam met inchecken in NL, Singapore en AUS..goede zaak!

Bedankt voor alle tips! Zeker ook die van de UPS!

Ik denk alleen dat ik al mijn spullen voor een half jaar niet in 1 koffer ga krijgen (en ik heb toch best een grote koffer). Ik zal dan al snel 2 koffers mee moeten nemen denk ik. Maar misschien is het inderdaad dus beter om alles op te laten sturen! Gewoon wat dingen in een grote doos, en aan laten komen bij 'bekenden'.. Al heb ik die niet echt in Australië.. Maarja misschien voelt iemand zich, hier op het forum, tegen die tijd wel geroepen om mijn pakketje te ontvangen  :grin: Haha nee dat moet wel goedkomen. Ik weet voor dat ik ga ook al mijn verblijfadres, dus als wat kleren en een fohn etc een weekje later aankomen is dat ook niet erg.

Tip: niet te veel meenemen. Je zult ongetwijfeld ook in Australie nog de nodige dingen aanschaffen, en dat moet ook allemaal weer mee terug. De 1e keer ging ik met 22 kilo naar australie en kwam ik met 35 weer terug (gelukkig zat er iemand achter de incheck balie die ik kende en zij heeft alles keurig netjes en zonder extra kosten naar NL doorgecheckt  :grin:)
De tweede keer ging ik met 16 kilo en kwam ik met 20 weer thuis. Dat was ook voor een jaar! En van die 16 kilo heb ik de helft niet of nauwelijks gebruikt!! Elke backpacker kan je vertellen dat ze spijt hebben dat ze toch nog zoveel hebben meegenomen. (je hebt meestal geen zin om helemaal onderin je backpack te duiken om iets te pakken - ondanks dat je zo'n leuk vak onderaan hebt die open kan - meestal heb je geen zin om alles overhoop te halen ..) Nu zit jij wel in een andere situatie.. (vast adres) maar toch raad ik je aan om het echt bij die 20 kilo te houden, want je zult ongetwijfeld ook de nodige kilo's in australie verzamelen!
Verder: neem geen shampoo e.d. mee, dat kun je ook je eerste dag in Australie kopen.. dat scheelt weer in gewicht!

[quote author=Ingriddh link=topic=9745.msg132195#msg132195 date=1234735078]
Hoi,

20 kg per persoon is het maximum, ook al ga je emigreren, ik had ook hun kantoor in Amsterdam nog gebeld; elke kilo extra is 54 Euro.

einde Quote]

Helaas Ingrid dan heb jij je huiswerk niet goed gemaakt, wij zijn op 20 oktober vertrokken met Singapore airlines en wij hebben elk 10 kg meer baggage mee mogen nemen dus elk 30 kg. Plus natuurlijk de Hand baggage.
Die 30 kg mocht ook in 1 koffer let op dat je dat goed naweegt want meer dan 32 kg in een koffer blijft deze staan en wordt die niet vervoerd.
Hoe ik dat heb geregeld eigenlijk heel simpel ik heb een mail gestuurt naar Singapore airlines met de vraag of we niet meer baggage mee mochten nemen omdat we gaan emigreren en 20 kg eigenlijk te weinig is??   heb daar een mail op terug gehad met de vraag of we onze visum (bewijs) konden faxen of mailen  twee dagen later de bevestiging van dat we pp 10 kg extra baggage mee mogen nemen.

Dus uitzonderingen zijn er wel, of die ook gelden voor Gwen weet ik niet maar zeker proberen is de moeite waard.

Bennie :p

[quote author=duiksmurf link=topic=9745.msg132203#msg132203 date=1234741627]
[quote author=Ingriddh link=topic=9745.msg132195#msg132195 date=1234735078]
Hoi,

einde Quote]

Helaas Ingrid dan heb jij je huiswerk niet goed gemaakt, wij zijn op 20 oktober vertrokken met Singapore airlines en wij hebben elk 10 kg meer baggage mee mogen nemen dus elk 30 kg.
Die 30 kg mocht ook in 1 koffer let op dat je dat goed neweegt want meer dan 32 kg in een koffer blijft deze staan en wordt die niet vervoerd.
Hoe ik dat heb geregeld eigenlijk heel simpel ik heb een mail gestuurt naar Singapore airlines met de vraag of we niet meer baggage mee mochten nemen omdat we gaan emigreren en 20 kg eigenlijk te weinig is??   heb daar een mail op terug gehad met de vraag of we onze visum (bewijs) konden faxen of mailen  twee dagen later de bevestiging van dat we pp 10 kg extra baggage mee mogen nemen.

Dus uitzonderingen zijn er wel, of die ook gelden voor Gwen weet ik niet maar zeker proberen is de moeite waard.

