Hoe zit het toch met die Tickets?

[quote author=simmer22 link=topic=9745.msg132249#msg132249 date=1234785601]
Hoi

Als je met Jetstar te maken krijgt betaal je voor elke kilo 48 dollar.
Mijn schoonmoeder heeft een pakket opgestuurd van 20 kg (boeken) het koste 54 euro en was binnen twee weken bij ons.

Kees

via welk bedrijf heeft je schoonmoeder dat pakket verstuurd dan?

groetjes nicole
[/quote]

Ja daar ben ik nu ook wel nieuwsgierig naar... Als het met UPS is dan snap ik het niet helemaal, want ik had gisteren op die site zitten kijken, maar ik kwam voor 20 kilo echt op bedragen van 400 euro uit..

Uh ze zegt gewoon via het postkantoor.
Het was volgens mij wel de bedoeling dat het via de zeepost zou gaan.
Hoe het in een vliegtuig is terecht gekomen weet ik niet maar we hadden het wel snel en speedboten varen niet tussen nederland en australie

Kees

[quote author=krokkie link=topic=9745.msg132307#msg132307 date=1234816721]
Uh ze zegt gewoon via het postkantoor.
Het was volgens mij wel de bedoeling dat het via de zeepost zou gaan.
Hoe het in een vliegtuig is terecht gekomen weet ik niet maar we hadden het wel snel en speedboten varen niet tussen nederland en australie

Kees
[/quote]

Hahaha ooh duidelijk. Zeepost zal inderdaad wel goedkoper zijn.

Nog even iets anders: Weet iemand bij welke reisbureaus ze tickets van singapore en malaysia air en ?die andere? verkopen??
Bijvoorbeeld bij D-reizen??

D-reizen, James Cook, Arke, toerkoop.. ik noem er maar wat.. D-reizen zal ze vrij zeker verkopen.

Maar kijk vooral ook eens op de sites van:
Australian backpackers - www.backpackers.nl
Activity international - www.backpacker.nl
Hier kun je ook goedkope tickets krijgen.

Thanks Alie..
Wat weet jij toch veel!!
Ik ga vooral even naar het reisburo om duidelijk te krijgen hoe het zit met de verschillende tickets (open, retour, enkel, jaarticket, etc) .. Als ik daar alle info over weet kan ik beslissen wat voor soort ticket ik wil, en daarna op internet naar de goedkoopste gaan zoeken.
Ik ga even je sites bekijken!

Nog een ideetje.. voor als je er ook nog wat tussenstops bij wilt maken.. kijk ook eens naar around the world tickets. Hebben mij oom en tante (rond de 50) ook net genomen omdat het dan veel goedkoper uitkwam.. Wel moet je dan bijv in 3 landen landen.. (in hun geval hawai, oz, hkg)

Hoi Alie..
Pff bestaan die ook nog...  :lol: Waar zou ik die kunnen vinden? Gewoon op de site van de maatschappij ergens?

Vandaag langs het reisbureau geweest. De dichtstbijzijnde, maar niet erg helpende mensen. Maar oke, deze keer ben ik toch nog wel iets wijzer geworden.
Ik heb in ieder geval gezien dat het bij lange termijn tickets (6 mnd of 12 mnd) eigenlijk niet uitmaakt of je van Duitsland of NL vertrekt, terwijl het bij korte termijn tickets (1mnd) toch al 200 euro kan schelen...

