huisdier achterlaten

[quote author=Tijlcarm link=topic=8313.msg110338#msg110338 date=1202344304]

Dus als iemand nog tips/ideeën heeft? Hoor ik het graag,
Carmen.

[/quote]

De makelaar vertellen dat je 2 honden hebt ;) (de rest van de dieren is aan komen lopen)
 
@ Jack, ja hoor. Dit is iets minder bot. Even goede vrienden. Verschillende mensen, verschillende meningen.

Nog wel even een opmerking; als ik een vraag had gesteld dan had ik een antwoord verwacht inderdaad maar ik had geen vraag gesteld, ik heb alleen gereageerd op topic.

Erna
 
Moeilijk onderwerp.
Zo hier en daar kreeg ik toch wat vochtige ogen, wat kan die Jack lekker dramatiseren!
Beetje smartlapachtig, maar gemeend, dat las ik ook wel. De bedoeling komt in ieder geval goed over.
Ik heb 3 katten, wil ze tzt wel graag meenemen en zit ook te wikken en wegen of het goed voor ze is of niet. Alleen ga ik uit van het feit dat katten niet denken. Daar zijn hun hersenen niet toe in staat, niet zoals wij dat doen. Ik ken ook de uitspraken zoals hier al zijn gemeld, katten hechten aan huis, honden aan de mens. Zit wat in maar er zit meer aan vast. Als ik 2 weken met vakantie ben geweest word ik door de katten bij thuiskomst niet genegeerd ofzo, ze doen of er niets gebeurd is, dus dan denk ik: het maakt jullie niet uit wie je te vreten geeft als je maar vreten krijgt! Maar dat denk ik, wat voelen zij? Dat weet ik dus niet.
De vlucht: is ook voor ons geen pretje denk ik, alleen wij stappen vrijwillig in dat is een wezenlijk verschil. Mijn uitgangspunt is: als ik verhuis, verhuist alles mee (nouja, alles..), alle levende have. Of ik nu in Groningen ga wonen (is voor mij ook bijna emigreren) of in Australiê. Ongeacht de kosten. Dan neem ik gewoon een kuub of wat minder van mijn eigen rotzooi mee.
Maar ik begrijp ook best de overwegingen en het besluit om een kat/hond bij iemand anders onder te brengen, rationeel dan, niet emotioneel!
Dan voor mij nog: neem ik ze alledrie mee of alleen de 2 jongste, als je in de meeste huizen maar 2 huisdieren mag.....  :wink:
 
[quote author=Jack link=topic=8313.msg109958#msg109958 date=1202034592]
:smile: :smile:

Katten hebben van instinct al mee wat je kunt ''aanvallen'' of beter met rust kan laten.
Katten zijn afhankelijker van hun baasje dan de meeste denken.

Katten die al een hele tijd bij je zijn en dan definitief wegdoen is een doodsteek voor de katten.
Zijn zien hun nieuw thuis nooit meer,  en zullen hun nieuwe ''baasjes'' nooit zo accepteren als waarmee ze mee zijn opgegroeit.
Zeker als je kinderen hebt.
Sommige mensen zeggen , zelfs dierenartsen, ''Katten zien niet dat zij bij je wonen, ze zien het als  jij woont bij hem.....'' ... bull.
Katten zijn heel slimme nette schone beestjes en ze zullen je met pijn in hun hart missen.
Soms zo erg dat ze hard met hun gezondheid achteruit gaan.

Maar wat maakt het uit, je hebt ze weggedaan omdat je denkt van dat reizen kunnen we ze niet aandoen!!  en zo kunnen we alle trammelant van Quarantaine, ticketkosten en alle andere kosten mooi in ons zak houden.
Of dat lief beestje iets krijgt van ''heimwee'' of erger dat maakt jullie niks uit want je hoort er toch niks meer van en je maakt jezelf wijs van , '' ach ze maakt het goed''.
Zelfs je kat naar een family lid brengen, is niet hetzelfde voor je kat.


Cheers,

Jack :evil:


Hier heb ik het voor gedaan , samen met mijn vriend in de vrije zee, heerlijk pootje baden op een vrije strand en hij vind het geweldig........
Waarom vind hij het geweldig omdat hij nog steeds in het gezinnetje is waar hij op zijn 6 weken ook al was........
Diego is zo blij dat zijn staart bijna links eraf vliegt...zie foto.

2718504860102738101S600x600Q85.jpg

[/quote]

6 weken.....nee, dan ben je goed bezig. :?
 
[quote author=alain link=topic=8313.msg114398#msg114398 date=1206321690]
6 weken.....nee, dan ben je goed bezig. :?[/quote]

Dat is op tijd Alaina...... :cool:

Jack :evil:
 
Ik ga proberen te regelen dat degene die mijn huisje overneemt (ik mag zelf mensen uitzoeken, we huren..) ook de kat overneemt.
 
Je kat(ten) wel of niet meenemen blijft een zeer moeilijke keuze.
Voor honden is het anders, die zijn gewoon duidelijker gehecht aan hun baasje. Die zou ik eerlijk gezegd altijd, zonder nadenken, meenemen.

Ik heb moeite met dat er gesuggereerd wordt dat als je besluit je huisdier (lees kat) in Nederland te laten, dit zal zijn om het gemak, kosten en al dat soort 'onzin' redenen. Misschien geld dit voor enkelen, maar ik ben ervan overtuigd dat de meesten gewoon het beste voor hun huisdier willen.

