huisdier achterlaten

hummer

Member
vandaag komen ze de kat ( Tinka 7 ) ophalen :cry:. we hebben besloten haar niet mee te nemen omdat ze hier al alles wat beweegt probeert te pakken en op te eten....Hummer is wat anders hij is niet zo jagerig maar slaat een lekkere biefstuk ook niet af hoor...
wel moeilijk hoor, aangezien Tinka er eerst was en ze nooit heeft geaccepteerd dat Hummer er kwam... het huis was verdeeld in 2 delen ( beneden de hond en de kat boven ) Ze ging zelfs via de raam boven naar buiten en via de voordeur naar binnen want ja, je gaat toch niet via die vreselijke hond :evil:...
zal haar missen maar het is een lief meisje dat haar komt halen ( heeft net een flatje gekregen en voelt zich eenzaam en wilde het wel proberen voor een paar weken... ) en als het niet gaat komt ze haar terugbrengen, dan wordt het waarschijnlijk mijn tante in Frankrijk die haar dan wil opnemen....
 
:cry:

Het blijft altijd een gok om een huisdier wel of niet mee te nemen...

Wij hebben besloten onze 2 katten wel mee te nemen, maar wie weet krijgen we daar nog spijt van.


Succes
 
BEDANKT! ZE IS NOG NIET GEHAALD EN HET WORDT NU TOCH WEL MOEILIJKER ...
DE HOND VOELT HET AAN EN DOET NIETS ANDERS ALS TEGEN MIJN BEEN AAN KOMEN ZITTEN....
HOE OUD ZIJN DE KATTEN?
GRS
HUMMER
 
Mijn vriend mocht wel mee,
Heb niet naar de kosten gekeken, heb hem leren kennen toen hij 6 weken was.
De moeder en zijn ''kinderen'' gingen naar buiten en 1 bleef bij me zitten.
Diego was de naam en ik mag van geluk zijn met Diego.
Met mijn zoontje en Diego gaat boven uitstekend en zijn 2 handen op 1 buik.

Maar ik heb mijn familie al genoeg aangedaan door te vertrekken naar Australia daar hoeft mijn vriend Diego niet ook nog de dupe van te worden.
Hij ligt nu tegen mijn been aan te slapen onder de ventilatie.
Katten zijn meer op avontuur maar zullen zeker merken dat jullie en hun thuis er niet meer is..........

Cheers,

Jack :evil:

2318107270102738101S600x600Q85.jpg
 
Vind deze berichten ook altijd erg zielig :cry: En nu wordt Tinka van een buitenkat ook na 7 jaar opeens een binnenkat of niet?

Gaat Hummer wel mee?
 
Wij hebben destijds besloten onze 14-jarige poes alle stress niet aan te doen. We hebben een lief nieuw thuis voor haar gevonden en met heel veel verdriet afscheid van haar genomen :cry:. Drie maanden na ons vertrek is ze gestorven aan een tumor in haar buik.

Sterkte ermee.

Groetjes,
Erna
 
[quote author=Erna link=topic=8313.msg109915#msg109915 date=1201982931]
Wij hebben destijds besloten onze 14-jarige poes alle stress niet aan te doen. We hebben een lief nieuw thuis voor haar gevonden en met heel veel verdriet afscheid van haar genomen :cry:. Drie maanden na ons vertrek is ze gestorven aan een tumor in haar buik.

Groetjes,
Erna[/quote]

Van verdriet, veel sterkte ermee  :shock:

Jack :evil:

[quote author=Jack link=topic=8313.msg109901#msg109901 date=1201961338]
Maar ik heb mijn familie al genoeg aangedaan door te vertrekken naar Australia daar hoeft mijn vriend Diego niet ook nog de dupe van te worden.
Katten zijn meer op avontuur maar zullen zeker merken dat jullie en hun thuis er niet meer is..........[/quote]
 
Onze katten zijn allebij ongeveer 10. We hebben eventjes geprobeerd om een huisje te vinden voor ze. Maar toen dat niet binnen 10 minuten geregeld was hebben we besloten om ze mee te nemen  :roll:
Zo verhogen we ok de kans dat we ons daar snel thuis voelen en minder heimwee krijgen.


Onze dierenarts vond eigenlijk dat je katten niet moet meenemen (toen we echt om zijn mening vroegen), omdat die zich meer aan een plaats hechten. Over honden hoefde hij niet na te denken en zou hij gewoon meenemen.

Dus waarschijnlijk maken jullie wel de goede beslissing, maar ook de moeilijke  :|
 
[quote author=n2go link=topic=8313.msg109947#msg109947 date=1202023826]

Onze dierenarts vond eigenlijk dat je katten niet moet meenemen (toen we echt om zijn mening vroegen), omdat die zich meer aan een plaats hechten.