Nu kwam de mevr van het reisbureau wel met een goed idee, maar ik weet nog niet of dat idee uitvoerbaar is ivm het visum..
Zij vertelde dat mensen ook wel eens twee 1mnd retourtjes kochten, omdat ze dan goedkoper uitkwamen. Dat zit zo: Stel ik ga van 8 feb tot 1 augustus stage lopen. Dan koop ik een retourtje duitsland - australie met heenvlucht 8 feb en terugvlucht 15 feb (zeg maar wat)... Dan ga ik alleen niet mee met de terugvlucht. In australie koop ik tegen de datum dat ik wil gaan een retourtje australie - duitsland met heenvlucht op 1 augustus en terugvlucht bijv 15 augustus, en dan maak ik opnieuw geen gebruik van de terugvlucht. Het enigste nadeel is wel dat je 2x brandstof moet betalen, maar toch kan het soms goedkoper uitkomen dan een 6mnd of 12 mnd retour.
Nu weet ik alleen niet of ik bij aankomst in australie al perse in het bezit moet zijn van een ticket terug? Ik wil of de occupunctional trainee visa aanvragen, of de WHV.. Als dat wel moet, dan kan ik natuurlijk het 2e retour ticket ook al in NL kopen, maar ik vraag me af of de douane dan niet gaan stuiteren als ik bij de eerste terugvlucht niet in het vliegtuig zit..
Iemand enig idee?
Ik dacht van ik mail deze vraag wel even naar de ambassade, maar ga dit maar eens in het engels uitleggen  :grin: Als jullie het ook allemaal niet weten dan neem ik mijn vraag wel mee naar de emigratiebeurs, en anders toch maar mailen.

Hoop dat jullie mijn verhaal snappen  :lol: en dan iemand het antwoord weet.

Groetjes

Ik weet 't niet hoor.. maar het lijkt mij op die manier toch veel duurder uit te komen. ALs je bijv. eens bij australian backpackers kijkt, zie je dat je al hele goedkope tickets kunt krijgen. Voor around the world tickets kun je eens bij tunafish kijken, maar ik weet dat er nog meer organisaties zijn. Mijn oom en tante boeken meestal via wereld contact. Hier zit wel een lidmaatschap aan, maar als ik hoor wat zij meestal voor hun reis en tickets betalen is dat misschien de moeite waard om eens uit te zoeken of zij jou van dienst kunnen zijn.

Ik vraag mij af wat je tegenwoordig voor een retourtje Australie kwijt bent... (hoeveel je kwijt zou zijn als je het op de manier van het reisbureau zou doen.. hebben ze ook prijzen genoemd?) Want de belastingen is waar je zoveel voor kwijt bent...

Mijn zusje was voor 2 enkele reizen (via internet inclusief tax e.d.) ong. 1200 kwijt (volgens mij via malaysian) en dit was ook nog gedeeltelijk hoogseizoen (australie).
Ik was in totaal voor een jaarticket ong. 1700 kwijt dit was inclusief alle taxes EN INCLUSIEF RETOUR VLUCHT nieuw zeeland (dus ook incl. die vliegbelastingen..) het klinkt veel.. maar valt best wel mee...
en dit was dan een jaarticket waarvan ik de datum zo vaak als ik maar wilde (gratis) kon wijzigen. De route kon ik ook 1x gratis wijzigen.
Kijk vooral goed rond! En.. ik blijf benieuwd naar hoe duur dan gewone retourtjes op het moment kosten..

De gewone retourtjes kosten VEUL!!

Ik heb een lijstje van het reisbureau met verschillende prijzen.. Ik zal de goedkoopste vluchten van alle lijstjes opnoemen.
Malaysia Air (vanuit frankfurt):
- 1maand ticket €469 + belasting €430 = €899
- 6maand ticket €1159 + belasting €430 = €1589
- 12maand ticket €1649 + belasting €430 = €2079

Malaysia Air (vanuit amsterdam):
- 1maand ticket €679 + belasting €455 = €1134
- 6maand ticket €1199 + belasting €455 = €1654
- 12maand ticket €1699 + belasting €455 = €2154

Singapore Air (vanuit frankfurt):
- 1maand ticket €648 + belasting €360 = €1108
- 6maand ticket €1339 + belasting €360 = €1699
- 12maand ticket €1659 + belasting €360 = €2019

Singapore Air (vanuit amsterdam):
- 1maand ticket €798 + belasting €430 = €1228
- 6maand ticket €1414 + belasting €430 = €1844
- 12maand ticket €1627 + belasting €430 = €2057

En die goedkoopste vluchten zitten natuurlijk snel vol, dus daar moet je snel bij zijn.
De 6 en 12 mnd vluchten kun je volgens mij ook niet wijzigen.. Dat kan pas in de duurdere klassen.