Wij hebben besloten om ze mee te nemen en nog steeds twijfel ik af en toe, of dit wel het beste is voor onze 2 katten. Ik voel me egocentrisch dat ik ze dit alles aan (ga) doe(n), omdat wij zo nodig moeten gaan emigreren. Ik ben er graag van overtuigd dat ze het bij niemand anders beter hebben dan bij ons. Maar dat is het 'm nu net, dat kun je nooit weten.
Ik weet in ieder geval wel dat ze de weken bij mijn moeder het heel erg naar hun zin hebben gehad. Vooral aan Tommie konden we zien dat hij zich daar helemaal thuis was gaan voelen :shock:. Ik zou hem daar zonder problemen kunnen achterlaten. Nee, ik weet dat ik hem meeneem, omdat ik hem niet kan missen.

Ik denk dat het afhangt van je situatie/je relatie met je kat/en de mogelijkheid van een goed huis in Nederland, of je de kat uiteindelijk wel of niet meeneemt. En het zal altijd een moeilijke keuze blijven, want je kunt nooit zeker waar het beestje zich gelukkig gaat voelen. (Hoewel ik nog nergens verhalen heb gelezen over ongelukkige huisdieren in Ozzie :up:)
 
nou...,

katten eten hier wel heel veel native wildlife op... dus zul je moeten voorkomen dat ze te ver buiten komen, en 's nachts dus helemaal niet.In sommige plaatsen is er zelfs een curfew op katten. Als je ziet wat ze opvreten...
(ik was al een honden mens, maar na onze reis heb ik het helemaal gehad met katten. (behalve met Rocky)

Honden mogen hier, in tegenstelling tot NL niet mee op campings, nature parks etc. Voor ons telde dat dus ook mee, om onze Kutya niet mee te nemen; de mindere vrijheid die zij en wij zouden hebben hier. Niet meer mee met de baas...
Nog een reden; de ziektes die dieren hier kunnen opdoen, die je niet in NL hebt, en waar met name oudere (geimporteerde)  honden gevoelig voor zijn.- Hartworm, teken (wat heftiger dan in NL)

(meer redenen dan geld dus, Jack)
 
[quote author=mammavark link=topic=8313.msg114841#msg114841 date=1206838213]
nou...,


(meer redenen dan geld dus, Jack)[/quote]

Meer redenen  ''weer'' voor jezelf pleziertje dan voor je hond, voor hond maakt het niet uit om niet in een nature park te zijn zolang hij maar (naderhand als je terugkomt van je uitstapje) weer bij je kan liggen.
Voor teken en hartziektes zul je wat meer geld uit moeten geven zodat je dit tegen kunt gaan, zul je wel 1 of 2 maal per jaar minder naar de camping kunnen gaan....

( meer ego redenen dan voor de hond   dus, MAMA)  :up:


Cheers,

Jack :evil:
 
bliksem.jpg


:p

Jack, niet iedereen is zo'n vriend met z'n hond als jij.. jij hebt punten, anderen hebben punten.. waar beide wat voor te zeggen is. Puur persoonlijk, denk ik. En het is en blijft een dier, en een dier houdt niet van zijn baasje maar van een gevulde voederbak (voor een gedeelte). Je gaat mij niet vertellen dat een hond meteen ongelukkig wordt bij een ander baasje. Ik heb andere ervaringen, mijn ouders hebben een hond overgenomen, dat beest heeft het leuker bij mijn ouders dan bij zijn vorige baasje!

Ik kom overigens gedeeltelijk uit een jagersfamilie, altijd honden gehad, iedereen. Mijn opa trainde ze, had zijn eigen kennel. Hij hield van ze.. maar als ze oud en blind werden gaf hij ze wel een nekschot achter in het weiland. Vond ik ook wat ver gaan. "Ze moeten sterven waar ze altijd genoten hebben.."  :|
 
Heeft er iemand ervaring met het meenemen van een waterschildpad? Ik heb er eigenlijk geen idee van of die binnenmag in australie...
Twijfel er nog over of ik hem meeneem... denk niet dat hij echt aan ons gehecht is... moet ik natuurlijk wel eerst een waardig nieuw baasje vinden!  :|
 
Indien je wilt kan je volgens mij een waterschilpad zo meenemen tenminste ik neem aan dat je een roodwang (= meest verkochte soort) hebt.

Alleen hoe doe je dat praktisch? Bij een kleine verhuizing in Nederland vervoer je waterschildpadden zonder water maar hoe doe je dat bij een lange vlucht? Ze hebben immers water nodig maar ze in een bak met water vervoeren levert stress op en de kans dat ze verdrinken.
 
[quote author=Jack link=topic=8313.msg114883#msg114883 date=1206879308]
mooie foto Luuk, zelf genomen.

Jack :evil:
[/quote]

Ja, is hier achter, bij de zandplas.
 
Hela,

geen soep van mijn padje! :x Zou trouwens flauwtjes smaken want 't is nog een kleintje (een handvol)  :grin:

Ik vervoer hem hier gewoon in een bakje met een bodempje water, maar dat is natuurlijk max 2u rijden en daar geniet hij van het uitzicht vanop het dashboard. 't is trouwens een geelwang.
 
Back
Top