[/quote]

Dit vind ik altijd zo'n kul. Wij zijn hier nu voor de 3e keer verhuisd binnen een jaar en 1 kat is ongeveer een krappe week binnen geweest in alle 3 de huizen en de andere 2 liepen na 2 dagen al buiten alsof ze er altijd gewoond hebben. Misschien zijn onze wel gewoon heel makkelijk, maar in ieder geval wel erg aan ons gehecht. En wij aan hen ;)
 
wij hebben de 2 katten achtegelaten bij de schoonfamillie, waar ze lekker naar buiten kunnen. Ze houden niet van reizen en dat wilde we ze niet aandoen.
We hebben al wel gehoord dat ze toch wel een beetje veranderd zijn  :-(

Hier nu 1 nieuwe kitten genomen  :p
 
[quote author=Hansie link=topic=8313.msg109951#msg109951 date=1202030122]
Hier nu 1 nieuwe kitten genomen  :p
[/quote]

ohhja we mochten niks tegen jullie huisbaas zeggen he...  :roll:

Onze katten vinden reizen eigenlijk ook helemaal niks. Aantal keer naar de dierenarts nu geweest en ze gaan niet makkelijker in de kattenmanden...

Ik denk dat als we uiteindelijk in australie zijn en de katten uit het pension zijn, ze wel weer blij zullen zijn. De nachtmerrie is alleen als ze onderweg zouden overlijden ofzo. Of een week naar aankomst doodgebeten worden door een slang omdat die zo grappig is, alhoewel ik dat misschien nog wel een natuurlijke dood zou vinden.

Dit zijn de dingen die testen hoe graag je naar australie wilt :)
 
wij hebben onze hond rakker ook meegenomen en helemaal geen problemen gehad, terwijl er toch wat met hem gezeuld is. toevallig zei arjon het vanmiddag toch, wat is het toch een lief beestje. waar je hem ook brengt nooit problemen. het was even vervelend het vliegen en quarantaine maar als ik zie hoe graag hij bij mij is, dan heb ik alles er voor over gehad. ook de kosten wat dat is idd geen kattepis. maar als ik in mijn swing zit en zijn koppie ligt op mijn schoot dan denk ik nee het is goed zo.
 
:smile: :smile:

Katten hebben van instinct al mee wat je kunt ''aanvallen'' of beter met rust kan laten.
Katten zijn afhankelijker van hun baasje dan de meeste denken.

Katten die al een hele tijd bij je zijn en dan definitief wegdoen is een doodsteek voor de katten.
Zijn zien hun nieuw thuis nooit meer,  en zullen hun nieuwe ''baasjes'' nooit zo accepteren als waarmee ze mee zijn opgegroeit.
Zeker als je kinderen hebt.
Sommige mensen zeggen , zelfs dierenartsen, ''Katten zien niet dat zij bij je wonen, ze zien het als  jij woont bij hem.....'' ... bull.
Katten zijn heel slimme nette schone beestjes en ze zullen je met pijn in hun hart missen.
Soms zo erg dat ze hard met hun gezondheid achteruit gaan.

Maar wat maakt het uit, je hebt ze weggedaan omdat je denkt van dat reizen kunnen we ze niet aandoen!!  en zo kunnen we alle trammelant van Quarantaine, ticketkosten en alle andere kosten mooi in ons zak houden.
Of dat lief beestje iets krijgt van ''heimwee'' of erger dat maakt jullie niks uit want je hoort er toch niks meer van en je maakt jezelf wijs van , '' ach ze maakt het goed''.
Zelfs je kat naar een family lid brengen, is niet hetzelfde voor je kat.


Cheers,

Jack :evil:


Hier heb ik het voor gedaan , samen met mijn vriend in de vrije zee, heerlijk pootje baden op een vrije strand en hij vind het geweldig........
Waarom vind hij het geweldig omdat hij nog steeds in het gezinnetje is waar hij op zijn 6 weken ook al was........
Diego is zo blij dat zijn staart bijna links eraf vliegt...zie foto.

2718504860102738101S600x600Q85.jpg
 
jeeeeeeee, weer geen foto van je hoofd!!

Wij hebben een behoorlijk bizar verhaal; Kutya, onze hond hadden we al 12 jaar, toen we eindelijk gingen. Alles was geregeld (bloedtesten etc etc), toen we om verschillende redenen toch besloten haar niet mee te nemen. Vanaf Kerst hebben we ge co-ouderschapt met vrienden; ieder om de week, om hun, Kutya en ons te laten wennen aan de andere situatie. Augustus vertrokken, en begin Nov. kregen we het bericht dat de bult aan Kutya's poot kanker was. Geopereerd, en twee weken later kreeg ze aanvallen. Mijn vriendin kon het niet aanzien; Kutya kon niet meer staan, eten etc, dus heeft ze haar laten inslapen.