Misschien brutaal, maar hoeveel hebben je ouders betaald voor dat wereld ticket?

Ik had ook nog gekeken op australian backpackers maar ik vond die tickets niet geweldig veel goedkoper eigenlijk.

Was net ff op Wereldwijzer:iemand had een enkele reis voor 358 euro naar Darwin,door alle low budget maatschappijen aan elkaar te koppelen. www.melookyoubook.blogspot.com

Wij vliegen zelf voor 432 euro(6 mnd ticket)naar Jakarta in april,met Emirates.We moeten dan wel eerst met Easyjet naar Londen maar voor 3 pers waren we nog geen 2000 euro kwijt.Dit is incl reisverzekering.

Clair - dat van jullie is enkele reis naar australie toch? Met hele lange tussenstop (6 maanden, nietwaar?) in INdonesie?
Maar dat is idd heel erg goedkoop!

Gwen - ik zal mijn oom en tante even mailen - ze zijn nu net een weekje terug.. dus ook nog erg recent - ik zal voor je vragen!

Hoi Alie,

Wij hebben zelf nog niet geboekt voor Australie maar we blijven idd in Indonesie tot oktober,dan willen we door naar Hobart.
Vanaf Jakarta rond de 700 euro,ik hoop dat dat goedkoper kan.
Ons ticket is retour anders komen we Indonesie niet binnen,wij gaan nl op een familie visum.

Bedankt alie!
Ik heb net een aanvraag weggedaan bij Tuna Fish.
Ben benieuwd wat voor prijzen zij voor mij kunnen vinden.
Ik kende die site helemaal niet, maar ziet er goed uit!

Had je de vliegtarieven die ik eerder noemde verwacht?

Ergens had ik die prijzen wel verwacht.. de maand tickets vielen mee (is dit inclusief?? want als 't exclusief tax e.d. is valt het vies tegen!), maar de andere tickets vallen zwaar tegen. Je kunt echt wel een jaarticket krijgen voor een betere prijs dan die jij hebt beschreven. 
En idd.. het op de manier te doen zoals op de youlook...book website staat! Dat is ook spotgoedkoop!

Het is incl tax. er stonden telkens 3 prijzen. eerst prijs van het ticket, toen van de tax, en toen totaalprijs.
Ik heb net eens zitten proberen op die manier van die site, maar dan ben je meer dan 48 uur onderweg en je moet wel heel flexibel zijn met data..
Ik ben benieuwd wat ik terugkrijg van TunaFish

ik heb net bericht teruggekregen van singapore airlines, had een kopie van mn visum en paspoort meegestuurd en kreeg het volgende antwoord:

Hierbij wil ik aan u bevestigen dat u 10kg extra mag meenemen voor uw reis van Amsterdam naar Brisbane.
U mag het gewicht verdelen over 2 koffers.

dus dat is wel mooi! misschien handig voor andere emigrators :D !

groetjes nicole

[quote author=simmer22 link=topic=9745.msg133711#msg133711 date=1236246123]
ik heb net bericht teruggekregen van singapore airlines, had een kopie van mn visum en paspoort meegestuurd en kreeg het volgende antwoord:

Hierbij wil ik aan u bevestigen dat u 10kg extra mag meenemen voor uw reis van Amsterdam naar Brisbane.
U mag het gewicht verdelen over 2 koffers.

dus dat is wel mooi! misschien handig voor andere emigrators :D !

groetjes nicole
[/quote]
Ja, deze emigrator herinnerde zich dit weer toen hij net tickets bij Malaysian geboekt had :x

Bart

denk idd dat meer maatschappijen dit soort regel hebben....
zat me net te bedenken hoe kom ik van brisbane in mackay met mn loodzware 30kg koffers :s wilde eigenlijk de autoreis van 1000km besparen, en bij jetstar of virgin blue ofzo mag je ook maar 20kg meenemen....maar goed....nu komt mn lieve vriendje me halen, haha!

Back