Bennie :p
[/quote]

Hmmm, ik denk dat jullie allebei gelijk hebben (overigens, wel heel Hollands om dat zo te zeggen :)). Als je EMIGREERT mag je normaal gesproken wat extra meenemen (bv bij Singapore Air). Maar als je 'slechts' stage gaat lopen (tijdelijk) dan is de regel mogelijk dat dat dus niet kan/mag.

Goed lezen is ook deel van het huiswerk Bennie. :naughty:
Ik had het kantoor van SA gebeld in Amsterdam en kreeg als antwoord dat dat niet mogelijk was.

Anyway, geen probleem want met het extra gewicht zijn we er ook zonder extra kosten gekomen.

Groeten,
Johan

[quote author=Ingriddh link=topic=9745.msg132205#msg132205 date=1234745138]
Goed lezen is ook deel van het huiswerk Bennie. :naughty:
Ik had het kantoor van SA gebeld in Amsterdam en kreeg als antwoord dat dat niet mogelijk was.

Anyway, geen probleem want met het extra gewicht zijn we er ook zonder extra kosten gekomen.

Groeten,
Johan

[/quote]

Ja je hebt gebeld dat heb ik gelezen :up:  dat zal het verschil zijn denk ik :roll: :roll: :roll:  maar mailen werkt schijnbaar wel plus dat heb ik het op papier.
We zijn duikers en hebben dus altijd teveel baggage en met bellen kreeg ik vaak toestemmeing om extra gewicht mee te nemen, maar bij het inchecken was het altijd een wellus en niettus  en kwam er op neer dat we altijd betalen moest, dus met het mailtje even printen los dat probleem weer op, ik denk dat diegene aan de telefoon dacht  een antwoordt naar haar/ hem eigendunk te geven want die zit toch niet bij de incheck balie??????

Bennie

Wij hadden ook gemaild met het SA kantoor, en mochten 10 kg per persoon extra meenemen als je het paspoort met visa doormailde.
De koffers waren op Schiphol aangekomen veeel te zwaar,maar dank zij een aardige incheckheer mochten ze toch gratis mee.
Dus het kan zeker wel.

Ineke

Op hoop van zegen dan maar!

[quote author=Alie Bosma link=topic=9745.msg132201#msg132201 date=1234740766]
Tip: niet te veel meenemen. Je zult ongetwijfeld ook in Australie nog de nodige dingen aanschaffen, en dat moet ook allemaal weer mee terug. De 1e keer ging ik met 22 kilo naar australie en kwam ik met 35 weer terug (gelukkig zat er iemand achter de incheck balie die ik kende en zij heeft alles keurig netjes en zonder extra kosten naar NL doorgecheckt  :grin:)
De tweede keer ging ik met 16 kilo en kwam ik met 20 weer thuis. Dat was ook voor een jaar! En van die 16 kilo heb ik de helft niet of nauwelijks gebruikt!! Elke backpacker kan je vertellen dat ze spijt hebben dat ze toch nog zoveel hebben meegenomen. (je hebt meestal geen zin om helemaal onderin je backpack te duiken om iets te pakken - ondanks dat je zo'n leuk vak onderaan hebt die open kan - meestal heb je geen zin om alles overhoop te halen ..) Nu zit jij wel in een andere situatie.. (vast adres) maar toch raad ik je aan om het echt bij die 20 kilo te houden, want je zult ongetwijfeld ook de nodige kilo's in australie verzamelen!
Verder: neem geen shampoo e.d. mee, dat kun je ook je eerste dag in Australie kopen.. dat scheelt weer in gewicht!
[/quote]

Daar heb je helemaal gelijk in Alie.. Maarja.. ik heb altijd zo veel om mee te nemen  :grin: Maar inderdaad die shampoos en alles kan ik natuurlijk makkelijk daar kopen.

Hoi

Als je met Jetstar te maken krijgt betaal je voor elke kilo 48 dollar.
Mijn schoonmoeder heeft een pakket opgestuurd van 20 kg (boeken) het koste 54 euro en was binnen twee weken bij ons.

Kees

Volgens mij hangt het maar net van het humeur van de inchecker af. Op de heenweg had ik een kilo of 18, keurig dus. Na een half jaar stage stond ik met meer dan 40 kilo bij de incheck (met flinke zenuwen kan ik je vertellen). Niks aan het handje, label erom en weg was de bagage  :up: Alhoewel ik het niet zo makkelijk nog een keer zou proberen.

Hoi

Als je met Jetstar te maken krijgt betaal je voor elke kilo 48 dollar.
Mijn schoonmoeder heeft een pakket opgestuurd van 20 kg (boeken) het koste 54 euro en was binnen twee weken bij ons.

Kees

via welk bedrijf heeft je schoonmoeder dat pakket verstuurd dan?

groetjes nicole

Back