We hebben er heel erg veel verdriet van gehad, bij iedere hond een brok in ons keel etc. Ik wilde graag weten hoe het allemaal was gegaan, maar vriendin reageerd niet meer... helemaal niets!!! raar he?

Vorig week bleek waarom; Kutya is helemaal niet dood. De dierenarts vond het een goed idee haar even in observatie te houden, en de aanvallen gingen over. Vriendin schaamde zich dat ze niets had laten weten behalve dat Kutya dood was, en dat wij zoveel verdriet hadden...
Ik ben eigenlijk nog beduusd! Maar we waren wel enorm, enorm blij!!!!!
 
[quote author=mammavark link=topic=8313.msg109961#msg109961 date=1202037037]
jeeeeeeee, weer geen foto van je hoofd!!

Wij hebben een behoorlijk bizar verhaal; Kutya, onze hond hadden we al 12 jaar, toen we eindelijk gingen. Alles was geregeld (bloedtesten etc etc), toen we om verschillende redenen toch besloten haar niet mee te nemen. Vanaf Kerst hebben we ge co-ouderschapt met vrienden; ieder om de week, om hun, Kutya en ons te laten wennen aan de andere situatie. Augustus vertrokken, en begin Nov. kregen we het bericht dat de bult aan Kutya's poot kanker was. Geopereerd, en twee weken later kreeg ze aanvallen. Mijn vriendin kon het niet aanzien; Kutya kon niet meer staan, eten etc, dus heeft ze haar laten inslapen.

We hebben er heel erg veel verdriet van gehad, bij iedere hond een brok in ons keel etc. Ik wilde graag weten hoe het allemaal was gegaan, maar vriendin reageerd niet meer... helemaal niets!!! raar he?

Vorig week bleek waarom; Kutya is helemaal niet dood. De dierenarts vond het een goed idee haar even in observatie te houden, en de aanvallen gingen over. Vriendin schaamde zich dat ze niets had laten weten behalve dat Kutya dood was, en dat wij zoveel verdriet hadden...
Ik ben eigenlijk nog beduusd! Maar we waren wel enorm, enorm blij!!!!!
[/quote]

Wat een vreselijk bizar verhaal!! Als alles testen al gedaan zijn, kun je niet proberen om Kutya (het is geen naam om los te schrijven trouwens) hier alsnog heen te halen?

Geweldig Jack dat jij ook zo blij bent dat je maat gewoon bij je is ;) En Rakker en alle andere dieren die ook mee zijngekomen :up:
 
[quote author=Inge link=topic=8313.msg109914#msg109914 date=1201978109]
Vind deze berichten ook altijd erg zielig :cry: En nu wordt Tinka van een buitenkat ook na 7 jaar opeens een binnenkat of niet?

Gaat Hummer wel mee?
[/quote]

Tinka is gewend geweest om op een flat te wonen (de eerste paar jaar), en hier ging ze af en to naar buiten, om na 10 minuten weer op de plaats achter te zitten, dus ik denk dat dat niet zo'n probleem is.
Hummer gaat wel mee, die is niet zo onderzoekend (op de een of andere manier heb ik het gevoel dat Tinka hier beter af is).

Tinka is in principe een aso, die heeft een hekel aan alle mensen, op een paar na. Schoonmoeder heeft haar misschien 3 keer gezien, terwijl die toch minstens één keer per week langs komt.

Jack, geld is geen probleem, ik kan hier het asiel leeghalen en meenemen naar Australie, en de dingen die ik met Hummer moet doen, om dat twee keer of tien te doen, geeft ook niks. En dat katten er problemen mee hebben, ja, tuurlijk, misschien hebben mensen dat ook, en staat jou hond alleen maar te kwispelen omdat hij aan jou ziet dat je blij bent, en dat dan dus zo hoort. Praat me aub niet van dierenpsychologie.

Ik ben blij dat je gelukkig bent met je hond, praat andere mensen geen schuldgevoel aan, je weet niet wat de motivatie is.
 
Denk niet dat Jack iemand schuldgevoelens wilde aanpraten. Volgens mij ging hij meer in op mijn twijfels die ik had bij het meenemen van de katten.

Iedereen moet zijn eigen beslissing maken. Voor kat nog hond is de overtocht een pretje.
 
Dat de overtocht geen pretje is, ben ik met je eens. Sorry Jack als ik je niet begrepen heb.
 
Ik wil je niet overtuigen hoor Hummer want de beslissing is toch al gemaakt maar wat ik me dan afvraag is als Tinka zo goed als binnenkat kan, dan kan ze toch hier nergens achteraan gaan wat beweegt?
 
Back
Top